Toon posts:

www.web-defender.com melding op MSN messenger

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij krijgt regelmatig het volgende bericht:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wjpvrhee/oeps.gif

Kent iemand dit? Of meer mensen die er last van hebben?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Doe eens de search gebruiken op 'net stop'...?
Het is trouwens geen MSN messenger maar een messenger dat in NT-based windows OS'en zit, heeft niets met MSN te maken en je kunt het uitzetten. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Spam, en dit is niet MSN messenger maar de windows 'messenger service' (volgens mij via NetBIOS).

In ieder geval, ten eerste is de computer van je vriend ontzettend kwetsbaar, aangezien hij blijkbaar z'n netbios voor 't internet heeft open staan.
Binnen max. 20 minuutjes heeft zo iemand je admin. password (dank aan bijv. l0pth), en kan 'ie files op je computer neergooien, (en zo dus bijv. VNC servers opstarten.)

Dus:
1. Disable de Messenger service .. in Configuration -> Admin Tools -> Services
2. Disable je 'file and printer sharing' voor de buitenwereld.

Dan heb je 'n redelijk secure windoos :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MSN Messenger != Messenger service, daarnaast is MSM geen OS dus hoort het in Software Algemeen. Maar daar is het al vaak gevraagd en staat het al een tijd in de FAQ dus verplaatsen lijkt me niet nodig :)

edit:
Inderdaad staat het dus eigenlijk gewoon goed in WOS, omdat het om een Windows service gaat en niet de MSM zoals je zelf dacht. Maar toch is het FAQwerk ;)

Verder zegt Anjelen genoeg geloof ik :*

[ Voor 34% gewijzigd door F_J_K op 30-07-2003 17:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.