powerbook + soort geheugen gebruik??

Pagina: 1
Acties:

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 13:45
Middag,

Ik kan via mijn werk (pc-prive) een pc/mac aanschaven. Ik zat dan ook te denken aan een powerbook.

Volgens de website van apple, gaan hier sdram geheuge modules in.
Aangezien ik een totale mac noob ben, vroeg ik me af of dit specefieke mac geheugen is (zeker het feit meegenomen dat mac zijn eigen hardware maakt), of kan hiervoor elke sdram (133 mhz) laptop module gebruikt worden?

Ik zou het graag willen weten voor de evnt geheugen update (volgens specs kan dat ding tot 1 gb :) )

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Vaak gaan in laptops zogenaamde So-Dimms in. En die modules zijn veel kleiner dan een "normale" PC geheugen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 20:16

boesOne

meuh

Macjes naken tegenwoordig gebruik van normale componenten. Dikke kans dat er gewoon SDram SODimm ingaat.
Kweet niet of apple al DDR gebruikt.. Dacht het iegenlijk nog niet voor iBookjes..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 13:45
voor zover ik begreep, slikte apple nog geen DDR (alleen de grafische kaart, ati mob.)voor de powerbook (volgens de site).

Geheugen modules voor lapies zijn over het algemeen kleiner (heb op het moment een oude armada met een P133 die stof ligt te happen)

thx voor info

Verwijderd

http://www.apple.com/nl/powerbook/specs.html

12 inch powerbook pc2100 en de 17 inch pc2700 DDR
Alleen de 15 inch pobo heeft nog SDR-SDRAM, hier wordt dan ook een opvolger van verwacht.

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:03

RVW

-boesOne- schreef op 30 juli 2003 @ 16:42:
Macjes naken tegenwoordig gebruik van normale componenten. Dikke kans dat er gewoon SDram SODimm ingaat.
Kweet niet of apple al DDR gebruikt.. Dacht het iegenlijk nog niet voor iBookjes..
Qua geheugen maakt Apple als sinds het prille begin van de Macintosh gebruik van standaard geheugenmodules.
Pagina: 1