Toon posts:

tv-out blijft zwart/wit

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een gf 4 mx 440 met tv-out uitgang erop
dus wou die gaan gebruiken ,
ik heb een scart gekocht,scart zit op de videorecorder omdat de tv geen scart aansluiting heeft
audio stekers
en een tv-out line kabel
nu heb ik dus de tv-outline kabel achter in mijn pc [ de tv-out uitgang ] gestoken , en in me scart [ zonder composite stekker
en de audio in de scart [ in rode en witte plug ] audio werkt overigens perfect

maar nu het beeld

dus had hem eerst geprobeert op s-video
maar het beeld blijft zwart/wit
toen had ik geprobeert er een composite stekker tussen te zetten [ tussen mijn scart en tv-out line kabel ] maar geen succes het beeld blijft zwart/wit

uit de FAQ :
Kijk goed in de handleiding van je tv of deze wel s-video signaal aan kan
heb geen handleiding, de tv is al heel oud

Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
heb allebei geprobeert , en moet volgens het videorecorder boekje op PAL
geen van bij de werk
ntsc-m
pal-b
pal-g

Gebruik het juiste videokanaal
ik gebruik het enige AV kanaal

Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)
heb ik geprobeert , het beeld blijft zwart/wit

Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?
weet 100% zeker dat ik wel de goede kabel heb

Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat
ik weet niet wat dit inhoud

Werk niet via een SCART-blok
geen andere mogelijkheid

mijn tv-out gebruik ik met nvieuw of met :
een snelkopping maken , deze bestandregel invoeren :
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe nvcpl.dll,NvCycleDisplayDevice
dit werkt allebei gewoon goed , alleen het beeld blijft zwart/wit

ik heb de FAQ nagekeken , en kan niks vinden
heb de search gebruikt, en ben niks tegen gekomen
heb keywoord gebruikt zoals : tv-out
tv-out zwart wit

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Geeft je kaart een pal-m signaal? Zo ja dan moet je em op iets anders zetten. Welke settings kent die kaart?

Meh ...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:42
Probeer eens TvTool en forceer de uitgang op composite, ookal heb je Svid :). Ik heb hetzelfde probleem daarmee opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door iets op 30-07-2003 20:28 ]

tvw

Verwijderd

Je kunt in de drivers ook aangeven dat je composite signaal wilt uitsturen ipv s-videosignaal. Heb je dat al gedaan ?

Verwijderd

Zorg bij je beeldinstellingen dat de video uitvoer ' samengestelde video uit' of is, heeft bij mij gewerkt

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
probeer een andere detonator versie....40.72 is tot op heden de fijnste gebleken qua stabiliteit, compatibility en bevat geen macrovision beveiliging (die ik wel aantref in 44.03).

• DaOverclocker
  • Laatst online: 05-08 12:10

DaOverclocker

Overclocker for life...

ja maar als je geen composite uitgang hebt, hoe kun je dan zeggen dat ie op composite moet? Dit probleem ben ik dus ook al veel vaker tegengekomen.
van Svideo naar composite geeft zwart wit, hoe je het dan in kleur krijgt...geen idee :?

systeem specs

Verwijderd

henri schreef op 30 juli 2003 @ 19:31:
ja maar als je geen composite uitgang hebt, hoe kun je dan zeggen dat ie op composite moet? Dit probleem ben ik dus ook al veel vaker tegengekomen.
van Svideo naar composite geeft zwart wit, hoe je het dan in kleur krijgt...geen idee :?
Via een adapter van s-video naar composite, het composite signaal kan ook worden uitgestuurd via de s-video connector, via de adapter. :)

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op 30 juli 2003 @ 19:19:
Geeft je kaart een pal-m signaal? Zo ja dan moet je em op iets anders zetten. Welke settings kent die kaart?
ik heb eerlijk gezegt geen idee
ik heb alles geprobeert !! pal-b ..pal-g ..ntsc ...ntsc -M .. en dus ook pal-m

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 30 July 2003 @ 19:20:
Probeer eens TvTool en forceer de uitgang op composite, ookal heb je Svid :). Ik heb hetzelfde probleem daarmee opgelost.

tvtool werk niet omdat ik een tv chip heb genaamt : MV [ internal ] daar kan tv.tool niet mee over weg
nvieuw ( twinvieuw ) geeft zwart/wit beeld
hoe bedoel je .. forceer de uitgang op compositie ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 19:24:
Je kunt in de drivers ook aangeven dat je composite signaal wilt uitsturen ipv s-videosignaal. Heb je dat al gedaan ?
compisite = samengesteltde video-out
ja dat heb ik gaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 19:45:
[...]

Via een adapter van s-video naar composite, het composite signaal kan ook worden uitgestuurd via de s-video connector, via de adapter. :)
ahum.. dit gaan een beetje boven mijn pet

kunt u dit misschien wat makkelijkere uitleggen ?

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 30 juli 2003 @ 19:29:
probeer een andere detonator versie....40.72 is tot op heden de fijnste gebleken qua stabiliteit, compatibility en bevat geen macrovision beveiliging (die ik wel aantref in 44.03).
ik donwload nu die drivers , heb al wel met wat andere geprobeert maar dat werkte niet

*edit*
nee deze drivers werken ook niet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 20:47 . Reden: meer info ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het net op een andere tv geporbeert , een wat nieuwere
gewoon via de videorecorder , maar nieuwe tv op aangesloten , en daar deed hij het dus wel op
alleen die tv is van me zus.dus kan die niet gebruiken

• iets
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 20:41:
ik heb het net op een andere tv geporbeert , een wat nieuwere
gewoon via de videorecorder , maar nieuwe tv op aangesloten , en daar deed hij het dus wel op
alleen die tv is van me zus.dus kan die niet gebruiken
Ten eerste: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif.

Kun je de kabels niet direct op de TV aansluiten zonder scartblok? Meestal aan die Tulip ingangen voor :).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 30 July 2003 @ 20:45:
[...]

Ten eerste: [afbeelding].

Kun je de kabels niet direct op de TV aansluiten zonder scartblok? Meestal aan die Tulip ingangen voor :).
nee gaat niet , omdat het een HELE oud tv is
die tv heeft niet eens een scart aansluiting , laat staan ,,tulp plugjes
daarom moet ik het via de videorecorder doen

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28

LopeZ

Too much is never enough

Gebruik idd eens de edit knop, deze vind je rechts boven je bericht, scheelt een hoop voor ons :)

Verwijderd

Topicstarter
LopeZ schreef op 30 juli 2003 @ 21:41:
Gebruik idd eens de edit knop, deze vind je rechts boven je bericht, scheelt een hoop voor ons :)
zal ik in het vervolg doen , sorry
maar iemand nog idee-en voor mijn probleem of kan het gewoon niet

Verwijderd

Als je dit nog niet gedaan hebt... :
bij beeldscherm eigenschappen --> advanced --> geforce tab (ofzoiets)
en bij Nview kan je ergens kiezen voor: automatic, composite video out of s-video out (of iets dergelijks)
Kies composite

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 22:39:
en bij Nview kan je ergens kiezen voor: automatic, composite video out of s-video out (of iets dergelijks)
Kies composite
die bedoelde ik inderdaad.
en dit signaal wordt dus via de s-video kabel --> adapter --> composite kabel verstuurd, een uitleg van mijn eerdere post. En ik ben geen U !!!!!!!!!!!! :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 22:53 ]

Verwijderd

Heeft je s-video uitgang 4 gaatjes+1grote of meerdere gaatjes. Heeft ie meerdere dan zijn er verloopjes van die aansluiting naar tulip en dan krijg je wel beeld. Dit probleem heb ik ook veel gehad in de winkel waar ik werk.

Verwijderd

Topicstarter
dit is het volgende wat ik gedaan heb :
tv-out uitgang op mijn pc --> compositiet verloop stekker [ van s-video naar video ] --> composiet kabel --> video ingang op me scart [ gele tulp ]

dit zou toch moeten werken ?
maar nu krijg ik helemaal geen beeld meer
wat nu , heb bijna alles geprobeert

* Edit *
heb er een zwarte audio kabel tussen gelegt , tussen mijn tv-out en video-ingang op mijn scart
en dan krijg ik wel weer beeld , wel zwart/wit beeld

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 23:03:
Heeft je s-video uitgang 4 gaatjes+1grote of meerdere gaatjes. Heeft ie meerdere dan zijn er verloopjes van die aansluiting naar tulip en dan krijg je wel beeld. Dit probleem heb ik ook veel gehad in de winkel waar ik werk.
en als er geen meerder gaatjes inzitten ? dan kan het niet ?
die van mij heeft 4 kleine gaatjes , en 1 grote dan

Verwijderd

roy-2001: Gebruik de Edit knop svp...........

Nog een keer mijn advies:
Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 22:39:
Kies composite

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 13:08:
roy-2001: Gebruik de Edit knop svp...........

Nog een keer mijn advies:

[...]
kan bij nvieuw kiezen uit :
- automatische selectie
- samengestelde Video-uit [ dit is toch compositie ? ]
- S-video

heb ik gedaan , maakt geen verschil uit

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 19:27:
Zorg bij je beeldinstellingen dat de video uitvoer ' samengestelde video uit' of is, heeft bij mij gewerkt
Bij mij idd ook

Verwijderd

Bij mij ook.
Maar als ook dit niet lukt, kan je misschien een ander videokanaal proberen. Op mijn TV zijn er bijvoorbeeld 2 scart ingangen (en 2/3 videokanalen). Een van de 2 scartingangen/videokanalen gaf alleen maar zwart-wit... De ander gaf kleur.

Btw: als TV-Out kabel gebruik ik een scart kabel met daaraan al gelijk een svideo en geluids uit/ingang. Dus niet zon scartverloopstukje waar je de losse kabels in moet doen... Kan misschien toch zijn dat dat ding of niet goed is of jij hebt de kabels verkeerd erin. Iig kan je die kant-en-klare tv-out kabel in elke audio store voor 10 euro ofzo kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 14:10:
[...]

Bij mij ook.
Maar als ook dit niet lukt, kan je misschien een ander videokanaal proberen. Op mijn TV zijn er bijvoorbeeld 2 scart ingangen (en 2/3 videokanalen). Een van de 2 scartingangen/videokanalen gaf alleen maar zwart-wit... De ander gaf kleur.

Btw: als TV-Out kabel gebruik ik een scart kabel met daaraan al gelijk een svideo en geluids uit/ingang. Dus niet zon scartverloopstukje waar je de losse kabels in moet doen... Kan misschien toch zijn dat dat ding of niet goed is of jij hebt de kabels verkeerd erin. Iig kan je die kant-en-klare tv-out kabel in elke audio store voor 10 euro ofzo kopen.
ahumss.. ja kan dat misschien eens proberen , maar dan wordt die geintje wel heel erg duur voor mij !!
wat ik heel erg raar vind , ik had het eerst zo gedaan :

s-video uitgang pc --> s-video kabel --> compistiet verloop stekker --> scart tulp plug [ gele ] --> video-recorder = resulaat = z/w beeld

nu heb ik het zo :
s-video uitgang pc --> s-video naar compostiet verloop stekker --> composiet kabel --> scart tulp plug [ gele ] --> videorecorder = resulaat = GEEN BEEL !!

dit is toch raar , want volgens mij als ik het goed heb , verstuur je het zelfde singaal , alleen op een andere manier aangesloten [ verbonden ]
dus zou ik in prencipe toch gewoon z/w beeld moeten krijgen ??
dus wat is het probleem ?

* edit * mijn bovenstaande bericht maar even vergeten
heb nu elke kabel en stekker op elke manier geprobeert en elk beeld geeft zwart/wit de ene wat beter kwaliteit als de andere , heb er audio kabels bij gehaalt en alles.
met pal - of ntsc ..met overlay of zonder overlay , het schijnt allemaal niks uit te maken , alles blijft zwart/wit
als ik een andere tv erop aan sluit wordt wel alles gewoon kleur

wat nu .. deze kleine tweaker is aan het einde van zijn latijn

offtopic : check de tijd van deze edit :O haha

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 03:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik geef een heel klein kickje :$... wegens tijd gebrek ik ga over een paar uur weg bij me zussen , en dan wil ik het graag klaar hebben , en omdat ik zelf helemaal op ben , geen idee-en of wat dan ook meer heb..misschien nog een tweaker die nog iets weet ?

Verwijderd

Als je met precies dezelfde instellingen op een andere tv wel kleur krijgt dan is het denk ik goed mogelijk dat je tv geen s-video ondersteunt. En dat is niet leuk !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 10:54:
Als je met precies dezelfde instellingen op een andere tv wel kleur krijgt dan is het denk ik goed mogelijk dat je tv geen s-video ondersteunt. En dat is niet leuk !
Het is wel duidelijk dat deze tv dat niet ondersteunt nee.... een tv zonder SCART heeft echt geen s-video ondersteuning. Maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn.

Verwijderd

Ik heb ook grijs beeld als ik m'n pc aansluit op de tv.. dit kan ik verhelpen door eerst in te stellen dat ik een amerikaanse tv heb en daarna weer terug naar nederlands. of iets in die geest :) ik moet iig eerst een tijdje kutten met die instellingen en dan doettie het.

ik heb een asus v7700 deluxe btw (GF2 GTS) :)

Verwijderd

Topicstarter
jongens hier kan ik nog steeds niks mee !!!! iemand anders nog idee-en ?

• Lycan
  • Laatst online: 25-07 10:53
Heb ook hetzelfde probleem gehad ik bleef gewoon proberen.
Op een gegeven moment werkte het gewoon met S-video duz weet niet hoe het kan maar deed het wel... :D

Verwijderd

Topicstarter
ja het kutste is , ik heb al zoveel geprobeert , aan kabels , en instellingen dat ik nu niet meer weet waar ik moet zoeken enz..
ik wordt hier echt langzaam gek van

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 10:59

renedepe

wheeeeelp!!!

Op de andere tv van je zus werkte het toch wel?? Dus het signaal komt goed uit de pc. Ik zou toch eens bij de video-in instellingen bij de videorecorder gaan kijken hoor!

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Verwijderd

Topicstarter
renedepe schreef op 01 August 2003 @ 13:49:
Op de andere tv van je zus werkte het toch wel?? Dus het signaal komt goed uit de pc. Ik zou toch eens bij de video-in instellingen bij de videorecorder gaan kijken hoor!
nee daar ligt het niet aan ,
want ik heb die andere tv van me zus op dezelfde manier aangesloten , dus scart gewoon in videorecorder
dus waarom dan wel op de ene kleur en op de andere zwart/wit
terwijl ik er niks anders aan verander

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

en hoe ga je van de video naar de tv dan?? Sorry, staat misschien wel al ergens hoor, maar anders moet ik alles weer gaan lezen.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
MSN Messenger geinstalleerd? Die zorgt ook vaak voor zwart-wit. Althans, dat was het geval bij mij. :o

[ Voor 24% gewijzigd door DutchCommando op 01-08-2003 14:12 ]

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

:s

Verwijderd

Topicstarter
renedepe schreef op 01 augustus 2003 @ 14:11:
en hoe ga je van de video naar de tv dan?? Sorry, staat misschien wel al ergens hoor, maar anders moet ik alles weer gaan lezen.
ik doe dat via nvieuw
en via dit :
een snelkopping maken
en dan deze regel invoeren :
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe nvcpl.dll,NvCycleDisplayDevice

werk ook perfect

Verwijderd

Topicstarter
DutchCommando schreef op 01 August 2003 @ 14:11:
MSN Messenger geinstalleerd? Die zorgt ook vaak voor zwart-wit. Althans, dat was het geval bij mij. :o
dit is toch gein ?? of is dit serieus , ja msn 6.0 Nl staat op deze pc

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

ja okee. Maar je gaat uit je computer naar je video. En via je video toon je het beeld weer op de tv. toch? dus:

pc--->(compositekabel)-->video-->(onbekende kabel)-->T.V.

Wat is de onbekende kabel?

Verwijderd

Topicstarter
[ s-video ] tv-out uitgang 4 pinch [ pc ] --> compsite verloop stekker [ van s-video naar composite ] ---> composite kabel --> gele tulp plug op scart --> scart zit in de video-recorder --> videorecord is aangesloten op de T.V dus krijg AV Beeld
[ dit is een coax-kabel]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 14:31 ]

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

stuurt de video wel PAL signalen door?? of pakt hij NTSC. Nogmaals ik zou het bij de videoinstellingen zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
renedepe schreef op 01 August 2003 @ 14:41:
stuurt de video wel PAL signalen door?? of pakt hij NTSC. Nogmaals ik zou het bij de videoinstellingen zoeken.
ik heb geprobeert met nvieuw :
PAL-B
PAL-G
NTSC
NTSC - M
PAL-H OFZO

en alles is in het zwart/wit !

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

ja, dat weet ik. Maar ik heb het over de video-recorder instellingen!!!!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door renedepe op 01-08-2003 15:39 ]

• Initial G
  • Laatst online: 07-08 18:18
weet je zeker dat het een kleurentv is? :P

Wat ik had is dat hij wel op composite stond, maar wel ZW beeld gaf. Op S-video zetten in nView en weer terug op composite en dan apply/toepassen gaf dan wel kleurenbeeld. Maar ja ik neem aan dat je dit met al je gerommel al gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
intinsl G = idd allemaal gedaan :(
renedepe = ja videorecorder stata goed kwa instelling ahnders doet hij het op de ene tv wel gewooon goed in kleur , en op de andere tv het niet

dan zou hij het op alle 2 niet doen

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maak de converter op deze pagina eens, bij mij werkte het toen wel.
Was wel een ATI 7200 met TV-out. Ik heb het nog niet getest op mijn GForce 440MX met TVout.
http://www.hut.fi/Misc/El...rcuits/svideo2cvideo.html

Verwijderd

Topicstarter
ff vraagje tussen door , der bestand toch van die vertalers die hele internet pagina;s kunnen vertallen ???

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
OW, ik had niet gelezen dat het op de TV van je zus wel werkte....
Kan het zijn dat je TV niet helemaal goed op het videokanaal staat afgesteld (effe fine-tunen)?
Die TV van je zus heeft misschien auto-fine-tune?

Verwijderd

Topicstarter
alexcj schreef op 01 augustus 2003 @ 18:21:
Kan het zijn dat je TV niet helemaal goed op het videokanaal staat afgesteld (effe fine-tunen)?
ga eerst even boodschappen doen , moet ookgebeuren he ;-)
en dan zla ik ff kijken , hoop dat dat de truk is

Verwijderd

Topicstarter
alexcj schreef op 01 August 2003 @ 18:21:
helaas werkt ook niet

Verwijderd

*mocht het al gezegd zijn, sry O-) *

de lengte bij mijn oom zijn TV out voor de kabel bleek maar tot 2 meter te ondersteunen in kleur...

misschien heb jij er wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 00:11:
*mocht het al gezegd zijn, sry O-) *

de lengte bij mijn oom zijn TV out voor de kabel bleek maar tot 2 meter te ondersteunen in kleur...

misschien heb jij er wat aan?
heb een 1,5 meter gebruikt , 3.5 meter , en 5 meter .. dus heb alles geprobeert ook daarin ;)

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb de oplossing vor dit probleem!!!!

Ik heb altijd ook dit probleem gehad, en wat blijkt nou, er zijn idd 2 soorten svideo kabels (enzo ook 2 verschillende converters) Zoals iemand eerder hier al zei.
Wat blijkt nou, de ene is met 4 pins en de andere met 6 pins. Die met 6 pins heeft er composite bijinzitten, waardoor je dus wel kleur krijgt!

Nou is alleen de vraag, waar koop je zon 6 pins kabel of verloop?
Nou iig bij de handyman in utrecht. Een vestiging en de buitenwijken. Die in het centrum heeft het niet.

systeem specs

Verwijderd

doh die 6 pins heeft idd er een composite bijzitten, das alleen geen svideo kabel maar iets wat de videokaartenbakker bedacht heeft. Bij je kaart hoor je een splittertje te krijgen. Zoiezo gebruik je maar 1 van de aansluitingen per keer. Als je televisie geen kleur geeft kun je er verder niks aan doen behalve een andere tv kopen. In dit geval kun je daar al best wel zeker van zijn iig.

Verwijderd

Inderdaad, je hebt ook 8 pins, 9 pins en mijn Matrox heeft zelfs een 10-pinnige s-video achtige aansluiting. Maar s-video is 4 pins.

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ja, maar je tv ondersteund meestal wel Composite in kleur, maar daar heb je bijna nooit een aansluiting voor.

Ik heb hier ook een oude philips tv, en die werkt op deze manier wel! via Scart aansluiting op de tv.

systeem specs

Verwijderd

Ja, dat probleem had ik ook, heel internet afgezocht naar een oplossing en ik heb hem gevonden. Het probleem is dat een scart-aansluiting of een composite-aansluiting niet geschikt is voor het s-video signaal, daarom geeft de tv dan zwart-wit beeld, of zelfs helemaal geen beeld. Ik heb op deze site: http://www.electronica-online.nl/ de oplossing gevonden, het is een omzetter. De omzetter vind je bij: Kabel en Konnektor / TV en Video Kabels / S-VHS Kabels. Deze zet het s-video signaal om in composite, waardoor het beeld dus in kleur word weergeven, ik heb hem zelf ook en het werkt echt! Het omzettertje kost incl. verzendkosten € 7,90 en daarbij moet je zelf nog een s-video kabel hebben en een composite kabel en eventueel nog een scart blok als je geen composite ingang op je tv hebt, die je op deze site trouwens ook heel goedkoop krijgen. Je kunt deze natuurlijk ook in de winkel kopen, trouwens bij heel wat winkels kun je het omzettertje ook zo kopen. Als laatste moet je het signaal nog wel op PAL-B instellen, doe je dat niet, dan kan het evengoed nog zwart-wit blijven. Bij sommige tv's moet je de resolutie ook nog op 800x600 16-bits instellen, maar bij de meeste is dat niet het geval.

• Initial G
  • Laatst online: 07-08 18:18
gelukkig kun je bij nvidia kaarten meteen een composite signaal (op de juiste manier) over een standaard s-video kabel sturen :) Steek je die kabel weer in zo'n standaard composite/svideo-scartadaptertje (die iedereen zou moeten hebben) en presto!
Pagina: 1