Toon posts:

zoem en brom in TV bij gebruik MP3 op dvd speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

De search optie heb ik al gebruikt, maar helaas niets gevonden. Vandaar mijn vraag.

Ik heb mijn dvd speler (ht) op mijn tv aangesloten met een scart kabel. Via mijn dvd kan ik uiteraard mp3'tjes afspelen en de inhoud van de cd op mijn tv scherm laten zien. Kies ik een nummer van de cd dmv het selecteren van het nummer uit de lijst die op tv staat en ik speel het nummer af, dan ontstaat er daarna een zoom en brom in mijn tv.
Schakel ik de dvd uit en kijk gewoon naar de tv, dan zit die brom er nog steeds in. Zet ik het geluid van de tv op mute, dan hoor ik die zoom/brom nog steeds.

Andere tv aangesloten, nu is natuurlijk de zoom/brom eruit. Hele tijd gaat het goed, totdat ik weer hetzelfde doe als hierboven beschreven. Dus mp3 cd in dvd. Inhoud bekijken op tv, nummer selecteren uit lijst en afspelen met de tv aan. Hierna komt de brom weer en gaat er weer niet uit.

Dit betekent dus dat ik nu 2 tv's heb met die brom erin. Wie kan mij helpen en zeggen hoe dit mogelijk is. Ik heb geen zin in een 3de tv met een brom...

Bedankt

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb even dat irritante "search gebruikt" disclaimertje uit je topictitel gehaald. Geloof me, die werkt alleen maar averechts. Zet in plaats van zo'n niets zeggende disclaimer eventjes neer wat je dan gevonden hebt enzo

Enfin, je hebt dus gezocht.. je hebt dus ook iets gevonden, namelijk dat TV-kabels vaak dit probleem kunnen veroorzaken. Heb je het ook al eens geprobeerd om het zonder tv-kabel aangesloten te proberen? En bromt de tv nog als je de dvd speler ontkoppeld?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Hale even die tv kabel los, ik weet haast zeker dat dan de brom weg is. Anders is je scartkabel niet goed.

Ligt het aan de kabel, dan moet je de afschermening van je kabel op de aarde aan sluiten. (Bijvoorbeeld met een draad aan de kagel).

Pas wel op die 8)7 van upc hebben vaak de kabel instalatie slecht gehaard waardoor er gewoon 110v op die kabel staat.

Eigelijk mag je de kabel van upc niet aarden, maarja als hun er eerst voor zorgen dat hun kabel instalatie goed geaard is dan pas wil ik wel met ze veder praten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dvd al een keer los gehaald van de tv, maar helaas nog steeds die brom. de tv heb ik al een tijd lang zonder stroom laten staan om alles te resetten, maar helaas, ook nog steeds die brom.

Wat ik ook vreemd vind is dat als ik het tv gelijk helemaal uit zet, of de mute knop in druk, ik die brom nog steeds hoor. Erg raar allemaal...