[w2k] RIS met win2k engels en winxp home nl

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb hier Windows 2000 Server Engelsse versie met Remote Installation Services draaien. Hiermee wil ik pc's gaan voorzien van Windows XP Home Nederlandse versie.
Ik heb alles precies volgens de handleiding(en) van MS gedaan (configuratie, active directory, rechten etc.).

Als ik nu opstart met een lege pc, krijg ik netjes het welkom scherm en kan ik ook kiezen wat voor setup ik wil. Ik wil de automatische setup.
Als ik die vervolgens kies, zie ik het eerste deel van de installatie van XP Home voorbij komen (de ide en scsi drivers e.d. die dan geladen worden), maar op het moment dat hij dan de textmode setup (met die hogere text resolutie) dan wordt het beeld zwart en blijft de cursor knipperen.
Ik heb het op meerdere systemen geprobeerd, en bij allemaal krijg ik hetzelfde probleem.

Wie helpt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
XP met geslipstreamde SP1 erin toevallig :?

* Zwelgje heeft daar ook probs mee gehad, een niet geslipstreame XP versie werkt dan wel

A wise man's life is based around fuck you

• Rene59
Het is de SP1a versie van Windows XP Home. (die cd heeft hij bij de installatie van RIS dus ingelezen).

• Zwelgje
Rene59 schreef op 30 juli 2003 @ 17:25:
Het is de SP1a versie van Windows XP Home. (die cd heeft hij bij de installatie van RIS dus ingelezen).
probeer het eens met een versie zonder sp1

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 14:54
Ik heb daar ook last van. Het duurt bij mij zo'n 5 minuten voordat ie verder gaat. :Z
Hoe lang heb je gewacht?

• Rene59
Hmm, misschien heb ik dan te kort gewacht. Maar da's toch vreemd? Is er niemand die de oorzaak weet? In de event viewer van de server kom ik ook niets tegen wat op een fout zou kunnen duiden...

• Zwelgje
Rene59 schreef op 31 July 2003 @ 02:37:
Hmm, misschien heb ik dan te kort gewacht. Maar da's toch vreemd? Is er niemand die de oorzaak weet? In de event viewer van de server kom ik ook niets tegen wat op een fout zou kunnen duiden...
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;319111 :?

• Rene59
Daar staat "To resolve this problem, obtain the latest service pack for Windows XP."
Dus dat lijkt me ook niet het probleem te zijn wat ik heb, aangezien SP1a al geslipstreamed is...
Pagina: 1