Toon posts:

Colocated server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

ik heb de plannen om zelf een server te plaatsen. Over de hardware en software ben ik al uit. Dus daar hoeven we niet over de discusieren. Alleen zit ik nog met een aantal vragen vanuit de providers kant.

Ik heb geen ervaring met het plaatsen van server en dergelijke en weet dus ook niet waar ik op moet letten. Hieronder staan een tweetal punten waar ik zo niet direct antwoord op weet en ook niet zo kan vinden:

1) Verzekering, brand/diefstal
2) "Garantie" van de provider, er zijn genoeg bedrijfjes te vinden waar je een colocated server kunt plaatsen. Zijn er een aantal punten waarop ik moet letten die van belang zijn. Zodat alles netjes blijft draaien en dat ik zekerheid houd dat het bedrijf blijft bestaan.

Zover ik weet komt uiteindelijk bijna altijd mijn server in een datahouse van Telecity terecht, maar dan in de rackmounts van derden.

Kan iemand mij mischien iets vertellen over bovenstaande punten, of andere tips geven voor het plaatsen van een colocated server.

Alvast bedankt

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 18:59:
Hallo mede tweakers,

ik heb de plannen om zelf een server te plaatsen. Over de hardware en software ben ik al uit. Dus daar hoeven we niet over de discusieren. Alleen zit ik nog met een aantal vragen vanuit de providers kant.

Ik heb geen ervaring met het plaatsen van server en dergelijke en weet dus ook niet waar ik op moet letten. Hieronder staan een tweetal punten waar ik zo niet direct antwoord op weet en ook niet zo kan vinden:

1) Verzekering, brand/diefstal
Je colo-bedrijf is hiervoor als het goed is verzekerd. Je kunt zelf ook nog een verzekering afsluiten maar de kans op bijvoorbeeld brans acht ik in telecity erg klein.
2) "Garantie" van de provider, er zijn genoeg bedrijfjes te vinden waar je een colocated server kunt plaatsen. Zijn er een aantal punten waarop ik moet letten die van belang zijn. Zodat alles netjes blijft draaien en dat ik zekerheid houd dat het bedrijf blijft bestaan.
Goede vraag. Kijk uit met prijs stuntende bedrijfjes die leveren voor domme prijzen! Dit komt bepaald niet ten goede aan die garantie. In telecity is IO dan dus geen optie meer O-).
Zover ik weet komt uiteindelijk bijna altijd mijn server in een datahouse van Telecity terecht, maar dan in de rackmounts van derden.
Prima keuze, zeg ik. Nu nog een degelijk netwerk ;)
Kan iemand mij mischien iets vertellen over bovenstaande punten, of andere tips geven voor het plaatsen van een colocated server.

Alvast bedankt
Ja, ga dus niet voor het goedkoopste maar kies een beetje voor kwaliteit, zorg dat je gratis in telecity kunt komen en config je server thuis zonder monitor en play around. Dingen als SSH upgrades en dergelijke kun je thuis ook beter oefenen B).

Succes met je colo!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Eens met Jep ;)

Kleine aanvulling nog op de verzekering, de kans op brand en diefstal is zo klein (los van het feit dat je colotoko er meestal/hopelijk al voor verzekerd is) dat de premies die je betaalt echt in de categorie 'zwaar kleingeld' ligt (als in, ik weet het niet precies voor mezelf maar het was niet veel ;)).

Verwijderd

De beste garantie die je kunt krijgen is vooral afgaan op de kwaliteit die een bedrijf heeft gegeven in het verleden, en daarvoor hoeven ze niet persee bij Telecity(2) te zitten. Er zijn nl ook voldoende bedrijven die bij Telecity(2) zitten en die behoorlijk baggere kwaliteit leveren terwijl er ook voldoende bedrijven zijn die niet bij Telecity(2) leveren en waarbij je gewoon super kwaliteit krijgt.

Je kunt dus niet zomaar stellen dat als een bedrijf bij Telecity(2) zit, het automatisch ook goed is.

Verwijderd

Zorg dat er een uptimegarantie van stroom en netwerk in je contract zit vermeld, Telecity hoeft ook niet perse goed te zijn hoor, RedBus is ook een prima lokatie, moderner ook (laag plafond een beetje, maar goed), misschien ook handig om naar de traffic van je toko's te kijken, des te meer traffic een toko doet, des te lager hun het voor inkopen, en des te lager ze het weer aan jou kunnen aanbieden :)

tevens, als een toko veel verkeer doet heeft dat meestal een reden :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 13:01:
tevens, als een toko veel verkeer doet heeft dat meestal een reden :D
Bijvoorbeeld dat ze Tweakers.net hosten ;)

Inderdaad is het verstandig om gewoon wat uit te geven voor kwaliteit. Dat zie je altijd terug in het netwerk, de service en uptime.
Die paar €'s in de maand extra kunnen en boel uitmaken. Er zijn zat kleine bedrijfjes die er gewoon slechte service en rommelige administratie op na houden.

Tevens wil ik je wijzen op deze link: Internet & Telefonie Hosting FAQ. Hier staat erg veel nuttige informatie in :)
Pagina: 1