in een ander topic kreeg ik hier een discussie over, maar omdat ik me een beetje bezwaard voel die in dat topic te houden open ik maar een nieuwe.
dit:
marty in "Netscape est mort. Vive Mozilla!"
is mijn eerste post daar, de reacties staan er onder.
Crips kwam opzich met een hele inventieve oplossing:
Het gaat vooral om formulieren waarbij data aangepast wordt. Ze zijn dus al gevuld met data uit de database. Daarom zou ik niet weten hoe ik daar 1 standaard oplossing voor kan schrijven. Op het moment dat ik zo'n formulier genereer en vul met waardes wordt er namelijk ook nog eens het 1 en ander omgezet (geboortedatums in leeftijd bijvoorbeeld) en op sommige plekken wordt ter plekke nog eens informatie uit andere tabellen gehaald. Als ik dit als oplossing zou willen gebruiken komt het er op neer dat ik voor heel veel pagina's apart nog eens allemaal aanpassingen en uitzonderingen moet gaan schrijven. Daar wordt ten eerste m'n code een zootje van en ten tweede gaat dat onwijs veel tijd kosten (het zijn zeker iets van 200 pagina's die dan moeten worden aangepast)
Als iemand er nog ideeën over heeft dan hoor ik dat graag
dit:
marty in "Netscape est mort. Vive Mozilla!"
is mijn eerste post daar, de reacties staan er onder.
Crips kwam opzich met een hele inventieve oplossing:
Mijn probleem hiermee is alleen:Er zijn wel omslachtige methoden denkbaar, zoals onunload toch het form submitten (target _blank ofzo), maar naar een ander script dat de data opslaat in een cookie of persistent session zodat je die data alsnog bij het terugkeren kan presenteren met een rood flashing message 'This previous data was not saved!'
Het gaat vooral om formulieren waarbij data aangepast wordt. Ze zijn dus al gevuld met data uit de database. Daarom zou ik niet weten hoe ik daar 1 standaard oplossing voor kan schrijven. Op het moment dat ik zo'n formulier genereer en vul met waardes wordt er namelijk ook nog eens het 1 en ander omgezet (geboortedatums in leeftijd bijvoorbeeld) en op sommige plekken wordt ter plekke nog eens informatie uit andere tabellen gehaald. Als ik dit als oplossing zou willen gebruiken komt het er op neer dat ik voor heel veel pagina's apart nog eens allemaal aanpassingen en uitzonderingen moet gaan schrijven. Daar wordt ten eerste m'n code een zootje van en ten tweede gaat dat onwijs veel tijd kosten (het zijn zeker iets van 200 pagina's die dan moeten worden aangepast)
Als iemand er nog ideeën over heeft dan hoor ik dat graag