De laatste tijd ben ik enthousiast aan de slag met CSS, en probeer tegenwoordig mijn sites geheel zonder tabellen te bouwen. Nou gaat me dat vrij aardig af, maar nu heb ik een probleem wat met tabellen een eitje zou zijn, maar wat ik met CSS niet voor elkaar krijg, of gewoon niet mogelijk is...
In tabelvorm zou dat er ongeveer zo uit zien:
Is er dus weinig tekst in het content gedeelte, dan zal het footer gedeelte onderaan het scherm te vinden zijn. Is er veel tekst ik het content gedeelte, dan schuift de footer automatisch met de tekst mee. Misschien moet je de pagina naar beneden scrollen, maar de footer is weer helemaal onderaan de pagina te vinden...
Goed, ik heb vanalles geprobeerd om dit effect ook in css voor elkaar te krijgen, en vele pagina's over dit onderwerp bekeken, maar het is me dus niet gelukt. Het moet zowiezo goed werken onder Mozilla en IE, en dat zonder javascript of tabellen, gewoon met CSS.
Is dit nou gewoonweg niet mogelijk, of is er misschien toch een mogelijkheid?
De content en footer moeten gecentreerd en 760px breed zijn.
Alvast bedankt...
In tabelvorm zou dat er ongeveer zo uit zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <table width="760" height="100%" align="center">
<tr>
<td>content, content</td>
</tr>
<tr>
<td height="20">dit is de footer</td>
</tr>
</table> |
Is er dus weinig tekst in het content gedeelte, dan zal het footer gedeelte onderaan het scherm te vinden zijn. Is er veel tekst ik het content gedeelte, dan schuift de footer automatisch met de tekst mee. Misschien moet je de pagina naar beneden scrollen, maar de footer is weer helemaal onderaan de pagina te vinden...
Goed, ik heb vanalles geprobeerd om dit effect ook in css voor elkaar te krijgen, en vele pagina's over dit onderwerp bekeken, maar het is me dus niet gelukt. Het moet zowiezo goed werken onder Mozilla en IE, en dat zonder javascript of tabellen, gewoon met CSS.
Is dit nou gewoonweg niet mogelijk, of is er misschien toch een mogelijkheid?
De content en footer moeten gecentreerd en 760px breed zijn.
Alvast bedankt...