Toon posts:

[Win2k3] Terminal Service Published app.?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja simpele vraag eigenlijk.

Ik wil nadat de gebruiker verbonden is met de server dat hij alleen een venster erbij krijgt met de toegewezen applicatie, dus bv notepad.exe.

Ik krijg nu steeds een blauwe achtergrond. Ik kan wel dat scherm op 640 zetten maar ik wil eigenlijk alleen het venster hebben van de applicatie.

Zoals bij Metaframe een published applicatie doet.

Kan dit?

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26
Volgens mij kent Win2k3 geen "published application" feature.
Al zal er wel een truuk zijn om dit na te bootsen , gok ik
Bij het krijgen van een sessie geen explorer.exe starten maar notepad.exe ?misschien dat daar iets mee te doen valt ? al betwijfel ik het.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

explorer.exe hernoemen is zeker geen slimmie zet. Je kunt dan beter een standaard startmenu gaan bouwen met alleen logoff button en een koppeling naar notepad.exe

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 30 juli 2003 @ 16:20:
explorer.exe hernoemen is zeker geen slimmie zet. Je kunt dan beter een standaard startmenu gaan bouwen met alleen logoff button en een koppeling naar notepad.exe
Dat hoeft niet.

Ik kan wel alleen Notepad.exe starten. Ze krijgen dan alleen een schermpje met het nodepad venster. Ik wil alleen dat venster om notepad weg hebben.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 22:45
Eigenschappen gebruiker,

Environment > Start the following program at logon:

notepad.exe

hmm had je reactie nog niet gezien..
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 16:48:
[...]

Dat hoeft niet.

Ik kan wel alleen Notepad.exe starten. Ze krijgen dan alleen een schermpje met het nodepad venster. Ik wil alleen dat venster om notepad weg hebben.

[ Voor 78% gewijzigd door leon1e op 30-07-2003 17:00 ]

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26
mutsje: ik bedoel ook niet het hernoemen van exlporer.exe maar veranderen in de registry dat hij bij inloggen explorer.exe niet start maar notepad.exe. Kweet niet zeker of dit wel kan maar ziei k als enige mogelijkheid.

Reqfil: citrix kopen lijkt de enige optie

Verwijderd

Topicstarter
Voor mensen die hetzelfde willen: het kan niet.

Dat soort opties zijn alleen in MetaFrame te vinden. Ook wel een beetje logisch, MS heeft een aandeel in Citrix dus ze willen ook dat zijn nog wat verkopen.
Pagina: 1