wifi en lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Dag mensen,

Ik ben van plan om een draadloos netwerkje te leggen tussen mn pc en mn laptop zodat ik in de huiskamer bv. kan internetten. Er is echter al een lokaal netwerk aanwezig met een aantal pc's binnen het huis (mbv switch). Is het mogelijk en hoe is het mogelijk dat er zowel een draadloos netwerk als een lokaal netwerk naast mekaar kunnen draaien. Het gaat er met name om dat internet voor zowel het draadloos netwerk als voor het lokale netwerk gedeeld wordt.

Thanx!

stp - PSN ID: stp_4

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Een wifi basisstation (of hoe dat ook mag heten) gewoon aansluiten op de switch misschien ?

edit:

Een accesspoint heet zoiets dus

[ Voor 22% gewijzigd door EXX op 30-07-2003 15:46 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Simpel, prik een accesspoint in je switch, PCMCIA wireless kaartje in je laptop en klaar ben je. Maar dit kun je ook simpel zelf even opzoeken....

Verwijderd

Access Point : D-Link DWL-2000ap (via mij) kopen :-)
PCMCIA kaart : D-Link xxx-650+

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Ik wil echter geen accespoint aanschaffen vanwege de kosten. Ik wil gewoon een kaart in mn pc prikken en een kaart in mn laptop prikken...

stp - PSN ID: stp_4

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Kan ook, gewoon beide kaartjes op Adhoc mode zetten dan kunnen die 2 met elkaar praten.

[ Voor 3% gewijzigd door seq_uence op 30-07-2003 15:48 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

seq_uence schreef op 30 July 2003 @ 15:48:
Kan ook, gewoon beide kaartjes op Adhoc mode zetten dan kunnen die 2 met elkaar praten.
En dan nog een proxy op je PC lijkt me om de laptop met het (inter)net(werk) te laten communiceren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 16:14 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

TheVMaster

Moderator WOS
accesspoint is toch niet zo duur..in de afgelopen computer totaal stond er een voor maar € 129,- die prik je op je switch en dan nog een nic voor in je laptop en klaar ben je :)als je dan nog een keer een 2e laptop koopt kan die ook gelijk werken!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01

Predator

Suffers from split brain

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20
&
http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find

Dit is zonder probleem te vinden met bovenstaande.

[ Voor 46% gewijzigd door Predator op 30-07-2003 16:19 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.