[Flash] Bullets in flash

Pagina: 1
Acties:

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 16:44
Ik ben nogal een beginner op het gebied van flash, ik heb meer kaas gegeten van HTML. Maar ik heb mezelf er nu toch toe gedwongen om Flash te gaan gebruiken.

Ik heb een boek gekocht en ben aan de slag gegaan.

Ik ben overal uitgekomen op een ding na en dat is:

Ik heb een dynamisch tekstvak met scrollbar en daar wil ik een opsomming maken van een aantal punten (een lijste maken). Voor elk punt moet er dan een "bullet" komen zoals in html goed mogelijk is.

Ik krijg dit niet voor elkaar in Flash.
Heb het ook geprobeerd door een image voor de regels te zetten en die als bullet te gebruiken maar dan scrollen ze dus niet mee met de tekst.

Onderstaand een voorbeeld van wat ik bedoel.

Zie je het GOT ondersteund het wel en Flash niet :+
  • item 1
  • item 2
  • item 3
  • item 4

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
eh, ALT 0149 ? :)

• TSS_Droopy
Ja, zoiets....

ik wil alleen zelf de te gebruiken bullet opgeven (image)

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Maak een lettertype met alleen voor jou bullet en die wijs je alleen toe aan je bullet en niet aan de rest van tekst, en je vinkt aan dat je het letterrype oplslaat, al weet ik niet meer of dit ook bij dinamische tekst kan.

• TSS_Droopy
zirus schreef op 30 July 2003 @ 14:31:
Maak een lettertype met alleen voor jou bullet en die wijs je alleen toe aan je bullet en niet aan de rest van tekst, en je vinkt aan dat je het letterrype oplslaat, al weet ik niet meer of dit ook bij dinamische tekst kan.
Is er geen andere oplossing, ik vind een nieuw lettertype creëren nogal omslachtig (en lastig met mijn beperkte kennis).

Heb het boek er ff op nageslagen maar daar zie ik niet hoe ik letters kan tekenen.

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Een lettertype met maar 1 teken is niet zo moeilijk te maken en als je de tekst toch niet verandert via variable enzo kan het dus redelijk makkelijk.

edit:

http://www.macromedia.com/software/fontographer/

progje om fonts te maken maar er zijn soortgelijke freeware progjes. Een beetje googlen zal je al ver brengen.

[ Voor 38% gewijzigd door Niakmo op 31-07-2003 12:45 ]

Verwijderd

met flash kun je, mits het textveld HTML=true heeft, bullets maken dmv de tag <li>
wil je het mooier doen dan doe je het met "setTextFormat" maar das al AS en gezien
TSS_Droopy al aangeeft een beginner te zijn ..

dus de html code voor het flash textje ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<textformat leading='2'>