[Age of Empire II]LAN multiplay troubles

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Ik heb 3 pc's thuis:

PC1: Win XP, 3 nic's, 1 voor internet en de andere 2 samen gebridged onder XP voor lan.

PC2: Win XP, 1 nic, staat onder lan (192.168.0.2)

PC3: Win 98, 1 nic, staat op de lan (192.168.0.3)

Als ik een potje UT wil doen dan lukt dat met z'n drieen, maar bij Age of empires 2 stuit ik op een probleem.. Bij het scherm voor je de game start kan PC 1 alles zien en met iedereen praten. PC2 en PC3 zien van elkaar niet de playername, wel de ping en civilization. Ze kunnen niet met elkaar chatten, alles wat ze zeggen wordt alleen door pc1 gezien.

Als je het spel toch stug probeert te starten staat er bijna meteen na het starten: "Countdown Canceled".

Iemand bekend met dit probleem en heeft iemand een oplossing?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:55

Exterazzo

Qeasy

Ik denk dat je het beste gewoon een el cheapo hubje kan kopen, dan ben je denk ik wel van je problemen af.

Audentia

Verwijderd

Exterazzo schreef op 30 July 2003 @ 17:16:
Ik denk dat je het beste gewoon een el cheapo hubje kan kopen, dan ben je denk ik wel van je problemen af.
Als UT werkt lijkt 't me niet aan 't netwerk te liggen :?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:55

Exterazzo

Qeasy

Ja mar het kan dat UT alle player gegevens naar de server stuurt terwijl AoE probeert onderling te connecten en dat gaat blijkbaar mis. Met een hub zou dat misschien opgelost kunnen zijn.

Audentia

• thettes
Ook GTA kent het probleem, met alle pc's samen weer mislukking :(

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:46

aapelite

Do the kirby!

Zelfde problemen heb ik ook gehad met deze spellen. Het ligt aan direct play, andere spelers kunnen wel een directe verbinding naar jou krijgen, maar als ze VIA jou ook nog eens naar een andere moeten dan werkt het niet. Er is geen workaround of oplossing voor, een hub zou echter wel kunnen werken, maar met je huidige config is het helaas onmogelijk.

• thettes
Wat vreemd is dat, het is een bijna cleane install, en alles staat ingesteld zoals het hoort.

--PS--
Ik vind het altijd zo moeilijk om te geloven dat ergens ECHT niks aan gedaan kan worden.

--PPS--
AoEII werkt nu wel met IPX, en andere spellen ook, maar niet elke game heeft nog support voor ipx. Als iemand de oplossing kan verzinnen voor TCP/IP zou ik erg dankbaar zijn ;)

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:46

aapelite

Do the kirby!

thettes schreef op 01 August 2003 @ 01:19:
Wat vreemd is dat, het is een bijna cleane install, en alles staat ingesteld zoals het hoort.

--PS--
Ik vind het altijd zo moeilijk om te geloven dat ergens ECHT niks aan gedaan kan worden.

--PPS--
AoEII werkt nu wel met IPX, en andere spellen ook, maar niet elke game heeft nog support voor ipx. Als iemand de oplossing kan verzinnen voor TCP/IP zou ik erg dankbaar zijn ;)
IPX had ik niet aan gedacht :) maar ik probeerde het dan ook via IP over inet met 1 en de ander zat achter mn netwerk. Ik geloofde ook niet dat het niet kon, maar de makers van het spel hebben het zelfs gezegd, dus helaas, geen TCP/IP game :)
Pagina: 1