Sweex Geluidskaart error

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik heb hier een oud bakkie staan (PI-150), waar ik wel ff een geluidskaartje in wilde zetten...Eitje normaal gesproken.
Dus de geluidskaart geinstalleerd (PCI) en toen geprobeert de driver er op te zetten.
Win98 vindt de kaart netjes en wil dan ook de kaart installeren. Eerst vindt hij een device waar geen driver bij te vinden is en dan vindt hij het audiodevice, waarna hij ipv een driver vindt, het wel bekende 'blauwe scherm' geeft met daarop de error VXD cmaudio(05) + 000038D4 :?
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?? IK heb het ook geprobeert met de laatste drivers van de sweex site ! Zelfde probleem dus.....

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Dwid schreef op 30 July 2003 @ 18:24:
Ik heb hier een oud bakkie staan (PI-150), waar ik wel ff een geluidskaartje in wilde zetten...Eitje normaal gesproken.
Dus de geluidskaart geinstalleerd (PCI) en toen geprobeert de driver er op te zetten.
Win98 vindt de kaart netjes en wil dan ook de kaart installeren. Eerst vindt hij een device waar geen driver bij te vinden is en dan vindt hij het audiodevice, waarna hij ipv een driver vindt, het wel bekende 'blauwe scherm' geeft met daarop de error VXD cmaudio(05) + 000038D4 :?
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?? IK heb het ook geprobeert met de laatste drivers van de sweex site ! Zelfde probleem dus.....
welk os heb je? welke andere onderdelen zitten in dit systeem (evt. chipset :? )? geen irq conflicten?

Die info helpt een stuk :)

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
OS is Win98 (staat er in !) Verder heb ik een soyo (jaja klinkt goed) chipset. En windows geeft geen conflicten aan ! Had hem ook al in een ander slot geprobeert !

Verwijderd

ik merk dat je 2 topics opende met dit item, was dit een foutje misschien ? Misschien beter één topic sluiten want het maakt het niet eenvoudiger.

Over de kaart zelf weet ik helaas niet veel te vertellen aangezien ik ze niet gebruik en er ook niet zoveel verstand van heb.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Sweexkaart probleem

Hoeft toch niet dubbel???

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Klopt inderdaad, ik dacht dat ik bij 'overige hardware' meer succes zou hebben, maar ik weet niet hoe ik een topic kan sluiten !

Bij deze, tweaker-master.....hij mag op slot !

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dwid schreef op 30 July 2003 @ 20:25:
Klopt inderdaad, ik dacht dat ik bij 'overige hardware' meer succes zou hebben, maar ik weet niet hoe ik een topic kan sluiten !

Bij deze, tweaker-master.....hij mag op slot !
Topics kun je zelf niet sluiten, daarnaast is het een policy op GoT om geen dubbele topics te openen. Anders gaat iedereen zijn topic overal posten, kom je lekker snel aan een antwoord maar dat is dus niet de normale manier van doen...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://sweexeurope.plant....ownloads/US000010_ned.pdf

laat je windows hem zelf vinden en zoeken :?
hier staat dat je hem zelf moet installeren.
heb je dat al geprobeerd :?

hier ook maar neer gezet dan ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Als we dan toch hier verder gaan.....

Ik ben geen leek dat ik niet op verschillende manieren kan installeren, dus uiteraard heb ik het via zelfdetectie geprobeert, dat is vast het probleem niet.
Een blauw scherm betekent narigheid, maar waar het vandaan komt :? :?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 09:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zit een Cmedia chippie op die kaart, misschien een alternatieve driver proberen? :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Sweex geluidskaartjes hebben als het goed (in dit geval verkeerd) een CMI8738 chipset. (Kan een getalletje omgedraaid hebben)

Vanuit mijn werk heb ik het meegemaakt dat deze kaartjes niet of slecht herkent worden in een pentium 1 en zelfs in de vroege pentium 2 systemen.

Probeer het eens in een wat jonger systeem. Grote kans dat hij het dan wel doet.
Doet hij het wel in dat nieuwere systeem, zou ik je aanraden om terug te gaan naar de winkel waar je hem aangeschaft heb.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 20:47:
Sweex geluidskaartjes hebben als het goed (in dit geval verkeerd) een CMI8738 chipset. (Kan een getalletje omgedraaid hebben)

Vanuit mijn werk heb ik het meegemaakt dat deze kaartjes niet of slecht herkent worden in een pentium 1 en zelfs in de vroege pentium 2 systemen.

Probeer het eens in een wat jonger systeem. Grote kans dat hij het dan wel doet.
Doet hij het wel in dat nieuwere systeem, zou ik je aanraden om terug te gaan naar de winkel waar je hem aangeschaft heb.
dat heeft te maken met de mmx van de pentium :)
die zit er volgens intel pas op vanaf de 166.

ik heb ook wel eens problemen gehad met een noname modem.
bleek dat ie dus mmx nodig had en die had ik niet :'(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

chucky666 schreef op 30 July 2003 @ 20:54:
[...]

dat heeft te maken met de mmx van de pentium :)
die zit er volgens intel pas op vanaf de 166.

ik heb ook wel eens problemen gehad met een noname modem.
bleek dat ie dus mmx nodig had en die had ik niet :'(
Nee hoor, bij de Sweex geluidskaartjes gaat dat niet op. ;)
Ze deden het namelijk niet in zowel gewone p166 als in p166mmx en p200mmx.
En zoals ik al zei de eerdere pentium 2 systemen.

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ok, ik kan hem wel proberen in een ander systeem, maar daar los ik nix mee op.
Kan iemand mij ook vertellen hoe het kan ? Heeft een geluidskaart zoveel geheugen/vermogen nodig om te kunnen draaien, lijkt me toch erg raar of niet ?
Dat mmx is het dus niet.....
Pagina: 1