Van de week kreeg ik van een vriend een mobo met processor (PII@166). Nu zou ik er geheugen in zetten en kijken of het bord werkte, maar ik kon geen geschikte strips vinden in mn verzameling. Het is een extreem lange slot, net SDRAM slots, maar de pinnetjes om vast te zetten zijn net iets anders. Heeft iemand een idee wat voor Ram het zou kunnen zijn?
Verwijderd
Misschien EDO ram? Maar dat is korter dan SDRAM..
En weet je zeker dat er geen SDRAM in past?
En weet je zeker dat er geen SDRAM in past?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 17:36 ]
PII@166 Mhz ???? Die bestaan niet!!!!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
wedden dat dit kan, het zijn de details in een zin die het hem doen 
Misschien zijn het edo dimms, zien er hetzelfde uit als sdram, weet niet zeker of de pin config anders is
Misschien zijn het edo dimms, zien er hetzelfde uit als sdram, weet niet zeker of de pin config anders is
[ Voor 44% gewijzigd door ApoC op 30-07-2003 17:43 ]
Verwijderd
Ten eerste is het EDO SIMM, en ten tweede zijn die heeeeel erg anders dan SDR-SDRAM. EDO is 72-pins, SDR-SDRAM is 168-pins. Scheelt maar 96 pinnetjesApoC schreef op 30 juli 2003 @ 17:42:
wedden dat dit kan, het zijn de details in een zin die het hem doen
En TS: maak er eens een foto van, en/of tel het aantal pinnetjes
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 17:46 ]
Verwijderd
Verrek ja, 168-pins EDO bestaat ook nogvassago schreef op 30 July 2003 @ 17:46:
Ten eerste kan het wel degelijk een EDO DIMM zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 17:52 ]
Misschien handig als de TS eens opzoekt wat voor mobo hij heeft in dat systeem, daarmee naar google en zoeken maar. Best grote kans dat het EDO dimm is idd.
Canon Digital Ixus V3
Verwijderd
Ik had het laatst ook een keer bij een compaq server waar Edo Dimm in zat maar in het begin dacht dat het SD-ram was. Het past wel bij je omschrijving. Kijk eens op je aan zo'n module kun komen. Waarschijnlijk is het dit dus ik sluit me aan bij rawpeanut
Verwijderd
De PII begint bij mijn weten pas bij 233 MHz, Verder zou dit slot zo'n cache uitbreidings slot zijn.
Een cache slot en een geheugenbank zien er wel iets anders uit he
Heb je toevallig DDR-SDRAM in dat ding proberen te proppen?? Je moet wel "normale" SD-RAM hebben heh
Welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem?
Als je dat nou eerst uitzoekt kan je in de manual (downloaden op website fabrikant) wel vinden wat voor geheugen er in moet. Beetje zelf uitzoeken dus
. Verder bestaat een P2 166 idd niet, dus zoek dan uit wat er wel inzit. Als je écht niet kan vinden wat voor mobo erin zit, geef dan zoveel mogelijk specs van het mobo (aantal pci sloten, socket, at/atx, etc) en maak een foto (als het kan van zowel mobo als geheugenbanken). Als je de chipset kan zien (niet verscholen onder een heatsink) kan je die trouwens ook opzoeken op http://balusc.xs4all.nl/ > hardware > chipsets, dan zie je iig wat voor geheugen de chipset aankan.
Dus eerst wat meer zelf uitzoeken voor je een topic opent, en áls je een topic opent meer informatie geven, want hiermee kunnen we niet erg veel.
Als je dat nou eerst uitzoekt kan je in de manual (downloaden op website fabrikant) wel vinden wat voor geheugen er in moet. Beetje zelf uitzoeken dus
Dus eerst wat meer zelf uitzoeken voor je een topic opent, en áls je een topic opent meer informatie geven, want hiermee kunnen we niet erg veel.
[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 30-07-2003 19:17 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()