Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Wat zijn + of - bij draadjes TT Xaser II 6000?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Zo, net de gelukkige bezitter geworden van een ThermalTake Xaser II 6000.
Nu zit ik echter met een vraag.
Mij is (althans hier op GOT :) ) altijd geleerd dat bij het aansluiten van de resetknop, hdd led en dergelijke, het zwarte draadje altijd min is en het gekleurde dus plus. Mij is echter ook geleerd dat het draadje waar zo'n klein driehoekje op de connector staat plus is... Bij mijn vorige behuizing klopte dit als een bus, gewoon aansluiten volgens deze regels, nooit problemen. Bij mijn nieuwe kast echter doet zich het fenomeen voor dat bij alle zwarte draadjes (behalve die van de powerswitch) juist een klein driehoekje zit, hier kloppen deze regels dus niet meer.

Kan iemand mij vertellen waar ik nu van uit moet gaan? Intensief zoeken op GOT en Google bracht geen uitkomst, ook de (online) handleiding en FAQ van TT bied geen oplossingen.

Specs

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Zwart is altijd aarde, nou maakt het voor een schakelaar niks uit als ie verkeerdom is aangesloten, en een ledje gaat gewoon niet aan.

had je hier nou een topic voor moeten openen :?

[ Voor 11% gewijzigd door bobo1on1 op 30-07-2003 16:45 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
bobo1on1 schreef op 30 juli 2003 @ 16:44:
Zwart is altijd aarde, nou maakt het voor een schakelaar niks uit als ie verkeerdom is aangesloten, en een ledje gaat gewoon niet aan.

had je hier nou een topic voor moeten openen :?
Tja, ik hield me altijd aan de regels die ik in mijn openingspost heb genoemd en als die elkaar gaan tegenspreken wordt ik zenuwachtig, vandaar toch maar een topic geopend....

Specs

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

E-leer 1.01.

Gewone schakelaars hebben geen polariteit.

Dit topic is gesloten.