Thermaltake Aquarius combineren met Nextcool

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-12-2025

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Ik heb een TT Aquarius setje die m'n AMD 1700+ XP @ 1920 MHz koel probeert te houden. Dit lukt aardig, stressed temp. is 47graden. Nu is het alleen zo dat de waterpomp enorm veel herrie is gaan maken. Ik heb op GoT gezocht, en het schijnt vaker voor te komen, is gewoon brakke zooi die pompjes. Heb nog wel garantie op de set, maar heb besteld bij Salland en die RMA procedures daar duren me gewoon veel te lang. Bovendien krijg je dan gewoon dezelfde pomp die misschien wel net zoveel herrie gaat maken na een tijdje.

Nu heb ik het voornemen om een Nextcool waterpomp met geintegreerd reservoir aan te schaffen. Deze pompt nog meer water per uur dan een Eheim 1048 en heeft bovendien een compatible aansluiting met mijn TT setje (8 mm slangen).

Ook zit ik er aan te denken om meteen een Nextcool watercube VGA blokje erbij te kopen voor m'n Club3D Radeon 9500. Scheelt weer lawaai en dan kunnen de core en mem speeds misschien wel iets hoger.

Graag feedback. Bega ik een grote fout, vergeet ik iets?

All that you know, is at an end

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Moet wel werken opzich.
Denk erom als je eventueel aluminum en koper door elkaar gaat gebruiken dat je dan een anti corrosiemiddel moet gebruiken.

Het aantal l/u van die pomp hoef je totaal niet op te letten, in je temps merk je er niks van.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 30 July 2003 @ 15:12:
Denk erom als je eventueel aluminum en koper door elkaar gaat gebruiken dat je dan een anti corrosiemiddel moet gebruiken.

Het aantal l/u van die pomp hoef je totaal niet op te letten, in je temps merk je er niks van.
Ik gebruik van dat lichtgevende blacklight vloeistof. Lijkt me giftig genoeg om alle levensgroei in het water een halt toe te roepen, niet? Wat gek dat het aantal liter/uur geen betere temps oplevert zeg. Neemt de vloeistof de hitte bijna niet op ofzo? :?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
De vloeistof neemt de hitte juist erg goed op, dat anti-corrosie middel heb je trouwens nodig zodat je aluminium niet na een half jaar weggerot is.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Svenergy schreef op 30 juli 2003 @ 13:52:
Ik heb een TT Aquarius setje die m'n AMD 1700+ XP @ 1920 MHz koel probeert te houden. Dit lukt aardig, stressed temp. is 47graden. Nu is het alleen zo dat de waterpomp enorm veel herrie is gaan maken. Ik heb op GoT gezocht, en het schijnt vaker voor te komen, is gewoon brakke zooi die pompjes. Heb nog wel garantie op de set, maar heb besteld bij Salland en die RMA procedures daar duren me gewoon veel te lang. Bovendien krijg je dan gewoon dezelfde pomp die misschien wel net zoveel herrie gaat maken na een tijdje.

Nu heb ik het voornemen om een Nextcool waterpomp met geintegreerd reservoir aan te schaffen. Deze pompt nog meer water per uur dan een Eheim 1048 en heeft bovendien een compatible aansluiting met mijn TT setje (8 mm slangen).

Ook zit ik er aan te denken om meteen een Nextcool watercube VGA blokje erbij te kopen voor m'n Club3D Radeon 9500. Scheelt weer lawaai en dan kunnen de core en mem speeds misschien wel iets hoger.

Graag feedback. Bega ik een grote fout, vergeet ik iets?
Ja een klein dingetje vergeet je....... je wilt dat een zware pomp het water door een waterblock met 4,5mm inwendige aansluiting perst....... zou dat je pomp niet overbelasten????......ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Verwijderd

denk je dat de radiateur het aan kan? (hoe warm is het water nu?)
zou dat je pomp niet overbelasten????.....
nope...
Ik gebruik van dat lichtgevende blacklight vloeistof. Lijkt me giftig genoeg om alle levensgroei in het water een halt toe te roepen, niet?
corrosie is geen levensgroei ;)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je zegt dat 8mm slangen compatibel zijn met de Aquarius aansluitingen, maar de Aquarius gebruikt aansluitingen van 6mm! Ik ben nog geen producten tegengekomen met dezelfde diameter, het meeste is 8 of 10mm.

🖥️ | 🚗

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-02 22:51
Svenergy schreef op 30 juli 2003 @ 13:52:
Nu heb ik het voornemen om een Nextcool waterpomp met geintegreerd reservoir aan te schaffen.
zou je een link naar de specifieke pomp in de pricewatch willen geven? ik ben wel geintresseerd in een andere pomp aangezien mijn huidige ook wel is gaat zitten ratelen en ledje is kapot :)
denk dat het ratelen komt dat het water ff niet snel genoeg rond stroomt ofzo dan gaan dat balletje voor de uitgang hangen tik tik tik :(

offtopic:
edit: het is wel een hele mooie pomp :D
alleen mijn portemenee denkt er anders over ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jimmie op 31-07-2003 02:22 ]

Verwijderd

zou je een link naar de specifieke pomp in de pricewatch willen geven? ik ben wel geintresseerd in een andere pomp aangezien mijn huidige ook wel is gaat zitten ratelen en ledje is kapot
www.xxlcases.nl heeft ze in hun assortiment..

die pomp gaat dus mooi niet passen he :'(

heb zelf ook zo'n flutsetje, en wou em ook wat modificeren, maar kan niks, maar dan ook niks vinden wat compatible is met deze set.

alles is 8 of 10 mm diameter. Ben al op zoek geweest naar 6-8 mm verloopjes, maar geen enkele webshop kon me daar aan helpen ( hier in NL niet iig)

Het enige wat ik toevallig laatst tegenkwam wat er oppaste waren de losse slangen voor de set, had onderdelen op mn werk besteld bij karcher (HD reinigers) en was wat slang over, ik passen met stukkie originele slang, kwam wel mooi overeen :+

Wat je wel eens kan proberen is een 8 MM buisje oid ergens scoren, een klein stukje slang nemen, deze voorzichtig verhitten, en dan over de 8mm buis heenschuiven, en kijken of het niet aan gort gaat.

misschien kan je dan wel die Nextcool pompen gebruiken.

bookmark dit wel even, want na de vakantie zal ik ook eens wat veranderen..

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Heh..... nergens last van, heb nog onderdelen van mijn 'prutsset' Poseidon... namelijk pomp en reservoir, passen prima 8x14 slangen op (ja idd met 3mm wanddikte :D) en alle blokjes Dangerden hoppa :)

I love watercooling

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
6 mm? Shit zeg, ik dacht ergens gelezen te hebben dat het om 8 mm ging bij die TT set. Oh man... had ik nou maar even doorgespaard voor een fatsoenlijk setje :(

Als dat ratelen door het balletje komt... kan die er dan niet uit? :)

[ Voor 19% gewijzigd door SveNRG op 31-07-2003 18:01 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Svenergy schreef op 31 July 2003 @ 03:08:
6 mm? Shit zeg, ik dacht ergens gelezen te hebben dat het om 8 mm ging bij die TT set. Oh man... had ik nou maar even doorgespaard voor een fatsoenlijk setje :(

Als dat ratelen door het balletje komt... kan die er dan niet uit? :)
Lees het Aquarius topic wat beter ;)
Ratelen komt door het lager van het pompje(=pompje kapot), of doordat er lucht in het systeem zit. Die balletjes moet je gewoon laten zitten.

🖥️ | 🚗

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Op pagina 17 en 18 staan inderdaad relevante posts. Nog 1 dingetje: Hoe zorg ik dat er geen lucht in het systeem zit? En hoe hou ik dat zo?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
heb zelf ook zo'n flutsetje
Gezeik: Tja voor waterkoeling moet je gewoon niet bij het Thermaltake zijn, daar weten ze duidelijk weinig van. Deze setjes scoren ook in vrijwel alle reviews slecht. Kun je beter een goed setje halen voor 40 euro meer, scheelt al een hoop in temps. Had je geen reviews gelezen? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 01-08-2003 17:52 ]

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan:

Ik gebruik voor m'n Poseidon-setje (ook 6mm slangen) een Sicce Nova als dompelpomp.
Het verloop heb ik opgelost met een standaard (groene) aqariumslang met een middendiameter van 6mm. Werkt perfect :Y)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Yokozuna schreef op 01 August 2003 @ 17:51:
[...]

Gezeik: Tja voor waterkoeling moet je gewoon niet bij het Thermaltake zijn, daar weten ze duidelijk weinig van. Deze setjes scoren ook in vrijwel alle reviews slecht. Kun je beter een goed setje halen voor 40 euro meer, scheelt al een hoop in temps. Had je geen reviews gelezen? :)
Bekijk de prijsklasse eens even voor het geld doen ze het aardig.

Beter als lucht maar slechter als een Dangerdan setje.
Prijs is hoger als lucht koelertje maar goedkoper als een volledig professioneel WC setje.

Dus mijn mening is : Top setje voor et geld zeker ivm de poseidon ;)

Turn it off and on again.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36

Epsilon

SmokeyTheBandit schreef op 01 August 2003 @ 21:37:
[...]

Bekijk de prijsklasse eens even voor het geld doen ze het aardig.

Beter als lucht maar slechter als een Dangerdan setje.
Prijs is hoger als lucht koelertje maar goedkoper als een volledig professioneel WC setje.

Dus mijn mening is : Top setje voor et geld zeker ivm de poseidon ;)
Het echte "net niet" gevoel dus :P

Ontopic:
In de meeste gevallen hebben blokjes aansluitingen die op 2 manieren aan het blok gemaakt zijn.
1 : gelijmt / gevormt
2 : Geschroeft met 1/8" of 1/4" npt draad

Die eerste is natuurlijk maar net of de maat goed is.
Bij de 2e kun je altijd andere aansluitingen erin draaien. Voor de meeste koelblokken geld de 2e optie.

Er zijn knelkoppelingen, van die insteek pneumatische dingen (ook wel plug & cool genoemt) en dan natuurlijk de standaard Nipples

Iedereen zijn voorkeur, maar ze zijn meestal wel uitwissebaar. Moet je maar net mazzel hebben met de maat. Dat kan 1/4" en 1/8" NPT zijn.
Pagina: 1