Toon posts:

[Bewerking] Batch bewerking van plaatjes.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dagelijks op mijn werk een redelijk dilemma, een boel plaatjes moeten bewerkt worden volgens de volgende stappen.

- 'canvas' van het plaatje moet gelijk worden gemaakt(lxb) en dat moet gebeurt worden op een bepaalde groote(dus bijvoorbeeld 150x150, 200x200, 300x300).

Maar de canvas moet wel zo klein mogelijk blijven(anders kon ik ze allemaal wel batchen naar 1000x1000 ;).

Dus stel een plaatje is 143x121 dan moet hij worden vergroot naar 150x150, en stel een plaatje is 173x186 dan moet 't worden vergroot naar 200x200.

Daarna moet er een gif van worden gemaakt, maar dat laatste is geen probleem.

Dat eerste echter wel, ik kan geen enkel tooltje vinden die dat kan batchen -

Is er een tweaker die een stukkie software kent die 't wel kan ?

Verwijderd

kun je dat niet opnemen in photoshop6 (als een soort van macro), evt. met een if statement of afronding ?

Ik heb hier geen ervaring mee maar het lijkt me dat zoiets wel moet bestaan/mogelijk moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:19:
kun je dat niet opnemen in photoshop6 (als een soort van macro), evt. met een if statement of afronding ?

Ik heb hier geen ervaring mee maar het lijkt me dat zoiets wel moet bestaan/mogelijk moet zijn.
Ik werk zelf met PS6 en heb die functie zelf nog niet gevonden - denk dus niet dat 't in PS kan.

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
in photoshop kun je wel een batch aanmaken, ik gebruik het zelf om plaatjes van een (C) regel te voorzien (werk zelf wel met photoshop 7). ook resizen hoort tot de mogelijkheden. of je precies kan resizen zoals jij zegt durf ik niet met zekerheid te zeggen. misschien dat de photshop handleiding hier uitkomst biedt?

Verwijderd

Topicstarter
Kauwgomballen schreef op 30 July 2003 @ 14:35:
in photoshop kun je wel een batch aanmaken, ik gebruik het zelf om plaatjes van een (C) regel te voorzien (werk zelf wel met photoshop 7). ook resizen hoort tot de mogelijkheden. of je precies kan resizen zoals jij zegt durf ik niet met zekerheid te zeggen. misschien dat de photshop handleiding hier uitkomst biedt?
Resizen in batch kan inderdaad in photoshop, dat deel is geen probleem ;) maar zoals je al zegt werkt het dus niet op de manier die ik zou willen.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Je kan toch in windows een selectie maken op dimension (grote van de plaatjes) en aan de hand daarvan een btach laten lopen in photoshop (record, batch aanwijzen en uitvoeren)

E-Developing

Pagina: 1