Toon posts:

[W2k] Remote desktop over vpn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al even op zoek naar een tool die automatisch een vpn verbinding maakt naar een extern subnet op het moment dat ik een bepaalde remote desktop start (deze verwijst dan uiteraard naar een bepaalde pc in dat externe subnet). Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 10:17
Beetje weining info, welk OS heb je bijvoorbeeld ?
Met Win2000 en XP kun je namelijk zeer makkelijk een VPN verbinding opzetten.
Zelf gebruik ik Wingate VPN om 2 locaties met elkaar te verbinden over internet.

[ Voor 15% gewijzigd door Sepiroth op 30-07-2003 14:57 ]

Verwijderd

Met RRAS? Demand dial?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat '[W2k]' in de topic titel..
een vpn opzetten is idd wel makkelijk, maar ik zou liver willen dat het automatisch gebeurd op het moment dat ik een remote-desktop sessie start.

Verwijderd

Demand dial interface aanmaken in Routing and Remote Access.

Verwijderd

Topicstarter
thnx. daar ben ik nu mee bezig.. ik heb alleen nu niet echt de mogelijk heid om dit volledig te testen. maar hoe weet die interface dan wanneer hij moet starten? vb. ik heb nu als doel opgegeven '10.15.15.0' als ik dan ping naar iets uit de range 10.15.15.x , gaat ie dan automatisch die vpn-verbinding tot stand brengen?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 16:04:
thnx. daar ben ik nu mee bezig.. ik heb alleen nu niet echt de mogelijk heid om dit volledig te testen. maar hoe weet die interface dan wanneer hij moet starten? vb. ik heb nu als doel opgegeven '10.15.15.0' als ik dan ping naar iets uit de range 10.15.15.x , gaat ie dan automatisch die vpn-verbinding tot stand brengen?
Dat is inderdaad de bedoeling van een demand dial interface, daar geef je ook het doel-subnet aan waarvoor de verbinding tot stand gebracht moet worden. Houdt wel in dat daardoor AL het verkeer naar dat subnet vanaf jouw PC over die VPN verbinding gaat.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt idd heel er goed, thnx! ik ben er nu alleen net achtergekomen dat er niet automatisch een vpn-connectie komt als een andere computer in het netwerk een request doet naar een extern subnet (de machine waar dial on demand op is ingesteld is de gateway). is er ergens een setting die ik over het hoofd heb gezien om ervoor te zorgen dat dit wel gebeurd?

Verwijderd

Topicstarter
maar ook als RRAS al een vpn met een ander subnet heeft kan een client daar niet heen pingen (de clients kunnen uiteraard wel pingen naar de RRAS server).

Verwijderd

een routing vinkje aanzetten ergens in je rras config...

Verwijderd

Topicstarter
er staat een vinkje voor 'router', en dan staat 'voor lan routering en bellen op verzoek' geselecteerd. Er staat alleen geen vinkje voor RAS-server (moet dat dan?)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

sorry geen idee wat de nederlandse benaming is (ik neem aan lan routering :))

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 13:36:
sorry geen idee wat de nederlandse benaming is (ik neem aan lan routering :))
Dit staat dus al ingeschakeld...

voor alle duidelijkheid dan,
ingeschakeld zijn:
- router - Voor lan routering en bellen op verzoek
- ip-routering inschakelen
- op ip gebaseerde ras-verbindingen en verbindingen via bellen-op-verzoek toestaan

Ik neem aan dat jij een van deze dingen bedoelt, maar dan werkt het dus nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? De RRAS server gaat nu wel een vpn-verbinding maken op het moment dat de client pingt naar het externe subnet, k krijg allen terug 'request timed out', er kan dus geen verkeer over de verbinding lopen. als ik ping vanaf de RRAS-server zelf gaat het wel goed.

ff voor de mensen die dit topic voor het eerst zien:

De situatie:

client (192.168.0.2)
|
nic1 RRAS-server (192.168.0.1)
nic2 RRAS-server
|
internet
|
netwerk-klant (10.10.10.x)

De bedoeling:

1. client doet een request naar 10.10.10.5 (ping, remote-desktop, oid)
2. de RRAS-server merkt dit en maakt een vpn-verbinding naar 'netwerk-klant'
3. client kan communiceren met machines binnen 'netwerk-klant' .

Wat gaat er mis:

Ondanks dat de server op het verzoek van de client een vpn-verbinding gaat maken, kan er vervolgens geen verkeer over plaatvinden. bij een ping komt er alleen 'request timed out'. Een ping vanaf de RRAS-server zelf werkt wel.

Verwijderd

wat zie je in de logging van de rras server?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Heb je wel bij de eigenschappen van je RRAS server (in de RRAS console, properties van je server, tabje algemeen EN tabje IP) aangevinkt dat het een LAN router moet zijn? (daar kan je geloof ik ook aanvinken dat hij ook voor demand dial interfaces moet routeren)

[ Voor 12% gewijzigd door collin op 01-09-2003 16:37 ]

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Er is helemaal geen log bijgehouden :P, heb ik zojuist ingeschakeld (word zeker pas bijgewerkt na een boot?)

Ik zag net overigens ook dat ik geen internet heb op mn client (bij pingen naar www.cnn.com word wel het ip geresolved (dns werkt dus wel), maar toch 'request timed out'). Dit vind ik wel vreemd, want routing staat aan (is overigens in een testomgeving).

Verwijderd

ligt eraan... als je een private range gebruikt en niet nat op je rras bak komt je ping wel aan op www.cnn.com, maar is er geen weg terug...
Pagina: 1