Beste mensen, het zit zo:
Ik ben bezig met de opmaak van een (HTML) tabel. Ik wil -tussen- de records in die tabel een scheiding te maken dmv een streepje.
Dat streepje komt dan bij elke record onderaan de cell te staan. Dit werkt allemaal mooi. Met een probleem, bij de laatste record, wordt er onderaan óók een lijntje gezet. Hierdoor krijg ik een dubbele lijn onderaan = niet mooi.
Daarom wil ik kunnen controleren bij elke record ofdat ná de volgende record de tabel aan het einde is (EOF).
Ik had zoiets al geknutseld:
Ik krijg dan de volgende fout:
Weet iemand een manier om deze fout op te lossen, of om het helemaal anders te doen?
-alvast bedankt!
Ik ben bezig met de opmaak van een (HTML) tabel. Ik wil -tussen- de records in die tabel een scheiding te maken dmv een streepje.
Dat streepje komt dan bij elke record onderaan de cell te staan. Dit werkt allemaal mooi. Met een probleem, bij de laatste record, wordt er onderaan óók een lijntje gezet. Hierdoor krijg ik een dubbele lijn onderaan = niet mooi.
Daarom wil ik kunnen controleren bij elke record ofdat ná de volgende record de tabel aan het einde is (EOF).
Ik had zoiets al geknutseld:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <style> .middel { border-left-width: 1; border-right-width: 1; border-top-width: 1; border-bottom: 1px dotted #C0C0C0" } </style> <% do while not optdb.EOF optdb.movenext if optdb.EOF then clas = "blanco" optdb.MovePrevious else clas = "middel" optdb.MovePrevious end if %> <tr> <td class="<%=clas%>" width="217"> <%=optdb("naam")%> </td> <td class="<%=clas%>" width="98"> <%=optdb("Datum")%> </td> <td class="<%=clas%>" width="105"> <%=optdb("username")%> </td> <td class="<%=clas%>" width="62"> <%=optdb("aantal")%> </td> </tr> <% optdb.movenext loop %> |
Ik krijg dan de volgende fout:
code:
Lijn 270 is waar de regel "optdb.MovePrevious" staat.1
2
3
4
| ADODB.Recordset error '800a0c93' Operation is not allowed in this context. /blaat.asp, line 270 |
Weet iemand een manier om deze fout op te lossen, of om het helemaal anders te doen?
-alvast bedankt!
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 14:50 ]