Eerst ff een overzicht:
Versie 2.03
Audio driver 3.17 (WHQL'd)
Audio utilities 3.17
Network driver 3.13 (WHQL'd)
GART driver 2.78 (WHQL'd)
SMBus driver 2.75 (WHQL'd)
Memory controller driver 2.75 (WHQL'd)
IDE driver 2.70 In The Box (WHQL'd)
IDE driver 3.07 Full Driver
Display Drivers 41.13 (WHQL'd)
Installer 3.22
Versie 2.41
Audio driver 3.38 + TOT .NVU
Audio utilities 3.37 + TOT .NVU
Ethernet driver 3.13 (WHQL) + TOT .NVU
GART driver 3.34 + TOT .NVU
Memory controller driver 3.38 (WHQL) + TOT .NVU
SMBus driver 3.38 (WHQL) + TOT .NVU
Installer 3.42
Display drivers 43.51
Versie 2.45
Audio driver 3.48 (WHQL)
Audio utilities 3.48
Ethernet driver 3.13 (WHQL) + TOT.nvu
GART driver 3.34 (WHQL)
Memory controller driver 3.38 (WHQL) + TOT.nvu
SMBus driver 3.38 (WHQL) + TOT.nvu
Installer 3.56
IDE In-the-box 2.70
Display drivers 44.03 (WHQL)
Zoals je kunt zien zijn in de 2.45 t.o.v. de 2.41 enkel de audiodrivers en videodrivers vervangen en is de IDE driver i.v.m. instabiliteitsproblemen verwijderd. Maar vrijwel elke Tweaker heeft natuurlijk al nieuwere deto's dan versie 44.03.
Na installatie is mijn nForce bedieningspaneel vervangen voor versie 1.00.00.0348 en werkt perfect. Omdat ik reeds versie 2.41 geinstalleerd had heb ik enkel de audiodrivers vervangen d.m.v. updaten driver in apparaatbeheer. Het nForce bedieningspaneel heb ik installed door alle bestanden uit de map AUDIOUTL naar de map C:\WINDOWS\SYSTEM32 te kopieeren en de oude te vervangen. Sluit hierbij uiteraard eerst je huidige bedieningspaneel af in de systray.
Dan nog een tip. Pak het gedownloade bestand eerst uit met bv. WinRAR en vervang de bestanden in de directory DISPLAY voor de Detenators die je zelf wil gebruiken, anders worden ze bij installeren vervangen door versie 44.03. Ik heb op mijn schijf dus altijd een backupje staan van de nForce drivers voor als ik ooit weer een reinstall moet doen. Deze RAR file omvat bij mij dus nu nForce 2.45 waarbij de Deto's zijn vervangen voor versie 45.20. En dat werkt prima.
Ik kan niet zeggen dat mijn systeem er sneller van wordt maar das logisch gezien ik eerder al versie 2.41 heb geinstalleerd. Bij mij is dus enkel het nForce bedieningspaneel geupdate en zijn de geluiddrivers vervangen, en die lopen nu eenmaal niet 'sneller'
E.P.M. Linsen