Toon posts:

aparte printer kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het geval: we hebben een apparaat dat rechtstreeks de printer aanstuurd.
Dit apparaat werkt niet met een doorgaand OS maar met een zelf geschreven programma
Hier is een deskjet 530cbi op aangesloten maar het printen gaat niet zoals het gewenst is er onstaan vlekken op de printlay-out
Nu ben ik zo ver dat het aan de kabel ligt.
Nou is dus eigenlijk mijn vraag zijn er nog verschillende soorten printer kabels of is het allemaal hetzelfde.
En dan bedoel ik niet andere stekkers erop maar op een andere manier aangesloten, gekruisde kabels of iets dergelijks.
B.v.d

Verwijderd

in principe zijn alle kabels hetzelfde, maar heel, heel, heel vroeger kwam je ook nog wel eens paralelle kabels tegen die niet geschikt waren voor bi-directioneel verkeer. maar die zijn geloof ik in 1986 al afgeschaft.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik zo je posts/topics lees, komt ik tot de conclusie dat je:
Of met een stage bezig bent,
Of net begonnen bent met werk waar je feitelijk niet voor opgeleid bent, of het moet een vakantiebaantje zijn.
Maar idd wat gunhead zegt: zijn allemaal dezelfde kabels. Maar als ze bj jou op je werk zo'n apparaat kunnen maken wat rechstreeks de printer aanstuurt, dan moeten ze in geval van ook wel een verloopje of een kabel zelf kunnen maken.
Moet er overigens wel bij opmaken dat ik erg benieuwd ben naar de manier waarop je er bij bent gekomen dat het vlekken van de printer aan de printkabel zo liggen. Het is een deskjet weet je nog? Vloeibare inkt dus...dat staat garant voor vlekken!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Of juist niet.... Het kan ook aan een defecte cartridge liggen.
Ook als je een nieuwe koopt en het gaat vlekken, ligt het aan de cartridge.
Schoonmaken en een nieuwe indoen moet het probleem verhelpen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

simpele check: elke printer die ik heb - en ik neem aan ook deze HP - kent een zelf-test: zet de printer aan. met daarbij een toets van het bedieningspaneel (in de handleiding staat welke) ingedrukt. Bij de zelftest gaat de printer alle characters, die hij kan afdrukken, afdrukken. Dit gebeurt dan zonder "tussenkomst van de kabel." Is de afdruk nog steeds vlekkerig: dan ligt het dus niet uitsluitend aan de kabel.

eagle

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:49:
Of juist niet.... Het kan ook aan een defecte cartridge liggen.
Ook als je een nieuwe koopt en het gaat vlekken, ligt het aan de cartridge.
Schoonmaken en een nieuwe indoen moet het probleem verhelpen.
Dat zeg ik...ik wil zijn redenatie wel eens zien dat vlekken door een foute kabel kunnen komen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
The_Eagle schreef op 30 July 2003 @ 14:56:
[...]

Dat zeg ik...ik wil zijn redenatie wel eens zien dat vlekken door een foute kabel kunnen komen :?
Volgens mij zijn vlekken door een defecte kabel onmogelijk! :)

Als je de printer gewoon aanzet, en dan enkele seconden op de knop voor papierdoorvoer blijft drukken, krijg je bij alle HP's een testpagina.
Test dat maar eerst eens.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

En wat als door een defecte kabel de bytes verminkt aankomen, en de inktjet daardoor ad random willekeurige hoeveelheden inkt gaat spuiten ? Is dat ook onmogelijk ?
(Ik betwijfel overigens ook of het de kabel is)

Je hebt gelijk (zie reactie op eerste posting hierna); zomaar een straal printen zal niet gebeuren (wel een willekeurig teken; heb vroeger wel eens eigen tekens door een printer laten printen )

[ Voor 34% gewijzigd door Brothar op 30-07-2003 15:10 ]

eagle

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Denk niet dat een printer zo werkt.
Ofwel krijgt hij een code voor een goed karakter neer te zetten, ofwel een fout karakter, maar zo maar een straal inkt spuiten, nee, dat doen ze niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Word aangestuurd dmv van het centronix principe

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sommige printers zijn te dom om teskt te kunnen schrijven .. dat doet de pc dan

en ja er zijn verchillende kabels,
uit m'n hoofd moetene ze "iee1284 compliant zijn"

Iperf

Verwijderd

fish schreef op 31 juli 2003 @ 00:00:
sommige printers zijn te dom om teskt te kunnen schrijven .. dat doet de pc dan

en ja er zijn verchillende kabels,
uit m'n hoofd moetene ze "iee1284 compliant zijn"
ALLE printerkabels zijn IEEE1284 compliant.
je hebt ook verbindingen met een ander IEEE-nummer, maar dat zijn hele andere (firewire, wifi, usb).

Verwijderd

Als je zelf een stuurprogramma hebt geschreven weet je of de printer grafisch of met ASCII wordt aangestuurd, in het laatste geval kunnen eer niet zomaar straatjes inkt gespoten worden waar het niet hoort, bij grafisch eventueel wel geen straaltje dan maar druppels

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 14:51:
[...]

ALLE printerkabels zijn IEEE1284 compliant.
je hebt ook verbindingen met een ander IEEE-nummer, maar dat zijn hele andere (firewire, wifi, usb).
nee hoor als ik een ouwe kabel pak waar dat niet opstaat dan vertikt m'n inkjetje het mooi. pak ik er eentje die het wel is dan doet ie het

http://www.pccables.com/cables/printer_cables.html

What is the difference between an IEEE-1284 cable and a standard one?
This is often a misunderstood concept. First, let's make the distinction between bidirectional and 1284-compliant cables. Applying the 1284 standard to cables, the IEEE-compliance primarily means speed, and these cables are precisely manufactured for that purpose. The 1284 standard sets exacting specifications on cable impedance, shielding, length, and connector styles to insure that they will be up to the task. Bidirectional cables must simply be able to transfer data in both directions, and your everyday 25-wire printer cables (and all straight-thru 25 wire cables) are capable of this; they are not, however, capable of the speed required by 1284-compliant peripherals. Peripherals which are IEEE-1284 compliant (such as many newer printers) require the use of a high-speed cable, as do most of the devices that connect to an EPP or ECP.

Iperf

Verwijderd

ow zo. dan zat ik er naast. oeps/sorry

welke inktjet heb jij btw? ik heb ooit een doos printerkabels van 15 jaar oud gekregen, en die kan ik met elke moderne printer gebruiken

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

710c en een 930c

(standaard zonder kabels geleverd)

[ Voor 55% gewijzigd door Fish op 31-07-2003 19:12 ]

Iperf

Verwijderd

vreemd, de 930c heb ik ook wel eens aangesloten met zo'n oude kabel. en die voldeed niet aan die specs die jij postte (geen shielding iig)

/edit: laat maar, het was een 916c. maar dat zou niet heel veel moeten uitmaken

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 19:13 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

(die 710) deed het eerst wel en na een reinstall helemaal niks met dezelfde kabel.
het valt niet altijd te verklaren, feit was dat hij het goed doet met die iee kabel en, af en toe met die ouwe kabel. (kwam ik ook na 2 jaar niet doen en twee verschillende kabels geprobeert achter :D )

het zijn btw niet mijn specs maar hp's specs klik ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 31-07-2003 20:03 ]

Iperf

Verwijderd

Waneer je ingebouwde drivers van Windhoos gebruikt, is het mogenlijk dat het wel goed gaat met de oude kabels omdat WMD drivers niet bi-directioneel zijn en dus hoeft de kabel noet de data en de stoorleidingen te shielden

Het kan met een kabel goed gaan tot de eerste fout melding, bv zolang je geen out of paper hebt gehad gaat het goed maar na de eerste keer vliegt de printer iedere keer in storing, vergelijkbaar met een saxofoonachtigeklep die nooit open is geweest en dus vastplakt, na de eerste keer is het makkelijker om de klep te openen
zolang er geen storingsmelding is geweest gaat het contact niet zomaar open, erna is het voldoende om met de data lijnen een spanning te induceren in de stoorlijdingen
Pagina: 1