Toon posts:

[Windows 2003]onnodig gebruik van SWAPFILE/PAGEFILE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een P4 512 mb ram en Windows maakt regelmatig onnodig gebruik van de Pagefile, is er een manier hier om er voor te zorgen dat Windows pas gebruik maakt van de pagefile is het ram-geheugen op is?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je zelf al wat onderzocht :?

[search=swapfile]
Zie ook ** Policy m.b.t. topics over Windows 2003 server **

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb al gezocht maar bijna alles gaat over W98, daar heb ik dus kennelijk niks aan :(

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 16:11:
ik heb een P4 512 mb ram en Windows maakt regelmatig onnodig gebruik van de Pagefile, is er een manier hier om er voor te zorgen dat Windows pas gebruik maakt van de pagefile is het ram-geheugen op is?
Hoe kun je nu bepalen of Windows onnodig gebruik maakt van z'n swapfile ? 't Ding is er niet voor niets, en als hij gebruikt wordt zal het wel nodig zijn lijkt me. :)

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
hij zet dingen in de swapfile om zo ram geheugen vrij te houden voor je programas.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson: dat kon je bepalen in w98 met 'vcache'
Countess, tsja maar dat wil ik nou niet, en als ik de pagefile uitzet dan kan ik waarschijnlijk niet meer spelletjes kunnen spelen zoals MOHAA (Medal Of Honor Allied Assault)

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hou even in de gaten dat je een geheugenadressering van van 4GB hebt. ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 16:47:
Countess, tsja maar dat wil ik nou niet, en als ik de pagefile uitzet dan kan ik waarschijnlijk niet meer spelletjes kunnen spelen zoals MOHAA (Medal Of Honor Allied Assault)
Ja en?
Het is een server OS...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ja en?? ik gebruik het als WORKSTATION :p

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 16:51:
ja en?? ik gebruik het als WORKSTATION :p
servers zijn niet geoptimaliseerd voor workstation gebruik, onder nt4 en 2000 kon dit nog wel (tot op zekere hoogte) echter windows 2003 heeft niet echt goede ondersteuning om hem als workstation te gebruiken

het hele memory gebeuren is getuned voor servergebruik

A wise man's life is based around fuck you

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Bij prestaties onder systeemeigenschappen kun je het een en ander instellen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 22:41

sphere

Debian abuser

momania schreef op 30 July 2003 @ 16:49:
[...]

Ja en?
Het is een server OS...
IMO zou een server nooit moeten swappen, in ieder geval "berdrijfsservers" niet. Zo duur is RAM niet, en als een OS swapt, terwijl er nog plenty geheugen is, is het zonde/broken/etc.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

in linux word ram altijd eerst gebruikt en daarna de swap pas, ik snap ook niet waarom dit in windows anders is maar het zou volgens mij een bijhoorlijke snelheidswinst kunnen zijn als dit omgekeerd gedaan werd.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• The Dolf
  • Niet online
zwelgje schreef op 30 juli 2003 @ 16:53:
[...]

servers zijn niet geoptimaliseerd voor workstation gebruik, onder nt4 en 2000 kon dit nog wel (tot op zekere hoogte) echter windows 2003 heeft niet echt goede ondersteuning om hem als workstation te gebruiken

het hele memory gebeuren is getuned voor servergebruik
En het hele geheugen kan je makkelijk weer tot de XP waarden tunen.

Volgens mij heb je nog niet echt vaak met windows 2003 gewerkt

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
The Dolf schreef op 30 juli 2003 @ 17:01:
[...]

En het hele geheugen kan je makkelijk weer tot de XP waarden tunen.

Volgens mij heb je nog niet echt vaak met windows 2003 gewerkt
nee, kheb idd niet lang met 2003 gewerkt :/ sinds de eerste beta release slechts, is idd niet echt lang geef het gelijk toe

maw: houdt dit soort opmerking aub even voor je, komt namelijk niet echt professioneel over

XP en 2003 met elkaar verglijken is appels en peren, het lijkt hetzelde, maar het onderliggen memory managment is fundamenteel anders

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 30-07-2003 17:07 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1