ik krijg zomaar een dikke rekening van ruim 450 euro van een internet bedrijf waar ik domeinnamen zou hebben staan. het rare is, ik heb hier nooit voor getekend. alles leuk en aardig, maar wat kan ik hier tegen doen. ik wil nog geen contact met ze gaan opnemen, en het eigenlijk gan afwachten wat er gebeurt. iemand tips/adviezen? als ik de whois bekijk zijn ze netjes op mijn naam gezet..
Waarom geen contact opnemen? Gewoon melden dat ze niet van jou zijn, dat jij ze niet aangevraagd hebt.. Met een beetje vriendelijkheid kom je al een heel eind..
Als je die domeinnamen niet zelf heb geregistreerd,
zou ik toch maar even gaan bellen als ik jou was.
zou ik toch maar even gaan bellen als ik jou was.
Als je een rekening krijgt die NIET van jou is (of zelfs niet in orde) altijd SCHRIFTELIJK bezwaar maken (of van te voren in ieder geval telefonisch contact opnemen).
In ieder geval niet aan de kant leggen omdat het toch niet van jou is... mocht het ooit een deurwaarder worden zul jij ook een dauw krijgen omdat je niet eerder een reactie gegeven hebt...
In ieder geval niet aan de kant leggen omdat het toch niet van jou is... mocht het ooit een deurwaarder worden zul jij ook een dauw krijgen omdat je niet eerder een reactie gegeven hebt...
Meer infoVerwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 14:41:
ik krijg zomaar een dikke rekening van ruim 450 euro van een internet bedrijf waar ik domeinnamen zou hebben staan. het rare is, ik heb hier nooit voor getekend. alles leuk en aardig, maar wat kan ik hier tegen doen. ik wil nog geen contact met ze gaan opnemen, en het eigenlijk gan afwachten wat er gebeurt. iemand tips/adviezen? als ik de whois bekijk zijn ze netjes op mijn naam gezet..
Post de faktuur (geanonymiseerd)?
Heb je echt zoveel domeinnamen besteld dat het samen 450 euro per jaar is?
Is de factuur correct?
[ Voor 10% gewijzigd door Emmeau op 30-07-2003 14:45 ]
If you choose to criticise you choose your enemies
Ze vragen je de formulieren te tonen met jouw handtekening erop?
"ik heb hier nooit voor getekend" .. heb je ze wel aangevraagd dan?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
ik heb sidn ook al gemaild.. en ik wil van dat bedrijf dan ook wel ff de getekende overeenkomsten zien
Verwijderd
Contact opnemen met de provider om door te geven dat jij hier niets van af weet.
daarnaast schriftelijk (liefst aangetekend) bezwaar aan tekenen en een kopie van de opdracht/registratiecontract voor deze domeinnamen vragen
daarnaast schriftelijk (liefst aangetekend) bezwaar aan tekenen en een kopie van de opdracht/registratiecontract voor deze domeinnamen vragen
ik heb domeinen lopen daar. forward accounts.. die zijn geregistreerd en aangevraagd nadat ik de overeenkomsten netjes heb getekend en heb terug gestuurd. staat ook duidelijk op hun overeenkomst en website.. ALLEEN ingevulde en ondertekende contracten worden in behandeling genomen.. beetje weird allemaal..JvS schreef op 30 July 2003 @ 14:45:
"ik heb hier nooit voor getekend" .. heb je ze wel aangevraagd dan?
en ik vraag me nu ook af, waarom bellen. die rekening is niet juist, dus zou ik hem als niet verzonden moeten beschouwen.
dat ga ik maar ff doen, dat is een bruikbare tip! dankVerwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:46:
Contact opnemen met de provider om door te geven dat jij hier niets van af weet.
Verwijderd
Je moet wel contact opnemen met die provider, want als je na een aanmaning nog niet gereageerd hebt, sturen ze vaak een incassobureau er op af en dan vragen ze waarschijnlijk toch wel waarom je niet eerder gereageerd hebt.
Je moet hem in ieder geval niet als niet verzonden beschouwen.
Je moet hem in ieder geval niet als niet verzonden beschouwen.
helaas zal het bedrijf dit als wel verstuurd beschouwen totdat anders wordt aangegeven.Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:49:
[...]
en ik vraag me nu ook af, waarom bellen. die rekening is niet juist, dus zou ik hem als niet verzonden moeten beschouwen.
Beschow deze toch liever als ten onrechte verstuurd en stel ze op de hoogte.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Dat werkt zo dus niet. Misschien is eht wel een misverstand, annyway jij moet het met hun oplossen. Niet betalen en hun op de algemene voorwaarden wijzen als je ze besteld hebt en niet getekend of anders vragen hoe ze erbijkomen dat je die besteld hebt
Heb je nou die domeinen aangevraagd en gewoon de contracten niet ondertekend of komen die rekeningen echt helemaal totaal out of the blue?
Heb je nou die domeinen aangevraagd en gewoon de contracten niet ondertekend of komen die rekeningen echt helemaal totaal out of the blue?
Verwijderd
moet je toch wel je best doen om aan 450 pleuro's te komen als dit tenminste alleen maar de reg en maintaining van de domeinen zijn,, maare je hebt als dit een .nl domein betreft een vrijwaring ondertekend bij degene waarvan je deze rekening krijgt om puur te voorkomen dat hij aansprakelijk word gesteld als jij BV laster flame en trollsite hebt.
kan hij dit, of een contract met JOUW handtekening niet overleggen leg je hem uit dat je de rekening niet gaat betalen en stuur je er een schriftelijk bericht achteraan..
tevens neem de contact op met de legalafdeling van de desbetreffende toko die verandwoordelijk is voor de naamsverwijzing,, (hetzij de stichting, dotregistrar of een andere toko) en leg je dit heel vriendelijk uit,, zij maken dit vele malen meer mee dan je denkt en zij zullen dan tevens een aantal copien van de benodigde papiertjes opvragen bij die toko die jou die rekening stuurt,, kunnen zij dit niet dan worden de domeinen van je naam afgehaald,,
Ja ik heb helaas met dit bijltje gehakt..
kan hij dit, of een contract met JOUW handtekening niet overleggen leg je hem uit dat je de rekening niet gaat betalen en stuur je er een schriftelijk bericht achteraan..
tevens neem de contact op met de legalafdeling van de desbetreffende toko die verandwoordelijk is voor de naamsverwijzing,, (hetzij de stichting, dotregistrar of een andere toko) en leg je dit heel vriendelijk uit,, zij maken dit vele malen meer mee dan je denkt en zij zullen dan tevens een aantal copien van de benodigde papiertjes opvragen bij die toko die jou die rekening stuurt,, kunnen zij dit niet dan worden de domeinen van je naam afgehaald,,
Ja ik heb helaas met dit bijltje gehakt..
krijg net een reaktie van sidn
Geachte heer/mevrouw,
Uw e-mail is ontvangen en ter beantwoording doorgezonden naar de afdeling Juridisch Operations. Uw e-mail zal zo spoedig mogelijk worden beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Buro Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN)
Geachte heer/mevrouw,
Uw e-mail is ontvangen en ter beantwoording doorgezonden naar de afdeling Juridisch Operations. Uw e-mail zal zo spoedig mogelijk worden beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Verwijderd
Als je echt van niks weet moet je gewoon even bellen. Het is helemaal niet nodig om al gelijk met aangetekende brieven bezig te gaan. Het kan maar zo dat er een misverstand is wat telefonisch opgelost kan worden. Pas als ze volhouden dat jij moet betalen en jij zeker weet dat je niet moet betalen, dan kun je gewoon met een aangetekende brief te kennen geven dat je gewoon nooit ergens voor hebt getekend en ook nog nooit iets hebt afgesproken.
Dan ben jij inprincipe klaar en moet het bedrijf bewijzen dat jij wel degelijk moet betalen. En aangezien ze dat niet kunnen (want je weet immers van niets?), dan hoef je ook nooit iets te betalen.
Heb je ooit opdrachtbevestigingen oid gehad?
Dan ben jij inprincipe klaar en moet het bedrijf bewijzen dat jij wel degelijk moet betalen. En aangezien ze dat niet kunnen (want je weet immers van niets?), dan hoef je ook nooit iets te betalen.
Maar wel afgesproken? Ook mondelinge overeenkomsten zijn geldig.Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 14:41:
ik krijg zomaar een dikke rekening van ruim 450 euro van een internet bedrijf waar ik domeinnamen zou hebben staan. het rare is, ik heb hier nooit voor getekend.
Heb je ooit opdrachtbevestigingen oid gehad?
Je moet altijd reageren, als je wacht met een reactie totdat er een incasso bureau op je dak zit, word het steeds moeilijker er onderuit te komen.ik wil nog geen contact met ze gaan opnemen, en het eigenlijk gan afwachten wat er gebeurt.
Als de .nl domeinnaam op je naam staat, moeten ze toch echt een handtekening van je hebben. Als ze dat niet hebben houden ze zich niet aan het regelement van de SIDN of heeft iemand je handtekening en wellicht de complete order gefaked.iemand tips/adviezen? als ik de whois bekijk zijn ze netjes op mijn naam gezet..
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 15:46 ]
Verwijderd
Waarom heb je niet eerst gewoon gebeld om te vragen wat er aan de hand is? Zeker gezien het feit dat je al klant bent bij dit bedrijf, en het niet zomaar iemand is die spookfacturen rondstuurt. Beetje overtrokken om meteen de SIDN te mailen en je te beraden over stappen, als het gewoon een vergissing kan zijn.
Kennelijk heb je dus WEL iets getekendVerwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:49:
[...]
ik heb domeinen lopen daar. forward accounts.. die zijn geregistreerd en aangevraagd nadat ik de overeenkomsten netjes heb getekend en heb terug gestuurd. staat ook duidelijk op hun overeenkomst en website.. ALLEEN ingevulde en ondertekende contracten worden in behandeling genomen.. beetje weird allemaal..
Als je de naam geeft kan iemand even naar de voorwaarden kijken.
ARME AOW’er
Subtiel
schopje. Ben benieuwd hoe de stand van zaken is.
ARME AOW’er
Contact gehad met de hoster. Heeft faktuur ingetrokken zoals het nu lijkt. Sidn mailde het volgende:
Geachte xxxx,
Naar aanleiding van uw (bijgevoegde) e-mail, d.d. 30 juli 2003, bericht ik u het volgende.
Op grond van de artikelen 3 en 4 Reglement voor registratie van .nl-domeinnamen (URL: http://www.sidn.nl/sidn/f.../Voorschriften/index.html) dient een Deelnemer bij het indienen van een registratie-aanvraag inderdaad te beschikken over een door de Domeinnaamaanvrager ondertekend Registratiecontract. Indien u SIDN de betreffende domeinnamen doorgeeft, zou SIDN deze nader kunnen onderzoeken.
SIDN staat echter geheel buiten de vraag betreffende de betaling van de door u genoemde factuur. Met betrekking tot deze factuur kan SIDN u geen advies verstrekken. U zou kunnen informeren bij een advocaat/juridisch adviseur.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
namens Stichting Internet Domeinregistratie Nederland
Geachte xxxx,
Naar aanleiding van uw (bijgevoegde) e-mail, d.d. 30 juli 2003, bericht ik u het volgende.
Op grond van de artikelen 3 en 4 Reglement voor registratie van .nl-domeinnamen (URL: http://www.sidn.nl/sidn/f.../Voorschriften/index.html) dient een Deelnemer bij het indienen van een registratie-aanvraag inderdaad te beschikken over een door de Domeinnaamaanvrager ondertekend Registratiecontract. Indien u SIDN de betreffende domeinnamen doorgeeft, zou SIDN deze nader kunnen onderzoeken.
SIDN staat echter geheel buiten de vraag betreffende de betaling van de door u genoemde factuur. Met betrekking tot deze factuur kan SIDN u geen advies verstrekken. U zou kunnen informeren bij een advocaat/juridisch adviseur.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
namens Stichting Internet Domeinregistratie Nederland
Ik vind het nog steeds maar een vaag verhaal.
Die domeinen staan op jouw naam, je zegt eerst dat je niks ondertekend hebt en daarna heb je opeens wel weer iets ondertekend
Kan je de mail die je naar de SIDN hebt gestuurd niet geanonimized hier neerzetten? De SIDN snapte het na die mail, dus wij hopelijk ook
Die domeinen staan op jouw naam, je zegt eerst dat je niks ondertekend hebt en daarna heb je opeens wel weer iets ondertekend
Kan je de mail die je naar de SIDN hebt gestuurd niet geanonimized hier neerzetten? De SIDN snapte het na die mail, dus wij hopelijk ook
topistarter heeft er domeinen lopen en is daar klant van producten waar hij voor getekend heeft. Alleen kreeg hij ook een rekening voor dingen waarvoor niet getekend was. Waarom hij die rekening kreeg is niet duidelijk, maar ik vermoed zelf sterk een aanvraag die niet ondertekend is.
ik heb er meerdere domeinen lopen.. netjes aangevraagd, ondertekende contracten.. netjes betaald. Daar is niks mis mee
Toen kreeg ik rekening van enkele domeinen (3) waarvan ik 1 allang betaaldheb, maar geen hosting contract heb. De ruimte hiervoor wordt gesponsord door de host. De andere 2 domeinen heb ik niet getekend, en ook geen hosting overeenkomst getekend. Maar werd het wel in rekening gebracht.
Na het contacteren is het opgelost. de domeinen waar het om gaat zijn inmiddels afgemeld bij sidn. Het is een communicatiefout geweest die inmiddels netjes is opgelost. Ik wilde van SIDN weten of ik, bij eventuele problemen, er zelf wat aan kan doen om het op te lossen. Dit hoeft niet meer, aangezien ik heden ook tal van mails gekregen heb dat de domeinen waar het om gaat zijn opgezegd, en dus van mijn naam zijn gehaald.
Toen kreeg ik rekening van enkele domeinen (3) waarvan ik 1 allang betaaldheb, maar geen hosting contract heb. De ruimte hiervoor wordt gesponsord door de host. De andere 2 domeinen heb ik niet getekend, en ook geen hosting overeenkomst getekend. Maar werd het wel in rekening gebracht.
Na het contacteren is het opgelost. de domeinen waar het om gaat zijn inmiddels afgemeld bij sidn. Het is een communicatiefout geweest die inmiddels netjes is opgelost. Ik wilde van SIDN weten of ik, bij eventuele problemen, er zelf wat aan kan doen om het op te lossen. Dit hoeft niet meer, aangezien ik heden ook tal van mails gekregen heb dat de domeinen waar het om gaat zijn opgezegd, en dus van mijn naam zijn gehaald.
Ik ken een domeinboer waarbij je niets hoeft te tekenen en dan later ALS sidn daarom vraagt de domeinboer je een vrijwaringsformulier geeft die je dan alsnog ff moet ondertekenen. Dit moet dan binnen 48 uur oid. Zo versnel je wel een aanvraag...
Ik werd deze week gewaarschuwd door iemand die zei dat hij ook een spookfactuur had gehad van een internet-bedrijf voor domeinnamen. Dus als ik die zou krijgen dat ik ze niet moest betalen.
Hmmm.
Hmmm.
heb jij het topic gelezenddc schreef op 04 August 2003 @ 18:37:
Ik werd deze week gewaarschuwd door iemand die zei dat hij ook een spookfactuur had gehad van een internet-bedrijf voor domeinnamen. Dus als ik die zou krijgen dat ik ze niet moest betalen.
Hmmm.
dat dit een echt misverstand was (sponsor wel/niet)ddc schreef op 04 August 2003 @ 18:44:
[...]
Ja, al kan het wel zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien.
Verwijderd
Ik snap het niet hoor... is het nou zo moeilijk om eventjes te bellen met de betreffende provider? Niet betalen en gewoon gaan afwachten is niet slim, en
SIDN mailen heeft totaal geen zin natuurlijk
SIDN mailen heeft totaal geen zin natuurlijk
Juridisch OperationsVerwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 15:01:
krijg net een reaktie van sidn
Geachte heer/mevrouw,
Met vriendelijke groet,
Is dat hetzelfde als Legal Zaken
Noem het Legal affairs, Legal operations, Juridische Zaken ...
Verwijderd
allemaal een pot nat!! de stichting noemt het eenmaal zo. Maare ben schieuwnierig naar de afloopPolarBear schreef op 04 August 2003 @ 20:00:
[...]
Juridisch Operations
Is dat hetzelfde als Legal Zaken
Noem het Legal affairs, Legal operations, Juridische Zaken ...
De topicstarter heeft de afloop toch al vermeld?Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 11:55:
[...]
allemaal een pot nat!! de stichting noemt het eenmaal zo. Maare ben schieuwnierig naar de afloop
[rml]synapsen in "[ faktuur] zomaar een rekening"[/rml]
[ Voor 10% gewijzigd door The Bad Seed op 05-08-2003 12:02 ]
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
een handtekening is een overeenkomst. zonder deze is die er niet. zou leuk zijn .. als iemand een bedrijf heeft, dat ie maar rekening gaat versturen voor zaken die je niet af hebt genomen. Zo kan ik ook wel geld binnenhalen.
Op deze site staat (oa) het onderstaande:Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 12:26:
een handtekening is een overeenkomst. zonder deze is die er niet. zou leuk zijn .. als iemand een bedrijf heeft, dat ie maar rekening gaat versturen voor zaken die je niet af hebt genomen. Zo kan ik ook wel geld binnenhalen.
Dit is waarschijnlijk niet helemaal relevant, maar wat ik aan wil geven is dat een handtekening niet persé met pen geschreven hoeft te zijn.Ook handtekening via mail is nu rechtsgeldig
Certificaat garandeert echtheid van digitale krabbel. Een elektronische handtekening is vanaf woensdag 23 mei 2003 even rechtsgeldig als een handgeschreven handtekening op papier. Een elektronische handtekening is te verkrijgen bij een certificatiedienstverlener. Deze garandeert de echtheid van de digitale paraaf. De ontvanger van de elektronische handtekening kan erop vertrouwen dat het bericht daadwerkelijk afkomstig is van de verzender, het bericht onderweg niet is gewijzigd en niet is gelezen. OPTA controleert de certificatiedienstverleners. De certificatiedienstverleners koppelen een unieke code aan een persoon. Belanghebbenden kunnen op elk tijdstip de gegevens van dit certificaat controleren. Het intrekken van een certificaat moet binnen 24 uur bekend worden gemaakt.De bekendste TTP's zijn Verisign en DigiNotar.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Onzin, een mondelinge overeenkomst is gewoon een geldige overeenkomst en zo zijn er nog een aantal zaken waarbij je zonder handtekening gewoon een overeenkomst kunt hebben. Het is vaak wat minder duidelijk en snel hard te maken als met een papiertje met een krabbel erop, maar het is absoluut niet waar dat je per definitie geen overeenkomst hebt zonder handtekening.Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 12:26:
een handtekening is een overeenkomst. zonder deze is die er niet.
Daarom werkt email ook prima in het rechtsverkeer, lang voordat in Den Haag eindelijk eens iemand wakker is geworden voor wat wetgeving op dit gebied. De electronische handtekening voegt in mijn beleving dan ook niet veel toe, behalve een nuttig instrument voor het bedrijfsleven daar waar voortdurend veel transacties tussen dezelfde partijen worden gesloten.
Pagina: 1