Toon posts:

advies gevraagd over pda's, palm of iets anders.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lui,

Als ik in een bepaald gebouw, bv een school. altijd wireless internet verbinding wil hebben met een pda of een palmtop, wat kan ik dan het beste doen, zonder veel moeite. Dus het liefste 1 apparaat, zonder accesspoints ofzoiets?

alvast bedankt.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

samo

yo/wassup

gebruik maken van gprs

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Is dat niet vaak een los apparaat die je koppelt aan een pda? bv een telefoon?
Want dat is niet echt handig.

Verwijderd

gprs doe je inderdaad via je mobieltje, hoewel er dacht ik ook al gprs modules voor de PocketPC (en de Palm?) verkrijgbaar zijn.
Maar hoe dan ook is dat niet de meest praktische oplossing :P

Wifi modules zijn er wel, maar die zijn nog niet echt makkelijk te vinden, duur, en slechte driver-support (kan al verandert zijn, zou je zelf even moeten zoeken)

Op dit moment de meest gebruikte oplossing is Bluetooth, maar die heeft niet zo'n groot bereik.. 25 meter is al een heel eind voor Bluetooth.

• samo

samo

yo/wassup

ik snap eigenlijk niet goed wat je wilt. Je wilt een netwerk zonder er maar iets aan infrastructuur of apparatuur voor te doen?
Leg anders even meer uit wat je precies wil, voor welke toepassing enz, want dit maakt geen sense tot mij

edit:
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 15:14:
gprs doe je inderdaad via je mobieltje, hoewel er dacht ik ook al gprs modules voor de PocketPC (en de Palm?) verkrijgbaar zijn.
Maar hoe dan ook is dat niet de meest praktische oplossing :P

Wifi modules zijn er wel, maar die zijn nog niet echt makkelijk te vinden, duur, en slechte driver-support (kan al verandert zijn, zou je zelf even moeten zoeken)

Op dit moment de meest gebruikte oplossing is Bluetooth, maar die heeft niet zo'n groot bereik.. 25 meter is al een heel eind voor Bluetooth.
Deze apparaten hebben alweer een accespoint nodig en da wil de TS nie

[ Voor 60% gewijzigd door samo op 30-07-2003 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk gewoon een apparaat waar ik altijd internet op wil hebben, zonder een telefoontjes of iets anders. Een gprs module zou misschien een oplossing zijn, maar waarom is dat niet de meest praktische oplossing Anjelen? Het belangrijkste is eigenlijk dat ik overal een webpagina op kan vragen. Ik heb wel een beetje research gedaan, en wifi of bluetooth vallen al af, omdat dat een bep. bereik heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 15:22 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

meer iets voor netwerken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• samo

samo

yo/wassup

Aan wat voor apparaat wil je het hangen, hoe groot moet je bereik zijn, wijn het alleen webpages, wat stel je dr bij voor, wat heb je dr voor over? misschien even handig om dat er ook bij te zetten

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op 30 July 2003 @ 15:28:
Aan wat voor apparaat wil je het hangen, hoe groot moet je bereik zijn, wijn het alleen webpages, wat stel je dr bij voor, wat heb je dr voor over? misschien even handig om dat er ook bij te zetten
Aan wat voor apparaat wil je het hangen: Maak niet uit, als het maar voldoet aan de eisen.

hoe groot moet je bereik zijn: Altijd bereik zijn, en volgens kan dat alleen via gprs?

zijn het alleen webpages: Is wel het belangrijkste. Ik moet wel data kunnen ontvangen en versturen.

wat heb je dr voor over: maak niet uit

• samo

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 15:33:
[...]

Aan wat voor apparaat wil je het hangen: Maak niet uit, als het maar voldoet aan de eisen.
Welke eisen?
Afijn, GPRS kan volgens mij op laptop EN palmtop, evt met externe uitbreiding
hoe groot moet je bereik zijn: Altijd bereik zijn, en volgens kan dat alleen via gprs?
Altijd? In waar ter wereld, of waar ter in het gebouw?
Zonder zelf aanleggen van een infrastructuur zit je al snel aan gsm/gprs. Dat is al aangelegd eh
zijn het alleen webpages: Is wel het belangrijkste. Ik moet wel data kunnen ontvangen en versturen.
Dit is dus niet heel veel dataverkeer neem ik aan; dat houd gprs nog betaalbaar omdat je per datahoeveelheid betaald.
wat heb je dr voor over: maak niet uit
Tis dan nog een vrij goedkope oplossing omdat je niet aan je eigen infrastructuur gebonden bent, maar is weer duur omdat je blijft betalen voor dataverkeer.

[ Voor 9% gewijzigd door samo op 30-07-2003 15:47 ]

Verwijderd

Ikzelf vind Wifi een praktischere (en goedkopere) oplossing als je toch maar binnen 1 gebouw zit.. zo connect je naar 't internet via een vaste lijn.
gprs geeft je natuurlijk wel totale vrijheid

• samo

samo

yo/wassup

ja bedoel ik, de TS meld niet bepaald wat de bedoeling is van het netwerk, groot of klein, maar wat ik er uit haal is dat het met zo min mogelijk installatie moet. Wifi is idd netter, veiliger, sneller enz...

Pagina: 1