Toon posts:

Cable Wanadoo en serieel Com21-modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele topics die te maken hebben met de modems van Casema en Cable Wannadoo gelezen, en trek daar een bepaalde conclusie uit, maar weet niet of die klopt. Ik hoop dat er wat gebruikers zijn die meer ervaring met Casema hebben en mijn vermoedens kunnen bevestigen. :)

Eigenlijk is het heel simpel: aan de Win2k Server hier hangt een Wit Com21-modem aan de seriele poort. Een seriele poort heeft in de praktijk een maximale snelheid van ongeveer 15 kilobyte per seconde. Hoewel Wanadoo recentelijk de snelheid van haar abbo's heeft verhoogd, heeft dit dus geen invloed op mensen met een modem dat op een seriele poort wordt aangesloten, zoals hier.

Klopt het wat ik zeg? En zo ja: waar haal ik een ander modem vandaan? |:(

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 23:26

Giblet

Dingen

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 15:28:
Klopt het wat ik zeg? En zo ja: waar haal ik een ander modem vandaan? |:(
Of het klopt, weet ik niet (ben niet zo thuis in de snelheid van COM-poorten :P ), maar voor een ander modem moet je vrijwel zeker met casema contact opnemen vrees ik.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een WIT COm21 modem bij Casema? Dat moet welhaast een DEMOS modem zijn (voor casema Basic abbo)...dat zijn voor zover ik me kan herinneren de enige modems die Casema heeft uitgeleverd die serieel aangesloten moeten worden. En die snelheid klopt wel; meer dan 115k2 bps (ca 10kb/sec) ga je met zo'n ding niet halen, gewoonweg omdat de seriele poort niet hoger aan kan (onder normale omstandigheden dan, ik heb wel es van iemand gehoord die 10mbit over een seriele poort joeg maar dat vond het ding niet echt zo leuk geloof ik :+).
Denk dat je even contact moet opnemen met casema als je een sneller abbo wil; hou er dan wel rekening mee dat je mogelijk een motorola surboard modem krijgt dat ineens met l2tp (VPN verbinding) wil werken.
Krijg overigens ineens het vermoeden dat we hier met een Kennisnetaansluiting van doen hebben...als dat zo is zou ik eerst even met je kennisnet-accountmanager contact opnemen voordat je iets doet, want dat zijn bij mijn weten vrij speciale up- en downstream constructies

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het gaat hier om een gewoon particulier Casema Broadband Basic Abbo. Daarmee zou ik een downstream moeten kunnen realiseren van 300 kbit/s ofwel zo'n 35 kb/s en dan heb ik het nog niet eens over de upstream. Met zo'n serieel modem haal ik dit natuurlijk never nooit, omdat dat in theorie onmogelijk is.
Ik ga het telefoonnummer zoeken op de website van Casema, want geloof me: ook dat is een heel avontuur. :(

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
COM21 met seriele aansluiting zijn volgens mij een van de eerste die casema uitgeleverd heeft, daarna de 'gewone' COM21 (via UTP) en nu die motorola's

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb ook nog zo'n serieel ding gehad in Utrecht. Verschrikkelijk, wat een ramp :X Ik heb Casema vervloekt als de bytes weer eens binnen druppelden. Het is nu dus gelukkig wel zo dat je die DEMOS dingen om kan ruilen voor normale modems met normale snelheden begrijp ik?

Verwijderd

Topicstarter
Het was natuurlijk DEMOS, niet COM21. En er blijkt hier een Casema Basic abbonement te zijn. Dus geen broadband. Dat maakt het weer wat duidelijker, maar ik vind het allemaal toch wat misleidend, gezien de reclamecampagne van de afgelopen tijd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 16:15:
Het was natuurlijk DEMOS, niet COM21. En er blijkt hier een Casema Basic abbonement te zijn. Dus geen broadband. Dat maakt het weer wat duidelijker, maar ik vind het allemaal toch wat misleidend, gezien de reclamecampagne van de afgelopen tijd.
Welkom in de wereld van de kleine lettertjes :+. Je bent gezegend met 1 van de brakste abbo's die casema ooit uitgegeven heeft...want volgens mij is Casema basic en Casema broadband basic niet het zelfde.

Ik zou iig Casema gewoon eens bellen....staat me iets bij van een omwisselingsactie ooit maar is meer een geval van klok horen luiden...:+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ze inderdaad net gebeld. De abbonementen zijn niet hetzelfde. Bij wijze van sarcasme wilde de helpdeskmedewerker me wel gelijk doorverbinden met de afdeling Sales. Ik denk toch echt dat ik de mensen hier ga adviseren om de afdeling Sales van providers als Planet, XS4ALL of Demon te benaderen...

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Casema wil die ouwe muk graag uitfaseren en biedt daarom voor een 'kleine' meerprijs een zwart COM21 modem aan met UTP aanlsluiting en 300Kbit/s downstream . Ik ben van Casema Basic (@#$@!!) overgestapt naar Wanadoo Broadband Premium (800Kbit/sec) maar ook over de Broadband Basic hoor ik goeie verhalen.

Wanadoo Basic (dus niet de broadband variant) is volgens mij niet geupgrade kort geleden en die abbo's worden ook al een dik jaar niet meer verkocht.

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

Pagina: 1