[speakers] kraken bij aanpassen volume

Pagina: 1
Acties:
  • 1.981 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 11:54
Als ik het volume van mijn creatice 2400 2.1 speakers aanpas met de bijgeleverde 'afstandsbediening' (afstandsbediening is een groot wordt, een soort van scrollwieltje dat tussen mijn pc en de subwoofer/versterker zit) dan kraken mijn speakers heel erg.

Dit is zowel het geval als de muziek aan als uit staat, maar als de muziek aan staat is het wel een stuk harder.

Volgens mij was dit nog niet zo erg toen ik de zet een paar maanden geleden kocht. Is dit normaal of moet ik hiermee terug gaan?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
De kans is groot dat het probleem zit bij het scrollwieltje, dat is een potentiometer, en die kan vuil worden, als die vuil is, dan zijn dit meestal de symptomen. Vervangen of proper maken is de boodschap. Als je set nog in garantie is, zou ik daar proberen op terug te vallen.

En anders, scrollwieltje niet gebruiken en het volume in windows steeds aanpassen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dikke Foaf op 30-07-2003 14:39 ]

Verwijderd

je hebt speciale spray voor schuif en draai potmeters die dit verhelpen.. beetje electronica zaak kan je er aan helpen

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 11:54
Dikke Foaf schreef op 30 juli 2003 @ 14:38:
Als je set nog in garantie is, zou ik daar proberen op terug te vallen.
Garantie heb ik nog dus dat is geen probleem
En anders, scrollwieltje niet gebruiken en het volume in windows steeds aanpassen.
Dat werkt helaas niet zo makkelijk, is aangesloten op een compter zonder monitor die alleen dient als server voor een localhost-http, printer en winamp jukebox

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Spuitbusje WD40 heerscht :)

en anders gewoon de pijltjes op toetsenbord gebruiken om volume te verhogen/verlagen ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beetje contactspray doet idd wonderen in zo'n geval; heb daarmee het volumeregelaartje van mijn walk- en discmans ook al regelmatig gefixt. Bij zo'n spuitbusje krijg je ook een soort van "rietje" dat je kunt gebruiken om gericht te spuiten. Dan spuit je een klein beetje en laat je het er gewoon inlopen. Paar keer heen en weer met het wieltje en probleem opgelost.
MBT die garantie: zou kunnen dat ze er een garantie op geven, maar tenzij ze zo'n kabelonder garantie los voor je kunnen bestellen zou ik toch voor de contactspray gaan. Da's een stuk minder ellende dan je speakerset een hele tijd kwijt voor een kraakje

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik zou dat scrollwieltje proberen schoon te blazen. Daar zijn speciale spuitbussen voor met lucht waar geen/weinig water in zit.
Contactspray vind ik het begin van het einde, eerst werkt het maar door de kleverige laag die het achter laat, houdt het vuil weer vast en heb je steeds sneller last van kraken.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

wat drsmith zegt klopt , die bussen met lucht zijn heel goed .. contactspray gebruik ik meer bij oude gitaren enzo :D

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

WD40 help wel, alleen laat dit een vetlaag achter en dat kan de geluidskwaliteit beïnvloeden.
Spuitbussen van Kontakt :r (bv. Kontakt60) kun je beter niet gebruiken omdat deze na een tijdje een corrosielaagje veroorzaken.
Ik heb altijd zeer goed resultaat gehad met de spuitbussen van Electrolube. _/-\o_
Ik weet uit m'n hoofd even niet het excacte type, maar ze hebben een spuitbus met 'droge' contactspray. Hiermee heb ik zelfs de meest oude en krakende potmeters weer goedgekregen (op voorwaarde dat ze niet ingebrand waren).
Pagina: 1