[subdomein]laten verwijzen naar andere server

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025
Ik heb de search gebruikt maar kreeg alleen hele oude topics terug en kon daar niet echt iets in vinden.

Ik heb een domein welk bij mij thuis draait op een machine met winxp, apache en coldfusion. Nu wil ik een subdomein eraanhangen die op een andere server (en ook niet lokaal) draait. Hoe gaat dit in zn werk met winxp icm apache?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je moet de DNS laten verwijzen naar een ander IP voor dat subdomein :? Kun je de DNS entries niet wijzigen dan heb je pech vrees ik...

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 30-07-2003 14:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
een oplossing is, als je niet zelf bij de DNS kan, je hosting provider vragen om jouw server als primary DNS te draaien, je moet dan wel zelf een DNS server gaan draaien

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:01

samo

yo/wassup

oplossing zoals ze het op mijn isp doen:
- alle subdomeinen verwijzen naar de gewone index pagina
- index is een php die de host file uitleest, en aan de hand daarvan doorverwijst.
lekker stom maar werkt wel

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kauwgomballen schreef op 30 July 2003 @ 14:32:
een oplossing is, als je niet zelf bij de DNS kan, je hosting provider vragen om jouw server als primary DNS te draaien, je moet dan wel zelf een DNS server gaan draaien
Je moet toch altijd 2 DNS servers opgeven van SIDN om te worden geaccepteerd als DNS server :? Of begrijp ik je nu verkeerd?
samo-arne schreef op 30 juli 2003 @ 14:33:
oplossing zoals ze het op mijn isp doen:
- alle subdomeinen verwijzen naar de gewone index pagina
- index is een php die de host file uitleest, en aan de hand daarvan doorverwijst.
lekker stom maar werkt wel
Dat is wel een optie ;)

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 30-07-2003 14:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07-2025
Ok thx ik zal ff kijken hoe dat zit als ik zelf 1 van de 2 dns-en thuis ga draaien

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
RobIII schreef op 30 July 2003 @ 14:34:
[...]

Je moet toch altijd 2 DNS servers opgeven van SIDN om te worden geaccepteerd als DNS server :? Of begrijp ik je nu verkeerd?
[...]

Dat is wel een optie ;)
ja, dat klopt. meestal is het dan zo dat je hosting provider de secondary draait, maar dat hoeft natuurlijk niet

Verwijderd

Het makkelijkste is om inderdaad gewoon lokaal een subdomein aan te maken en dat via een php-pagina door te schieten naar het eigenlijke domein.

Nog netter is het misschien om op je subdomein een frameset te zetten met een enkel frame dat naar de eigenlijke content van je subdomein wijst, op deze manier blijft namelijk het adres van je subdomein in de adresbalk staan.
Pagina: 1