Toon posts:

[ADSL draadloos] na een goede zoekactie..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een goede zoekactie in het search gedeelte niet gevonden wat ik zoek.

Wat zoek ik:
- Ik heb een ADSL aansluiting van MxStream die ik wil delen met mijn buurman, ik wil dit draadloos doen.

- Mijn buurman moet ook op internet kunnen als ik mijn PC uit heb staan

Ik weet dus niet of dit mogelijk is..

Ik zag in een folder van Mediamarkt het volgende:
Trust SpeedShare Home Wireless Web station, router en switch voor gelijktijdige toegang tot een internetaansluiting voor twee of meerdere gebruikers, ingebouwd access point om PC's met een data overzicht van 44 Mbps draadloos te verbinden

€ 129,- is dit genoeg voor wat ik zoek??

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Jaja goede zoekactie ;)

Je hebt inderaad een wireless acces point / router nodig. Linksys. E-tech e.d. zijn goede merken. Trust heeft niet mijn voorkeur....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen voorkeur, maar hoe denk je over het probleem dat mijn pc niet aan hoeft te staan als mijn buurman wil internetten, is dit mogelijk??

• seq_uence
Ja hoor, als je maar een acces point neemt met ingebouwde router. Misschien kan je zelfs al op een AP zonder router met meer pc's wireless internetten (dus gewoon als gateway), wacht maar even op de reakties van mede-forummers.

[ Voor 12% gewijzigd door seq_uence op 30-07-2003 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit het met betrekking tot het modem? zit deze standaard hierbij in? ik heb nu zo'n usb geval die ik erbij kreeg, maar nu wel kan verpatsen.

Verwijderd

Als je een router hebt dient deze als toegang tot het netwerk en daarmee tot het internet. De buurman kan lekker internetten als jij intussen al op bed ligt.

Ikzelf heb de e-tech wireless router en deze bevalt prima, goede ontvangst in de tuin op mijn laptopje.

Ik raad alleen aan om USB wireless te kopen i.p.v. PCMCIA kaarten als het voor een laptop is. Deze hebben een iets beter bereik.

• seq_uence
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 15:35:
en hoe zit het met betrekking tot het modem? zit deze standaard hierbij in? ik heb nu zo'n usb geval die ik erbij kreeg, maar nu wel kan verpatsen.
Die usb modem heb je niets aan, je neemt een AP met ingebouwde modem, of een losse met een ethernet aansluiting.

edit:
@wivahe

Is de doorvoersnelheid van die usb dingen ook goed ?

[ Voor 12% gewijzigd door seq_uence op 30-07-2003 15:37 ]

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 23:26

Giblet

Dingen

is al gezegd |:(

[ Voor 94% gewijzigd door Giblet op 30-07-2003 15:38 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft een acces point nou juist een ingbouwde router. Zitten er voor die prijs ook twee ontvangers bij? Je zult er toch twee ontvangers bij moeten?

Succes!! Ben namelijk ook nog op zoek naar eenzelfde oplossing:-)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Maar voor de internet toegang blijf je je modem nodig hebben.... Er zijn ook accespoints die tevens als modem kunnen dienen. Dus in geval van het trust apparaatje heb je je modem erbij nodig. Dus: INTERNET -> MODEM -> JOUW PC -> ROUTER / AP... Of je moet het modem direkt op de router aan kunnen sluiten en dat gaat volgens mij niet (tenzij je de Speedtouch 510 (niet de USB) hebt die je dan tweakt of een gelijkaardig apparaat die het 'inbellen' ondersteunt.

.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij dus om alles ineen, dus met een "wireless acces point / router" ben ik er nog niet, of begrijp ik het niet goed? Hier moet ik dan nog een modem met ethernet aansluiting bijkopen?

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry, er wordt sneller gepost dan ik kan beantwoorden, begint al wat duidelijker te worden

• seq_uence
Dit heb je nodig:

http://www.e-tech.nu/prod...ss_wirelessadslrouter.htm

Die Trust zou ik dus niet doen, en een e-tech wireless kaartje voor in je pc.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

yup...modem met ethernet aansluiting en daar sluit je dan weer je draadloze AP/router op aan. Dan kan iedereen internetten.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
seq_uence schreef op 30 July 2003 @ 15:43:
Dit heb je nodig:

http://www.e-tech.nu/prod...ss_wirelessadslrouter.htm

Die Trust zou ik dus niet doen, en een e-tech wireless kaartje voor in je pc.
Oke, deze zoek ik dus, ik durf haast niet te zoeken wat deze gaat kosten, het ziet er wel erg professioneel uit!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook echt niet een trust liefhebber, maar deze aanbieding bracht mij wel op het idee, vandaar.

• seq_uence
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 15:50:
[...]

Oke, deze zoek ik dus, ik durf haast niet te zoeken wat deze gaat kosten, het ziet er wel erg professioneel uit!
pricewatch: E-Tech WMRT01 (54Mbps, 4x 100Mbps)

Maar deze heeft ook mog een 4-poorts switch, dat heb je niet nodig..

[ Voor 34% gewijzigd door seq_uence op 30-07-2003 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja 170 euri, dat is nog te betalen, ziet er parchtig uit

Verwijderd

Topicstarter
die 4 poorts switch, daar kan ik mijn gewone pc zeker op aansluiten? met een gewone utp kabel? Dat scheelt weer een draadloos netwerkkaartje

Voor wat betreft de laptop en pc van mijn buurman, wat is beter, ik lees hierboven een draadloze netwerkkaart op USB , of PCMCIA of een gewone insteekkaart..

• seq_uence
Op de pc kun je het beste een PCI kaartje nemen met een redelijke antenne, voor de laptop heb ik zelf een intern kaartje (Mini-PCI) maar een PCMCIA kaartje is het meest voor de hand liggend. Een usb kaartje op de laptop vind ik weer afdoen aan de mobiliteit van een laptop.

Die poortjes zijn voor utp aansluitiingen inderdaad, maar dan moet je wel kabels gaan leggen.

[ Voor 16% gewijzigd door seq_uence op 30-07-2003 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja die kabels aanleggen is niet zo'n probleem, ik heb de aansluiting naast mijn pc staan dus meer dan een metertje is het niet, hoeveel meter bereik heb je ongeveer als je de ontvangst boven hebt staan en de laptop in de tuin, zo'n 25 meter verderop, 3 muurtjes..

• seq_uence
Dat moet makkelijk te doen zijn, lukt bij mij ook nl. ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou dan weet ik zo'n beetje alles en hoop ik dat de volgende dit topic ook tegenkomt want hier staat nu wel mooi wat informatie in, bedankt voor de tips he!!
Pagina: 1