Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ander moederbord in Compaq kast

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:20
Ik ben van plan om een ander moederbord in een oude (wel ATX) kast (geloof desktop pro) te 'gooien'. Wat betreft de maten zou dit moeten kunnen. De aansluiting van de kast naar het moederbord (dus powerswitch/resetswitch enz) is, zoals gebruikelijk bij Compaq, zeer specifiek en dus niet aan te sluiten op mijn moederbord (Msi MS-6199).
Bij Conrad (www.conrad.nl > computer > computer toebehoren > kabelassortiment)zag ik dat zij kabelassortiment verkopen (omschrijving: 10 verschillende soorten kabels met 1-5 pins. 2 stuks 4-pol. kabel met 2 stekkers (4 pins) · 2 stuks 5-pol. kabel met 2 stekkers (5 pins) · 2 stuks 2-pol. kabel met 2 stekkers (2 pins) · 2 stuks 3-pol. kabel met 2 stekkers (3 pins) · 2 stuks 1-pol. kabel met 2 stekkers (1 pin). ) Ik dacht dat ik hier wel de benodigde kabeltjes van zou kunnen gebruiken voor het aansluiten van mijn moederbord.
Klopt dit of moet ik met nog meer factoren rekening houden. De voeding wordt overigens ook vervangen door een eigen exemplaar (niet compaq) indien dit nodig mocht zijn.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nou slim bent knip je gewoon de kabels van die compaq middendoor en werk je met kroonsteentjes. Kost je niks..
Voeding vervangen lijkt me sowieso geen gek idee als je dat toch al van plan was

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
dit heb ik ook gedaan met me compaq workstation kast, gewoon alles met de hand bijgewerkt ;)

• wisselwerking
richardkraal schreef op 30 July 2003 @ 14:09:
dit heb ik ook gedaan met me compaq workstation kast, gewoon alles met de hand bijgewerkt ;)
Bedoel je mijn oplossing of met kroonsteentjes

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Of netjes solderen en werken met krimpkous erom...

Atari 4 ff'r 😊

• The_Masterer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01-2021
Je kunt hier wel een creatieve oplossing voor vinden lijkt mij. Waar ik zelf nog tegen aanliep is dat er voor je AGP kaartje geen gleuf in de kast zit, dus die heb ik er maar zelf in gedremelt. Verder nog opmerken dat waar de voeding zit ook weer een irri randje kan zitten waardoor je voeding niet mooi aansluit op de kast. Dit valt ook wel weg te dremelen. Verder rete mooie kasten, persoonlijk natuurlijk.

ooooolreididen

Verwijderd

hier zijn echt al genoeg toics over geweest gebruik de search ofzo

• wisselwerking
Had ik al gebruikt maar ik kon geen topic vinden met een voor mij bevredigend antwoord daar in.

[ Voor 4% gewijzigd door wisselwerking op 30-07-2003 14:19 ]

Verwijderd

Ik ben van plan om een ander moederbord in een oude (wel ATX) kast (geloof desktop pro) te 'gooien'. Wat betreft de maten zou dit moeten kunnen.
Let op de bevestiging, montagegaten, kaartsleuven etc.
Er zijn zat mensen die hun moederbord in afwijkende kasten hebben ingebouwd (zelfs in videorecorders etc) dus dat mag geen probleem geven. Let er wel op dat je geen kortsluiting maakt waar dat niet hoort.
De aansluiting van de kast naar het moederbord (dus powerswitch/resetswitch enz) is, zoals gebruikelijk bij Compaq, zeer specifiek en dus niet aan te sluiten op mijn moederbord (Msi MS-6199).
Een schakelaar is een schakelaar, en een draad is een draad.
Neem de zooi eens uit elkaar en schrijf die op een lijstje. Kijk dan in de handleiding van je moederbord en vergelijk die 2 met elkaar (de reset heeft 2 draadjes, en in de handleiding ook. Die horen dus bij elkaar).
Bij Conrad (www.conrad.nl > computer > computer toebehoren > kabelassortiment)zag ik dat zij kabelassortiment verkopen (omschrijving: 10 verschillende soorten kabels met 1-5 pins. 2 stuks 4-pol. kabel met 2 stekkers (4 pins) · 2 stuks 5-pol. kabel met 2 stekkers (5 pins) · 2 stuks 2-pol. kabel met 2 stekkers (2 pins) · 2 stuks 3-pol. kabel met 2 stekkers (3 pins) · 2 stuks 1-pol. kabel met 2 stekkers (1 pin). ) Ik dacht dat ik hier wel de benodigde kabeltjes van zou kunnen gebruiken voor het aansluiten van mijn moederbord.
Of je haalt bij een electronicawinkel de losse stekkertjes en soldeerd/knijpt die er aan.
Ook uit oude computers kun je deze stekkers recyclen. Isoleren kun je het beste doen met een stukje krimpkous.
Had ik al gebruikt maar ik kon geen topic vinden met een voor mij bevredigend antwoord daar in.
GoT-search: hoe reset schakelaar aansluiten
GoT-search: hoe frontpaneel op moederbord aansluiten
GoT-search: hoe power led aansluiten
FAQ: hoe bouw ik een PC?
etc... en natuurlijk de handleiding en je logisch verstand gebruiken.

MS-6199 handleiding -> 6199va-2.pdf in Hoofdstuk 2 onder subalinea 2.4: Case Connector JFP op pagina 9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 07:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.