nForce 2.45 WHQL, wat vinden jullie ervan?

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net op de frontpage staan dat de 2.45's voor de nForce/nForce2 chipset is uitgekomen.
Ik herinner me echter nog de taferelen van de vorige versies, de 2.43 en 2.44, die heel veel format c:'s kostten bij veel mensen (waaronder mijzelf).
Okay, dit is een WHQL, maar in hoeverre kunnen we weten of hij even goed/stabiel loopt als de 2.03?

Daarom vraag ik iedereen om hier jullie bevindingen van deze nieuwe drivers te posten, en tevens het liefste wat benchmarks :)

Hier kan je 'm bdw downen van de FP: meuktracker: nVidia nForce 2.45 WHQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 01:34

Ulti23

Quality Time

Vreemd, want hij staat nog niet op de nvidia site zelf? Als je em via download drivers gaat selecteren komt ie nog gewoon met de 2.03 :?

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Via de bron van het artikel op de FP kom je op deze page, waar je de 2.45 kan downloaden.

edit: bij die 2.45 staat WinXP / 2000 btw, voor de mensen met een oudere windows.

[ Voor 22% gewijzigd door Remy op 30-07-2003 15:16 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er wel op via www.nivida.com hoor :)

Eerst ga je naar Download drivers bovenin, dan kies je Platform/nForce Drivers, daarna Unified driver in het step 2 veld, en daarna in het step 3 veld Windows XP of Windows 2000 :)

Misschien had je idd 98 of zo gekozen, zoals ReemF boven mij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Hmm ben zeer benieuwd....heeft iemand ze al geprobeerd ?

Ik wacht nog wel even 24 uurtjes ofzo :P
Geen zin in Format c:

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 15:22:
Ik kom er wel op via www.nivida.com hoor :)

Eerst ga je naar Download drivers bovenin, dan kies je Platform/nForce Drivers, daarna Unified driver in het step 2 veld, en daarna in het step 3 veld Windows XP of Windows 2000 :)

Misschien had je idd 98 of zo gekozen, zoals ReemF boven mij zegt.
Ok, ik zie ze nu ook staan, alleen niet via jouw link :+ maar ja, ik zal ze vanavond is ff gaan testen en benchen, kun je btw deze drivers gewoon over de ouwe heen instaleren of moet je em eerst deïnstaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ulti23 schreef op 30 July 2003 @ 15:36:
[...]

Ok, ik zie ze nu ook staan, alleen niet via jouw link :+ maar ja, ik zal ze vanavond is ff gaan testen en benchen, kun je btw deze drivers gewoon over de ouwe heen instaleren of moet je em eerst deïnstaleren?
Kweenie, zou je wel zeggen he.
Ik wacht zelf ook nog ff met installen van de drivers, dat is eigenlijk ook de reden waarom ik zo'n topic wilde openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 15:38:
[...]

Kweenie, zou je wel zeggen he.
Ik wacht zelf ook nog ff met installen van de drivers, dat is eigenlijk ook de reden waarom ik zo'n topic wilde openen...
Mijn bord doet het niet socket is kapot, komt nieuw waterblok voor, dus ik kan ze niet testen.

Maar ik vind het erg lame dat je anderen wilt vragen drivers te testen, zodat jouw pc niet crasht en die van anderen mogelijk wel

Ik vind, zeker als topicstarten, dat je die drivers TOCH WEL MOET HEBBEN GEINSTALLEERD.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Ik heb ze geinstalleerd en alles start netjes op en alles werkt... Ik zal zo wel ff een paar spellen starten, waaronder Battlefield1942, om te kijken of alles nog steeds werkt erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Baserunner schreef op 30 July 2003 @ 15:50:
Ik heb ze geinstalleerd en alles start netjes op en alles werkt... Ik zal zo wel ff een paar spellen starten, waaronder Battlefield1942, om te kijken of alles nog steeds werkt erna.
Heb je ze er gewoon overheen gegooid of heb je je oude eerst gedeïnstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 30 juli 2003 @ 15:45:
[...]

Mijn bord doet het niet socket is kapot, komt nieuw waterblok voor, dus ik kan ze niet testen.

Maar ik vind het erg lame dat je anderen wilt vragen drivers te testen, zodat jouw pc niet crasht en die van anderen mogelijk wel

Ik vind, zeker als topicstarten, dat je die drivers TOCH WEL MOET HEBBEN GEINSTALLEERD.

:/
Uuuhm, 't is eigenlijk de bedoeling om mensen die 'm anders toch gingen installeren te laten posten wat ze er van vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Baserunner schreef op 30 juli 2003 @ 15:50:
Woei ... nieuwe drivers ... Ik ben benieuwd of mijn systeem er beter van wordt.
De vorige keer deed mijn burner lekker vaag ... gelukkig voor het vertrouwen hebben ze nog geen nieuwe IDE drivers erbij gegooit :Y)
* VisionMaster gaat ze downen en installen...

[ Voor 4% gewijzigd door VisionMaster op 30-07-2003 15:56 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

grimson

domeingrommer

Drivers geïnstalleerd.
Asus A7N8X (Standaard Rev 1.04)
Windows XP SP1 US (VLK)
Audigy II
Geen problemen nog (s'middags snel ff thuis geïnstalleerd)
Hij laat bij mij de Detonator 44.67 drivers staan.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Laatst online: 01-01-2022
Ulti23 schreef op 30 July 2003 @ 15:54:
Ik heb de nieuwe versie eroverheen gegooid en ben geen enkel probleem tegengekomen. Dit zijn de specs:
Aopen H700A ATX Big Tower met 6x 5.25-Inch en 350W Power Factor Correction voeding met 12 cm fan
Chaintech Zenith CT-7NJS
AMD Athlon XP 2600+ Boxed - 333MHz Front Side Bus
2 Kingston ValueRam 512 Mb PC2700 333MHz DDR-SDRAM Modules
3dfx Voodoo5 5500 64Mb
Creative Soundblaster Audigy 2 Player
2 120 Gb Serial ATA 8 Mb cache Maxtor DiamondMax Plus 9 7200 RPM Fluid Dynamic Bearing (FDB) Harddisks (in RAID 0)
IDE DVD-ROM LG GDR-8161B 16x48x - 256 Kb
IDE Brander Mitsumi 32x12x40x - 16 Mb
5 Systeemcoolers (8x8)
Slotcooler (voor onder de 3dfx Voodoo5 5500 64Mb)
Philips 109S4
Creative Labs Inspire 6.1 6700 SoundWorks Surround Speakers
USB Logitech Internet Navigator Special Edition
USB Cordless MouseMan Wheel Optical MX-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
Ulti23 schreef op 30 July 2003 @ 15:54:
[...]

Gewoon eroverheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:10
Hmmz, nij het lijstje met gerelateerde producten staat niet mijn Epox 8RDA, terwijl dit wel een nforce2 bordje is.

Kan ik ze dan alsnog updaten of f*ck ik dan m'n systeem op?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
Het is voor alle Nforce 2 systemen bedoeld, dus ook voor jou epox. Die gerelateerde producten wordt bijgehouden door Tweakers zelf en is dus soms niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze er ook gewoon overheen geinstalleerd, en het werkt goed :)

Heb helaas niet gebenched van te voren, maar ik heb 't gevoel dat UT2k3 wel iets sneller loopt hier.
Ik kan nu met alles @ normal gewoon met 30 fps spelen, normaal was het net 35 fps met alles @ lowest... (citadel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn prima. Iets minder punten in 3dmark03 van 5266->5127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze werken prima bij mij, heb er geen problemen mee :).

Ik heb ook het idee dat het systeem iets meer "responsive" is, dus bladeren in windows gaat iets sneller enzo. Maar dit kan ook puur iets psychologisch zijn natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
Battlefield loopt perfect, net als grote-smurf heb ik ook het idee dat spellen sneller lopen. Battlefield laadt, imo, sneller en de FPS is ook hoger naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze vanmiddag ook geinstaleerd en nog geen problemen ondervonden.
Mijn systeem:

Asus a7n8x deluxe ver. 1.04

Heb ze gewoon over de oudere drivers geinstaleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Eerst ff een overzicht:

Versie 2.03

Audio driver 3.17 (WHQL'd)
Audio utilities 3.17
Network driver 3.13 (WHQL'd)
GART driver 2.78 (WHQL'd)
SMBus driver 2.75 (WHQL'd)
Memory controller driver 2.75 (WHQL'd)
IDE driver 2.70 In The Box (WHQL'd)
IDE driver 3.07 Full Driver
Display Drivers 41.13 (WHQL'd)
Installer 3.22

Versie 2.41

Audio driver 3.38 + TOT .NVU
Audio utilities 3.37 + TOT .NVU
Ethernet driver 3.13 (WHQL) + TOT .NVU
GART driver 3.34 + TOT .NVU
Memory controller driver 3.38 (WHQL) + TOT .NVU
SMBus driver 3.38 (WHQL) + TOT .NVU
Installer 3.42
Display drivers 43.51

Versie 2.45

Audio driver 3.48 (WHQL)
Audio utilities 3.48
Ethernet driver 3.13 (WHQL) + TOT.nvu
GART driver 3.34 (WHQL)
Memory controller driver 3.38 (WHQL) + TOT.nvu
SMBus driver 3.38 (WHQL) + TOT.nvu
Installer 3.56
IDE In-the-box 2.70
Display drivers 44.03 (WHQL)

Zoals je kunt zien zijn in de 2.45 t.o.v. de 2.41 enkel de audiodrivers en videodrivers vervangen en is de IDE driver i.v.m. instabiliteitsproblemen verwijderd. Maar vrijwel elke Tweaker heeft natuurlijk al nieuwere deto's dan versie 44.03.

Na installatie is mijn nForce bedieningspaneel vervangen voor versie 1.00.00.0348 en werkt perfect. Omdat ik reeds versie 2.41 geinstalleerd had heb ik enkel de audiodrivers vervangen d.m.v. updaten driver in apparaatbeheer. Het nForce bedieningspaneel heb ik installed door alle bestanden uit de map AUDIOUTL naar de map C:\WINDOWS\SYSTEM32 te kopieeren en de oude te vervangen. Sluit hierbij uiteraard eerst je huidige bedieningspaneel af in de systray.

Dan nog een tip. Pak het gedownloade bestand eerst uit met bv. WinRAR en vervang de bestanden in de directory DISPLAY voor de Detenators die je zelf wil gebruiken, anders worden ze bij installeren vervangen door versie 44.03. Ik heb op mijn schijf dus altijd een backupje staan van de nForce drivers voor als ik ooit weer een reinstall moet doen. Deze RAR file omvat bij mij dus nu nForce 2.45 waarbij de Deto's zijn vervangen voor versie 45.20. En dat werkt prima. :+

Ik kan niet zeggen dat mijn systeem er sneller van wordt maar das logisch gezien ik eerder al versie 2.41 heb geinstalleerd. Bij mij is dus enkel het nForce bedieningspaneel geupdate en zijn de geluiddrivers vervangen, en die lopen nu eenmaal niet 'sneller' B)

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik heb een probleem met 2.45, hij wil niet installen, hij extract de files en dan krijg ik even het nvidia logo te zien en dan is hij weg, niks van instal of wat dan ook, os: win xp sp1 mobo:8rda3+

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Laatst online: 15-09 20:32

RumaNoV

Folding

Had gisteren deze drivers over de 2.03 geinstalleerd en dan had ik geluidstoornissen in medal of honor. Gelukkig had ik een restorepunt aangemaakt.

Vandaag heb ik ze nog eens geinstalleerd, maar wel eerst de vorige nforce drivers verwijdert. En alles loopt perfect nu.

Het stotteren etc in ut2003 is volledig weg nu :) Eindelijk een helder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn windows is naar de kloten gegaan. kon niet meer booten system/driverblabla Heb nu een tweede had erop gezet. Iemand enig idee hoe ik mijn documenten van de ander (orignele) had kan openen. is dus beveilig. Foutmelding zegt niet bevoegd om te openen. Dit is natuurljk te verwachten. Iemand een idee hoe ik "kan inloggen" op die map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV

RumaNoV

Folding

http://www.digitalwebcast...utorials/cw_boot_toot.htm

Dit kan je eens proberen. Op mijn werk vroeger heeft dit meestal wel geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op 30 July 2003 @ 18:23:
ik heb een probleem met 2.45, hij wil niet installen, hij extract de files en dan krijg ik even het nvidia logo te zien en dan is hij weg, niks van instal of wat dan ook, os: win xp sp1 mobo:8rda3+
Als je 'm met een download accelerator hebt gedownload, probeer dan eens zonder te downloaden.
Misschien issie namelijk corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 18:47:
[...]

Als je 'm met een download accelerator hebt gedownload, probeer dan eens zonder te downloaden.
Misschien issie namelijk corrupt.
ik heb geen download accelerator gebruikt, heb verschillende downloads gebruikt maar allen niks. heb de englisch en international gebruikt

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn shuttle loopt ze goed en stabiel. Vooral de fixes in het EAX gedoe vind ik een goede zaak, bv bij enter the matrix de mega echo in grote levels zijn verholpen. En in Battlefield(DC) heb ik dat het geluid nu gewoon doorloopt zodra je de cockpit weghaald (F9) _/-\o_

Dus op zich te vreden, maar ik las op Nforcershq dat de nieuwe IDE drivers en soundstorm control panel(uiterlijk dan) met de volgende update zouden komen.(dit roepen ze eigenlijk al een halfjaar 8)7)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 20:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Fanatic_FS schreef op 30 July 2003 @ 18:58:
[...]

ik heb geen download accelerator gebruikt, heb verschillende downloads gebruikt maar allen niks. heb de englisch en international gebruikt
Erg vreemd, bij mij hetzelfde. A7N8X Deluxe, Win2k SP3. Start even op die setup, met logo, na het vollopen van de meter gaat hij weer weg. Ook met een 'dunne' startup van Win2k gebeurt het. Ik ga ff wat uitzoeken derover...

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik vraag me af waarom er alleen IDE drivers voor WinXP inzetten. Ik weet niet goed of ik het gokje zal wagen door ze handmatig te installeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op NforcersHQ staat ergens dat als de installer niet lekker werkt, je dan even het volgende moet doen:

rechtermuisknop op .exe file > eigenschappen > compatibiliteit op win2k zetten

Hopen dat het bij jullie werkt :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 22:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:46
pfff wat een gedoe om die shit te installeren :(
Eerst de ouwe uninstalled, daarna gereboot en de nieuwe geinstalleerd..
Ben een uur aan et rommelen geweest met safe mode ed, om die drivers geinstalleerd te krijgen...
maaarrrr de aanhouder wint, en ze doen et nu :)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ritchie schreef op 30 July 2003 @ 22:17:
Ben een uur aan et rommelen geweest met safe mode ed, om die drivers geinstalleerd te krijgen...
vertel mij wat, hier ging t net zo omdat die pokkeinstaller me videokaart driver zonodig moest deinstalleren terwijl ik een ati kaart heb |:(

maar zoals je zegt de aanhouder wint, nu draait t weer als een zonnetje

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Ritchie schreef op 30 juli 2003 @ 22:17:
Waarom heb je die ouwe uninstalled dan? Je kon em er gewoon overheen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

heb ze net geïnstalleerd. Vloeiend....

Prima spul, gewoon installeren hoor

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, hier gingen ze echt zonder problemen hoor :)
Vreemd dat hij bij jullie zo veel problemen geeft.

Hoe zit het bdw met de performance bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

Gewoon eerst de oude eraf gooien en dan de nieuwe erop zetten, toen werkte het wel bij mij :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 22:10:
Op NforcersHQ staat ergens dat als de installer niet lekker werkt, je dan even het volgende moet doen:

rechtermuisknop op .exe file > eigenschappen > compatibiliteit op win2k zetten

Hopen dat het bij jullie werkt :-)
jow dat werkt, hardstikke bedankt, over de performance, heb noog niet veel kunnen testen eik, sisoft bandwith is iets hoger, 3dmark gaat ff niet heb nu een s3 trio kaartje erin zitten :|

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
Getverdemme wat een gezeik met die drivers weer zeg! Kan dat nu niet eens een keer in 1 keer goed gaan zoals het hoort? Al m'n drivers in de war geschopt, moest m'n ATI 9500 - 9700 mod geheel opnieuw instellen, vastlopers bij installeren ATI control panel, om beroerd van te worden. Het draait nu maar blij ben ik er niet van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magalhean schreef op 30 July 2003 @ 23:59:
Getverdemme wat een gezeik met die drivers weer zeg! Kan dat nu niet eens een keer in 1 keer goed gaan zoals het hoort? Al m'n drivers in de war geschopt, moest m'n ATI 9500 - 9700 mod geheel opnieuw instellen, vastlopers bij installeren ATI control panel, om beroerd van te worden. Het draait nu maar blij ben ik er niet van geworden.
dus met "blij ben ik er niet van geworden" bedoel je dat het bij jouw slechter loopt dan voorheen. want anders slaat die text ook niet in .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ze geinstalleerd en ze draai super :) browse door mijn comp gaat sneller als voorheen zoals al eerder gezecht is :) en pc is een stuk stabieler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Laatst online: 16-04-2011
Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 00:06:
[...]

dus met "blij ben ik er niet van geworden" bedoel je dat het bij jouw slechter loopt dan voorheen. want anders slaat die text ook niet in .
Ik merk dus geen verschil, alle moeite die ik moest doen om deze driver correct geinstalleerd te krijgen was imo dus onnodig..... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

Phydomir

Dennis

Heb ze ook geinstalleerd, merk bar weinig verschil moet ik zeggen.

Wat bij mij trouwens niet werkte was mij audio control panel. Ik heb dus eerst daarna alle drivers moeten uninstalleren en daarna weer installeren.

o, 3dmark en pcmark zijn hetzelfde gebleven.

[ Voor 10% gewijzigd door Phydomir op 31-07-2003 09:27 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:48

TdV

Phydomir schreef op 31 July 2003 @ 09:27:
Heb ze ook geinstalleerd, merk bar weinig verschil moet ik zeggen.

Wat bij mij trouwens niet werkte was mij audio control panel. Ik heb dus eerst daarna alle drivers moeten uninstalleren en daarna weer installeren.

o, 3dmark en pcmark zijn hetzelfde gebleven.
Dat de control panel niet werkt heb ik ook; werkte het wel na deïnstallatie van de drivers? Heb je gewoon alles uit de device manager gegooid of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze prima :) eerst de 2.03 eraf-reboot-2.45 erop en alles draaid als een zonnetje.Heb de hele nacht }:O lopen + kazaa + win mediaplayer en zo nu en dan surfen op het inet = geen probs.Games lopen hier ook prima (Spiderman,Enter the Matrix,Hitman2 om er een paar te noemen.Benchmarks nog niet getest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook geïnstalleert, alleen nog maar één probleem tegen gekomen:

Hij installeert de onboard sound niet bij mij, terwijl ik dat wel wil, een 2e geluidskaart náást m'n Audigy 2. Ik denk dat ik maar eens moet gaan kijken hoe je dat ding handmatig installeert, want dit ken natuurlijk niet. Ik gebruik ze beide wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn stabiliteits probs zijn gefixed om een of andere reden kon ik dus niet meer dan 50mhz overclocken sabiel :) nu zit ik lekker op 200 mhz overclock te bakken :) zonder prime errors :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

TdV schreef op 31 July 2003 @ 09:34:
[...]

Dat de control panel niet werkt heb ik ook; werkte het wel na deïnstallatie van de drivers? Heb je gewoon alles uit de device manager gegooid of wat?
Nu werkt het wel ja.

Games lopen ook gewoon stabiel. iig Battlefield en MoHAA

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik geloof dat er met deze versie minder problemen zijn. Ik heb hem ook geinstalleerd, en het werkt prima. Nog niets tegen gekomen, ook geen krakend geluid (maar dat probleem had ik toch niet zo vaak)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb hem gisteren geinstalleerd en ik ben nog geen problemen tegengekomen. Zit wel goed, dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Maar iedereen installeert em er dus gewoon overheen ?
En als je een ATI kaart hebt dan worden er geen drivers mee geinstalleerd ?

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Macabre schreef op 31 juli 2003 @ 16:36:
Maar iedereen installeert em er dus gewoon overheen ?
En als je een ATI kaart hebt dan worden er geen drivers mee geinstalleerd ?
Nope, heb hier ook een ATI 9700 pro en draaide voorheen met de 1.16 van ASUS. Ik heb deze drivers er gewoon overheen gegooid en en het loopt eigenlijk precies hetzelfde als voorheen, zelfde performance, geen verschil in benchmarks. Alleen in wondows heb ik het idee dat het allemaal wat soepeler gaat, zoals hier meer gezegd wordt. Dus gewoon eroverheen gooien, is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

woohoo...losha is blij met de nieuwe drivers...gewoon over 2.03
en eindelijk is daarmee mijn andere topic ook klaar :)
NForce2 en EAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

Ik lees nog steeds veel ervaringen dat het audiopanel niet goed werkt. Het 1e tabblad is niet zichtbaar. Dit had ik al bij de 2.03 versie. Ik draai nu nog steeds de 2.00 !! Daar is het audiotabblad wel helemaal compleet zonder errors.

Ik laat het denk ik toch maar zo staan, geen problemen met deze setup. Jammer, ik had gehoopt dat die bug er wel uit zou zijn met een nieuwe versie. Engelse of internationale versie installeren heeft ook niet geholpen las ik op de frontpage.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Smarron schreef op 31 July 2003 @ 22:13:
Ik lees nog steeds veel ervaringen dat het audiopanel niet goed werkt. Het 1e tabblad is niet zichtbaar. Dit had ik al bij de 2.03 versie. Ik draai nu nog steeds de 2.00 !! Daar is het audiotabblad wel helemaal compleet zonder errors.

Ik laat het denk ik toch maar zo staan, geen problemen met deze setup. Jammer, ik had gehoopt dat die bug er wel uit zou zijn met een nieuwe versie. Engelse of internationale versie installeren heeft ook niet geholpen las ik op de frontpage.
Dit had ik ook toen ik 2.45 over 2.03 heen zette. Wat hielp was de driver compleet verwijderen en dan er opnieuw op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Je kan het ook gewoon testen. Alle drivers voor het audiopanel zitten in de map AUDIOUTL. Als je nu alle gelijknamige bestanden uit je C:\WINDOWS\SYSTEM32 eerst ff veilig stelt, dan kan je ze gewoon in je C:\WINDOWS\SYSTEM32 kopieeren en de applicatie starten. Doet ie het niet kopieer je alle bestanden die je eerder had gebackupt gewoon terug.

Uiteraard eerst het progsel afsluiten in de SYSTRAY alvorens de bestanden te kopieren en nadien overschrijven,

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

Ik ga het morgen dan toch maar proberen. Ik kan er niks door verliezen, image is al gemaakt :z

Ik had overigens wel meteen de 2.03 geinstalleerd toen ik het plankje in had gebouwd, toch kreeg ik dat 1e tabblaadje niet te zien. Het blijft vreemd.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 07:48

TdV

Gewoon de oplossing van Phydomir proberen .als je audiotabblad niet goed werkt. Werkte hier als een zonnetje. (nog bedankt voor de tip Phydomir)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

trouwens, hij blijft wel steeds m'n speakers naar 2 instellen terwijl ik steeds 4 aangeef, weet iemand hoe dit komt?

Had ik ook met 2.03 trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door Phydomir op 01-08-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phydomir schreef op 01 August 2003 @ 10:37:
trouwens, hij blijft wel steeds m'n speakers naar 2 instellen terwijl ik steeds 4 aangeef, weet iemand hoe dit komt?

Had ik ook met 2.03 trouwens.
Dat probleem had ik ook ja, geen idee hoe je daar langs kan komen eigenlijk :(
D8 dat het ook een van die billige onboard sound bugs was, en had maar een Audigy erin gelegd dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Laatst online: 07:30
Hoe verhouden deze 2.45 drivers zich tot de 2.78 drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik deze 2.45 drivers op een schone XP SP1 zet, moet ik dan nog iets aan die IDE drivers doen of is alles koek en ei ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 08:58
SkoolieDie schreef op 01 augustus 2003 @ 12:13:
Als ik deze 2.45 drivers op een schone XP SP1 zet, moet ik dan nog iets aan die IDE drivers doen of is alles koek en ei ?
dan werkt het gewoon naar behoren ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV

RumaNoV

Folding

Ben terug naar de 2.03 drivers gegaan...

Met de 2.45 heb ik na een tijdje mohaa spelen een vertraging van het geluid... Ik schiet en 1 second later komt het geluid... Speel ik nog wat verder dan wordt het erger en erger, tot er alleen maar geruis is :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Laatst online: 15-09 00:22

mrb

Ik heb de drivers gisteren geinstalleerd, bij het opstarten duurt het echt lang voordat ik eindelijk op m'n hardeschijven kan komen. Ook battlefield 1942 draaid trager voor mn gevoel... Ik ga lekker terug naar 2.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik kwam er net achter dat mijn usb niet meer werkte, toen ik de driver van de usb terugdraaide werkte het ineens wel weer dus ff opletten als je problemen ondervind

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht nog steeds af. Bij de 2.42 had ik mijn eigen windows naar de eeuwige jachtvelden geholpen tot 2 x toe. (kon de 2.03 tjes niet meer terug vinde ) Daarnaast had ik nog een computer voor iemand anders in elkaar gezet waar ik ook maar 2.42 op moest zetten. Dat was ook een drama. Ook een format. Op 1 of andere manier denk ik nu wel dubbel na of ik drivers installeer van mr. nvidia. Ik bedoel. Je test ze toch goed voordat je ze uitbrengt :S . maar als ik dit zo lees zijn deze grotendeels wel bug vrij. Zijn er iig nog verbeteringen? ik hoor nog niet echt performence winst ofzo. Anders blijf ik gewoon bij mijn ouwe vertrouwde 2.03tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 09:53:
ik wacht nog steeds af. Bij de 2.42 had ik mijn eigen windows naar de eeuwige jachtvelden geholpen tot 2 x toe. (kon de 2.03 tjes niet meer terug vinde ) Daarnaast had ik nog een computer voor iemand anders in elkaar gezet waar ik ook maar 2.42 op moest zetten. Dat was ook een drama. Ook een format. Op 1 of andere manier denk ik nu wel dubbel na of ik drivers installeer van mr. nvidia. Ik bedoel. Je test ze toch goed voordat je ze uitbrengt :S . maar als ik dit zo lees zijn deze grotendeels wel bug vrij. Zijn er iig nog verbeteringen? ik hoor nog niet echt performence winst ofzo. Anders blijf ik gewoon bij mijn ouwe vertrouwde 2.03tjes.
De voornaamste reden dat de 2.42's zo brak waren, was omdat het geen WHQL was, maar een leaked versie heb ik begrepen. Op de site van nVidia stonden namelijk nog leuk de 2.03's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV

RumaNoV

Folding

Op de site van Nvidia hebben zowel de 2.41 als de 2.42 gestaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik heb zelf ook een asus a7n8x deluxe 2.0 maar wat ik me afvraag is welke drivers moeten er nou wel op en welke niet?
want bij de via borden werd er vaak gezegt 4in1 er niet op en de ander zei weer van wel. moeten alle drivers die op de cd staan nou geinstalled worden of niet?
of eventueel de nieuwste downloaden .

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax
  • Laatst online: 15-09 19:41

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Fijn.... Onder versie 2.03 deden me front speakers het ongeveer een half uur fatsoenlijk voordattie ging kraken. Nu komen er alleen maar bliepjes uit, terwijl me rear-speakers het wel (redelijk) doen.
Ook die truuk met ACPI PC doet het hier niet :(
Wachten op nwe driver, of gewoon een audigy2 kaart erin poffen?
Specs:
AMD XP2600
Abit NF7-S (rev 1.2, bios 18)
2x DDR400 Corsair
WinXP SP1
Seagate 120GB S-ATA
Asus V9240s GF4

sterker nog: me front speakers doen ut ook niet meer met versie 2.03 er terug op..
grr :( :(

[ Voor 11% gewijzigd door Evil Dax op 06-08-2003 19:28 . Reden: laatste regel toegevoegd ]

in de winter is het kouder als buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 12:14:
[...]

De voornaamste reden dat de 2.42's zo brak waren, was omdat het geen WHQL was, maar een leaked versie heb ik begrepen. Op de site van nVidia stonden namelijk nog leuk de 2.03's...
WHQL of niet ... ze hebben het slecht getest. Ik neem aan dat als je iets uitbrengt op hun eigen site (hierboven mij terrecht gepost) dat je wel even nagaat hoe het werkt.

Mijn brander deed het niet meer na de driverinstall door de brakke ide-drivers van nvidia. Verder had ik ook een heerlijk instabiel systeem en werkte mijn nic trager. Ik haalde eerst 8MB/s naar een andere pc, toen nog maar 3MB/s max. Die andere pc was niet veranderd.
In middels heb ik die nieuwe drivers over mijn 2.03 pack gegooit en ben tevreden. Ik merk weinig verschil. Mijn systeem was op het moment niet 100% en heb gemerkt dat het nu wat fijner werkt. Of dit nu aan de driver ligt weet ik niet zo ... het had bij het booten moeite om 3 specifieke programma's tegelijkertijd te starten. Iets dat nu wel beter gaat (geen grote (tijdelijke) vertraging in systeem meer door appl. crashes).

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
deze drivers werken hier best goed, tot zeer goed
het grote verschil wat ik merkte was dat het uitpakken van grote bestanden (films/ISO's) ongeveer 2x zo snel gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

mr.loepie schreef op 02 August 2003 @ 13:11:
ik heb zelf ook een asus a7n8x deluxe 2.0 maar wat ik me afvraag is welke drivers moeten er nou wel op en welke niet?
want bij de via borden werd er vaak gezegt 4in1 er niet op en de ander zei weer van wel. moeten alle drivers die op de cd staan nou geinstalled worden of niet?
of eventueel de nieuwste downloaden .
Nieuwste stabiele drivers gewoon gebruiken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hubert op 07-08-2003 00:55 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Hmmm.. Ik dacht bij mezelf: laat ik eens netjes de boel uninstallen. Dus netjes de 2.03 drivers verwijderd, reboot, en de nieuwe drivers installeren. Vervolgens weer een reboot en ik zie kort het WinXP boot-logo en vervolgens zwart scherm. De PC boot gewoon door alleen is mijn display driver verneukt :( F8 werkt perfect maar geen fouten in de hardwarelijst.. Vervolgens weer een reboot en weer hetzelfde zwarte scherm.

Gelukkig heb ik een restore-point :) Vanavond verder pielen...

Wie heeft dezelfde problemen gehad ?

(Ow ja, ik heb een Epox 8RDA+ en Radeon 8500 AIW)

[ Voor 1% gewijzigd door Rincewind op 07-08-2003 09:30 . Reden: Typo's ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Rincewind schreef op 07 August 2003 @ 09:29:
Hmmm.. Ik dacht bij mezelf: laat ik eens netjes de boel uninstallen. Dus netjes de 2.03 drivers verwijderd, reboot, en de nieuwe drivers installeren. Vervolgens weer een reboot en ik zie kort het WinXP boot-logo en vervolgens zwart scherm. De PC boot gewoon door alleen is mijn display driver verneukt :( F8 werkt perfect maar geen fouten in de hardwarelijst.. Vervolgens weer een reboot en weer hetzelfde zwarte scherm.

Gelukkig heb ik een restore-point :) Vanavond verder pielen...

Wie heeft dezelfde problemen gehad ?

(Ow ja, ik heb een Epox 8RDA+ en Radeon 8500 AIW)
ook eens ooit gehad, maar dan met het verwijderen van de 2.00 drivers
was bij mij geen redden meer aan, en resulteerde in een format :{ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ook bij mij geen problemen XP SP1 , HW zie specs. Alles loopt lijk een trein, en ook hier is snelheidswinst in het uitpakken van geconprimeerde files merkbaar.

PS : Ik heb de 'International' download link genomen. XP is ENG bij mij.

[ Voor 20% gewijzigd door MPAnnihilator op 07-08-2003 16:19 . Reden: PS ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax

Evil Dax

Hmm 1 dagje later doen me front-speakers het ook weer :?
Enige waar ik nog niet uitkom:
games, mp3, divx (avi) , wave loopt allemaal goed.
Alleen als ik bepaalde videoclippies (mpeg) afspeel( bv asshole van Denis Leary), kraakt en tikt het geluid waar je akelig van word, en dat luistert echt voor geen meter.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen ?
dit gebeurt zowel met de mediaplayer als met winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Schakel misschien alle ingangen die je niet gebruikt, uit. Doe ik ook , maar weet wel niet of het nu daardoor is dat ik nooit enig kraken heb gehoord met mijn 8rda+ ( of wel een keer een dagje of 2 toen ik het net had ofzo, maar dat herinner ik me al niet meer :p )

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

moet je die drivers ook gebruiken als je een pci geluidskaart gebruikt?
of zijn deze drivers niet alleen voor het geluid?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Crash-Override schreef op 07 August 2003 @ 10:51:
[...]
ook eens ooit gehad, maar dan met het verwijderen van de 2.00 drivers
was bij mij geen redden meer aan, en resulteerde in een format :{ :(
Restore point heeft iig geholpen en ik kon gisteravond weer verder (was iets te warm gisteren om de drivers te installen :P)
Vanavond ga ik de nieuwe drivers er 'gewoon' overheen zetten. Eens kijken of dat helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

mr.loepie schreef op 07 August 2003 @ 23:43:
moet je die drivers ook gebruiken als je een pci geluidskaart gebruikt?
of zijn deze drivers niet alleen voor het geluid?
1e vraag: nee je moet het niet... 2e vraag ja :) De drivers zijn voor je moederbord en omvatten ook de drivers voor de in de nForce2 gepropte geluidschip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax

Evil Dax

Schakel misschien alle ingangen die je niet gebruikt, uit. Doe ik ook , maar weet wel niet of het nu daardoor is dat ik nooit enig kraken heb gehoord met mijn 8rda+ ( of wel een keer een dagje of 2 toen ik het net had ofzo, maar dat herinner ik me al niet meer )
nee dat helpt ook voor geen meter..
ik ga van de week op me bord de ECN (hardware upgrade)geven, die heeft te maken met het audio-circuit, hopen dat het helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

RumanoVVV schreef op 01 augustus 2003 @ 12:33:
Ben terug naar de 2.03 drivers gegaan...

Met de 2.45 heb ik na een tijdje mohaa spelen een vertraging van het geluid... Ik schiet en 1 second later komt het geluid... Speel ik nog wat verder dan wordt het erger en erger, tot er alleen maar geruis is :r
Heeft iemand anders dit ook bij de hand?
Ik heb hier ook last van, vooral met Warcraft 3 (+evt expansion)
In halflife heb ik ook onwijze last van latency in het geluid.
Als ik een handeling uitvoer die geluid maakt, dan hoor ik heb in het begin direct, maar na een uurtje ofzo wordt dat zo'n 2-5!!!! seconden later./

Ik had bij het uitkomen van de 2.42's m'n HDD gevlakt omdat ik die 2.41's ook had geprobeerd, over de 2.42's heb ik de 2.45's gezet. Dit gaf een hele berg problemen, na het uninstallen van m'n cat's & nF's heb ik deze 2.45;s er op gezet, en dat werkte de eerste tijd wel oke, maar nu heb ik dus deze latency-shit. :(

Iemand dit ook gehad en er misschien een oplossing voor bedacht? (zonder format c: in deze fix verwerkt.)

Edit;
evildax schreef op 08 August 2003 @ 16:15:
[...]

nee dat helpt ook voor geen meter..
ik ga van de week op me bord de ECN (hardware upgrade)geven, die heeft te maken met het audio-circuit, hopen dat het helpt...
Welke hardware upgrade is dat? nog niet eerder gehoord n.l.

[ Voor 20% gewijzigd door _Droopy op 10-08-2003 15:07 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Laatst online: 10-09 14:22
Werkt wel lekker maar merk niet zoveel verschil van 2.03 naar 2.45.. :) Aleen 3d mark 2003 is paar puntjes omhoog gegaan.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Hmmm, ik kan ook al geen DVD-tjes meer draaien, na een kwartiertje krijg ik gekraak en gaat het beeld achter lopen tov. het geluid.
Terug naar de 2.03 voor mij
:(

offtopic:
ik dacht bij het aanschaffen van dit bord "ach, een nieuwe chipset, misschien niet zo'n goed idee om zo'n nieuwe chipset te gaan gebruiken. Maar ja,..... het is van nVidia, die komt zo regelematig met nieuwe drivers en meestal met een aardige performance winst. Daar kan ik wel op vertrouwen."

Nou,... mooi niet dus, helaas. 3 maanden vooe er een herziene versie van de drivers komt en dan NOG niet goed!?!?! :'(

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik hoef deze niet te proberen, ik heb al tijden 2.78 draaien hier en die werken ECHT perfect. Daar zitten zelfs door NVIDIA aangepaste IDE drivers bij en die werken gewoon goed! :) Voor mij voorlopig niets anders meer als v2.78 iig.
Kheb overigens ook die v3.xx geprobeerd die laatste geleaked was, maar die werkte zwaar ruk. Daar zaten weer die braqqe v2.41 IDE drivers in.

De IDE-drivers uit deze v2.78 overigens werken gewoon hetzelfde als die van Windows zelf, het is dus niet een of andere gare SCSI Emulator ofzo. Deze hebben alleen een andere naam (NVIDIA NForce MCP2 IDE Controller). En daar staat dan ook nog gewoon Primair IDE-kanaal en Secundair IDE-kanaal bij zodat je zelf UDMA instellingen kunt veranderen (indien nodig natuurlijk ;)).

Owja, v2.78 is WHQL gecertificeerd. Ik snap niet waarom deze niet op NVIDIA's site staan, of zouden ze alleen bij mij goed werken? :P (Abit NF7-S rev 2.0)

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 11-08-2003 15:48 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 13:18

MasterFreak

Zeker weten!

Bij mij wordt de onboard geluidskaart niet geinstalleert (Abit NF-S Rev.2) is hier een oplossing voor?.

edit:

Probleem al opgelost, gewoon handmatig installeren dus. (Toch vreemd dat het niet automatisch gedaan wordt) :?

[ Voor 38% gewijzigd door MasterFreak op 11-08-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
_Droopy schreef op 11 augustus 2003 @ 15:33:
Hmmm, ik kan ook al geen DVD-tjes meer draaien, na een kwartiertje krijg ik gekraak en gaat het beeld achter lopen tov. het geluid.
Terug naar de 2.03 voor mij
:(

offtopic:
ik dacht bij het aanschaffen van dit bord "ach, een nieuwe chipset, misschien niet zo'n goed idee om zo'n nieuwe chipset te gaan gebruiken. Maar ja,..... het is van nVidia, die komt zo regelematig met nieuwe drivers en meestal met een aardige performance winst. Daar kan ik wel op vertrouwen."

Nou,... mooi niet dus, helaas. 3 maanden vooe er een herziene versie van de drivers komt en dan NOG niet goed!?!?! :'(
weet je zeker dat je southbridge niet te warm wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Crash-Override schreef op 12 augustus 2003 @ 00:54:
[...]

weet je zeker dat je southbridge niet te warm wordt :?
nou 100% zeker kan ik ut niet weten, maar aangezien er bij mij watercooling op zit mag ik er toch wel van uit gaan dat die niet te heet wordt,.... toch?

Iemand nog andere ideetjes?

Edit:
Ohwja! ik heb het wel een heel stuk verminderd door die "line-in" en de "rec-mike" helemaal omlaag te schuiven en te "mute-en".
Misschien ook een manier voor anderen om het te verbeteren?
Het is nog niet helemaal weg, maar wel een stukie beter uit te houden zo.

[ Voor 28% gewijzigd door _Droopy op 15-08-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

ik heb eerst de oude nforce drivers weg gegooit
reboot
vidkaart gedeinstaleerd
reboot
nforce 2.45 er op
reboot
detonator 45.23 er op
doet hij niet meer
1 uur bezig geweest met alles testen
toen maar bacup en format :P
weer een schone pc
en nu doen de hier boven genoemde drivers het perfecct :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

beetje offtopic, Nvidia was toch ook zo'n programma aan het maken om in windows over te clocken, is daar nog enige vordering bij?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax

Evil Dax

Die hardware-upgrade was blijkbaar al gedaan op me bordje.... :(
Droopy: dat je er niet van gehoord hebt komt omdat dit info is die eigenlijk alleen aan repair-centers doorgegeven word...
Heb nu de nwste bios erop gepoft (nf7_21) en die 2.78 drivers erop.
Het schijnt dat me audio-problemen hiermee opgelost zijn.... :-)
tenminste: for the moment...

Pagina: 1