Toon posts:

Pin2 en Puk2

Pagina: 1
Acties:
  • 1.656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn prepay sim van o2 is pin2 en puk2 geblokkeerd? Nu weet ik door de
search te gebruiken dat die codes niet worden gebruikt en vrijgegeven worden.
Maar worden ze in de toekomst ook niet gebruikt, want bij mij zijn ze dus geblokkeerd.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

zeker helaas. Geef je een x aantal extra optie's

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Kan je je pin en puk 2 gebruiken als je klant bij T-Mobile bent? (incl. abonnement)

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 13:59:
Kan je je pin en puk 2 gebruiken als je klant bij T-Mobile bent? (incl. abonnement)
helaas niet

Tijd van werken, tijd van rusten

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
wat zijn/geven die pin en puk2 codes dan voor extra?

Verwijderd

Topicstarter
hemiparo schreef op 30 July 2003 @ 14:06:
wat zijn/geven die pin en puk2 codes dan voor extra?
Hmm dat zou ik ook graag willen weten. :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31

Sick Nick

Drop the top!

valuta/kosten instellen op je gsm, ik moet daar de pin2 voor invoeren :(
Wel jammer, want dat zijn handige functies.

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 30 July 2003 @ 14:11:
valuta/kosten instellen op je gsm, ik moet daar de pin2 voor invoeren :(
Wel jammer, want dat zijn handige functies.
Dus dat is alles?

Maar wat ik me eigenlijk afvraag. Heeft de provider die puk2 codes wel? Aangezien ze voor elke sim anders zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 14:21 ]

• Sick Nick
  • Laatst online: 15:31

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 14:19:
[...]

Maar is dat alles?

Maar wat ik me eigenlijk afvraag. Heeft de provider die puk2 codes wel? Aangezien ze voor elke sim anders zijn.
voor zover ik kan vinden wel ja :p

Of de provider ze heeft weet ik niet, en als ze ze al hebben zal jij ze toch niet krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sick Nick op 30-07-2003 14:21 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53

samo

yo/wassup

Ik heb lang geleden voor libertel gewerkt en had toegang tot pin2 codes. (ze hebben die dus wel).

Heb het op eigen houtje eens geprobeerd: de dingen die je kan instellen worden toch niet ondersteund door het netwerk ofzoiets vaags. T werkte in ieder geval niet

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op 30 July 2003 @ 14:23:
Ik heb lang geleden voor libertel gewerkt en had toegang tot pin2 codes. (ze hebben die dus wel).

Heb het op eigen houtje eens geprobeerd: de dingen die je kan instellen worden toch niet ondersteund door het netwerk ofzoiets vaags. T werkte in ieder geval niet
De pin2 codes hebben ze dus, maar ook de puk2 codes?

• samo

samo

yo/wassup

daar ga ik dan wel van uit... kan me dat niet herinneren

[ Voor 32% gewijzigd door samo op 30-07-2003 14:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:25:
[...]

De pin2 codes hebben ze dus, maar ook de puk2 codes?
ja, die bestaan ook. en het is iig bij 02 zo dat je die gewoon kunt opvragen. je hebt er alleen niets aan

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz op mijn S35 kan ik dus wel al die valuta shit instellen, nadat ik IMEI verandert had :)
(tenminste denk dat 't daardoor komt)

• samo

samo

yo/wassup

je kan idd de valuta wel instellen om kostenweergave te zien, maar er verscheen bij mij (nokia 7110) gewoon 0.00...

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 16:34

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je kan wel valuta instellen met de pin2 code, maar als die features niet ingeschakeld zijn bij de operator krijgt je telefoon er geen info over van het netwerk en blijft alles gewoon staan op 0 €.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

er is dus geen standaard pin2 en puk2?

XBOX 360 Gamertag

• samo

samo

yo/wassup

SquareHugo schreef op 30 July 2003 @ 14:35:
dat verschilt per provider of per telefoon. De lijst die ik had was opgedeeld in telefoons, maar ik weet dus niet of dat per provider verschilt.

ik vond het nogal een tegenvaller hoor, heb je eens de pin2 code te pakken, kan je dr niks mee!

Verwijderd

SquareHugo schreef op 30 July 2003 @ 14:35:
nee. net zoals er geen standaard pin1 en puk1 zijn. zou mooi wezen.
/edit: verkeerd begrepen, zie samo-arne

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 14:38 ]

Verwijderd

Het gebruik van de PIN 2 en PUK 2 is per toestel verschillend. Sommige functies zitten in bepaalde toestellen verborgen onder de PIN 2, terwijl deze functies in andere toestellen vrij toegankelijk zijn.
De PIN 2 / PUK 2 is in het bezig van elke provider. Je kan deze bij de provider opvragen (als je een abonnement hebt). Vaak heb je er alleen niets aan. De reden hiervoor is dat de belangrijkste functies, welke afgeschermd worden door PIN 2, het toestel een extra mogelijkheid geeft te communiceren met het netwerk. Alleen ondersteunen de netwerken van de Nederlandse providers deze speciale functies niet. Zo'n kosten teller zal daarom dus ook niet (accuraat) werken.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 09:03

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb 2 maand terug een simlock-vrij toestel gekocht, nu kan ik bepaalde functies die met PIN2 te maken hebben wel gebruiken (nog steeds pre-paid) terwijl ik dat met mijn oude toestel (met simlock) niet kon. Dus die PIN2 zit in het toestel :?
Zal wel gekoppeld zijn aan je SIM-LOCK..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• samo

samo

yo/wassup

volgens mij wordt dat door je provider geregeld, CAP)Team. En als het toestel niet gesimlocked wordt het verkocht zonder provider, dus kan deze dat niet beheren en wordt dit vrij gegeven.

Verwijderd

Nee, PIN 2 zit 100% zeker gekoppeld aan de SIM kaart.

• samo

samo

yo/wassup

het is dan wel voor iedere sim-kaart van een bepaalde provider hetzelfde...
Ik weet wel dat de pin-2 op je simkaart word opgeslagen maar het geeft toegang tot bepaalde menu's van het toestel (geen sim menus). Het kan dus zijn dat de simlockvrije versie van de toestelsoftware deze gewoon niet vraagt, of dat je de code er bij krijgt 9kweenie meer0

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:38
Ik had vroeger een 3310 met Hi Pre-paid en daarbij waren de pin2 en de puk2 gelijk aan de pin1 en puk1 ;) en het werkte goed :*)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

PIN2 code is gewoon een andere code dan de gewone PIN code.
Daarmee kan je bijvoorbeeld je kosten bijhouden. De kosten worden in je telefoon bijgehouden en niet door de provider, dus die telling zal gewoon goed zijn

PIN2 codes worden door de provider niet gegeven om 1 simpele reden: Als jij in je toestel kan bijhouden hoeveel koste jij maak, en eventueel een blokkade erop kan zetten als je te veel bel (bijv. ouders voor hun kinderen).
Dat kunnen de providers daar niet zoveel meer op verdienen. (ouders zetten dan elke maand bijvoorbeel een blokkade op meer dan 60min. p/m bellen)

Dat is de enig reden.

PUK2 code is de code die je nodig heb als je 3x de PIN2 code verkeerd heb ingetoetst.

Als er mensen zijn die de Vodafone PIN2 code willen? Ik heb `m

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:34

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Master Tweaker schreef op 30 juli 2003 @ 17:14:
Ik had vroeger een 3310 met Hi Pre-paid en daarbij waren de pin2 en de puk2 gelijk aan de pin1 en puk1 ;) en het werkte goed :*)
Klopt, had ik ook vroeger met Hi :D

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
KPN (oei, lange tijd geleden) geeft je daarmee ook de mogelijkheid om Closed User Groups in elkaar te laten zetten...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ginz schreef op 30 juli 2003 @ 17:20:
PIN2 code is gewoon een andere code dan de gewone PIN code.
Daarmee kan je bijvoorbeeld je kosten bijhouden. De kosten worden in je telefoon bijgehouden en niet door de provider, dus die telling zal gewoon goed zijn

PIN2 codes worden door de provider niet gegeven om 1 simpele reden: Als jij in je toestel kan bijhouden hoeveel koste jij maak, en eventueel een blokkade erop kan zetten als je te veel bel (bijv. ouders voor hun kinderen).
Dat kunnen de providers daar niet zoveel meer op verdienen. (ouders zetten dan elke maand bijvoorbeel een blokkade op meer dan 60min. p/m bellen)

Dat is de enig reden.

PUK2 code is de code die je nodig heb als je 3x de PIN2 code verkeerd heb ingetoetst.

Als er mensen zijn die de Vodafone PIN2 code willen? Ik heb `m
Ik wil wel :P

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Oeps... ik heb `m niet meer thuis.

Morgen als ik op m`n werk ben dan zal `k `m posten

-

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

is de pin2 niet gewoon 0000???
bij mij was dat iig zo(tel2)...

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Pin2 is bij KPN prepay 0000 en ook bij KPN Abbo trouwens.

Maar echt extra nuttige functies heb ik nog niet. (3310 en 3410)

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb dan een Siemens C55 simlock vrij met een O2 abo. Ik wou dus ook gebruik maken van bepaalde functies waarbij je een pincode2 nodig had. Ik had eerst O2 erover gemaild en die verwijst me door naar siemens en siemens verwijst me door naar O2 :/ :?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik had met een ander Telfort kaartje (Prepaid) kosten tellers e.d. ingesteld op mijn Siemens M35i (Neeeeee niet van de Postbank!) toen mijn eigen SIM erin, en de teller telde gewoon prima door :)

Hij liet zich niet instellen door mijn eigen simkaart maar schijnbaar wel door die andere, het werkte idd perfect, ik kon geen belblokkade instellen maar dat wilde ik ook niet, die kosten vond ik meer dan makkelijk, hij telde fijn per minuut door en zelfs op de secondes! :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Dennis2925 schreef op 30 July 2003 @ 21:40:
Ik heb dan een Siemens C55 simlock vrij met een O2 abo. Ik wou dus ook gebruik maken van bepaalde functies waarbij je een pincode2 nodig had. Ik had eerst O2 erover gemaild en die verwijst me door naar siemens en siemens verwijst me door naar O2 :/ :?
ik heb ook gebeld naar O2 en die verwezen me idd door naar siemens
en siemens kon me idd de puk2 code geven --> kosten 75 gulden :S
dus maar niet gedaan ;)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik kan me herinneren dat een vriend van mij op een KPN toestel wel zijn kosten kon beheren. Maar goed, dan praat ik over een 7 jaar geleden.

Deze rede:
Ginz schreef op 30 July 2003 @ 17:20:
Vind ik eigenlijk slap van providers, als de Opta dit zou weten dan zou het echt wel verboden worden! De meeste toestellen ondersteunen het, waarom zouden providers die optie dan uitschakelen of de code niet willen geven? Je hebt o.a. betaald voor die functie op je toestel, dan mag je er toch vanuit gaan dat als iedereen die functie heeft, je provider die functie dan ook ondersteund!?
Ik ben blij dat m'n huidige provider (Orange) de optie heeft om een nummer te bellen hoeveel je al verbruikt hebt uit je belbundel. Dat was bij mijn vorige provider O2 niet mogelijk, of je moest de klantenservice bellen. Maar dat het via het toestel zou kunnen zou ik nog veel relaxter vinden! Dan is het helemaal geen geldklopperij meer!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:57

duderuud

Sliden is koel

Kom maar op met die PIN2-code :)

Motor-Forum.nl

• Falskdansker
  • Niet online
Ok, ik heb mijn PIN2, en als ik dan "Kosten tonen in" wil instellen op "Valuta" dan vraagt de telefoon om de "eenheidsprijs". wat is de eenheidsprijs? is dat kosten per minuut? of per seconde?

edit: Nokia 5210 + Tele2mobiel

[ Voor 17% gewijzigd door Falskdansker op 31-07-2003 11:59 ]

Steam

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

PIN2 code van O2: 5615

PIN2 code van Vodafone: 6138

Deze codes zijn universeel, dus dit geld voor iedere SIM-kaart

Maar, pas op Als je de PIN2 code 3x verkeerd intoesten dan heb je de PUK2 code nodig.
Maar die is niet bekend en kan je ook niet opvragen

-

Verwijderd

zwahiel schreef op 30 July 2003 @ 23:32:
Hij liet zich niet instellen door mijn eigen simkaart maar schijnbaar wel door die andere, het werkte idd perfect, ik kon geen belblokkade instellen maar dat wilde ik ook niet, die kosten vond ik meer dan makkelijk, hij telde fijn per minuut door en zelfs op de secondes! :)
/me uit de droom helpt
dat tellertje zit op bijne elke gsm en die werkt ook altijd. zeker weten ook op de m35i. de pin2 heb je alleen maar nodig voor de kosten.

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ginz schreef op 31 July 2003 @ 12:16:

Maar, pas op Als je de PIN2 code 3x verkeerd intoesten dan heb je de PUK2 code nodig.
Die code van O2 werkt niet. Nu wordt dus mijn pukcode 2 gevraagd.

Verwijderd

Topicstarter
Ginz schreef op 31 July 2003 @ 12:16:

Dus als ik het goed begrijp dan heeft de provider zelf de puk2 code ook niet?
Ik dacht het eigenlijk al, omdat elke sim kaart een andere puk1 en puk2 code heeft. Dan zou de provider wel erg veel puk2 codes bij moeten houden.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dennis2925 schreef op 31 July 2003 @ 19:35:
[...]

Die code van O2 werkt niet. Nu wordt dus mijn pukcode 2 gevraagd.
Ik had je nog zo gewaarschuwd

-

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Nieuwe vodafone kaart werkt die code 6138 ook niet :(

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:57

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Nuttige link op Bryte.net

Ikzelf heb de PIN2 en PUK2 bij Ben toen voor 25 piek gekocht. Had hem 'nodig' voor het kunnen instellen voor gebruik van 'Vaste nummers' in mijn Nokia. Voor kosteninstellingen kun je er niets mee, om de simpele reden dat het netwerk die 'pulsen' niet meestuurt.

Dat is alles waer met PIN2 kan. Eigenlijk niets dus. :)

... en oranje! :P

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

AvOn schreef op 01 August 2003 @ 15:35:
Nieuwe vodafone kaart werkt die code 6138 ook niet :(
Ja, sorry hóór.

Kan ik ook niet weten.

Heeft het iig altijd wel bij mij gedaan

-

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Werelds, een topic met zoveel opmerkingen die voor het grootste deel op geruchten gebasseerd zijn :)
Pin2 codes verschillend per toestel, puk2 codes zijn doorgaans niet beschikbaar (leveranciers blijken niet erg toeschietelijk in het verstrekken ervan).
Mooistse stukje is wel het gekeuvel over de kostentelling. Dit is een pure indicatie, kan je op elke nokia waar je nooit je codes hebt lopen wijzigen door 12345 als code te gebruiken, maar jah, de kostentelling (dus niet in tijd, maar in geld) wordt door geen enkele provider in nederland ondersteund (en da's idd best slim, maar daar kan en zal de opta niets tegen ondernemen, omdat dat niet gewoon het aanzetten van een switch in de centrale is, daarvoor moeten de volledige centrales vervangen worden). Zie het maar als mensen met een MMS telefoon met een provider die geen MMS ondersteund, dan kun je ook niet MMS-en... Vreemd wel dat mensen dat wel begrijpen, en als je het dan over die kostentellers hebt, wat ook gewoon een, in nederland in ieder geval, zinloze toestelfeature is snapt men het niet... Doh, het wonder der techniek...

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Kippenijzer schreef op 01 August 2003 @ 22:03:
en als je het dan over die kostentellers hebt, wat ook gewoon een, in nederland in ieder geval, zinloze toestelfeature is snapt men het niet...
Mag jij me vertellen in welk land deze dan wel zinvol zijn?
Want ik vind het gewoon in NL ook een zinvolle feature, wie wil er nou niet zijn kosten bij kunnen houden?
Anders moet ik steeds klantenservice gaan bellen enzo, nu kan ik gewoon direct zien hoeveel ik verbruikt heb deze maand.
Maar goed ik zal wel dom zijn :+ ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, nee, het is een zinloze feature juist OMDAT geen enkele nederlandse aanbieder het ondersteund, en gezien mijn uitleg ook geen het zal gaan ondersteunen... Dat de feature op zich uitermate handig zou zijn (net als de inmiddels niet meer standaard ondersteunde kostentellers voor de vaste lijn) staat hier los van, daar ben ik het natuurlijk mee eens

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
In het begin was prepay sms'en ook een zinloze future... als maar genoeg
mensen er om vragen zou het toch vanzelf wel worden geintroduceerd ?

Al levert die pin 2 natuurlijk niet zoveel extra cash in het laatje...

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

AvOn schreef op 02 augustus 2003 @ 09:57
Er is een verschil. SMS was er al en daar had je wat aan. Alleen waren bepaalde mensen uitgesloten. Gezien de populareit van SMS was het uit martketing redenen super slim om prepay ook te laten SMS'en ... die kosten hebben ze er in in no-time weer uit gehaald natuurlijk! Dat was heus niet omdat er zoveel om gevraagd werd vanuit de markt hoor. :)

Die kosten regsitratie is totaal zinloos. Immers, alleen bij gesprekken zal er een soort digitaal pulsje meegegegeven kunnen worden. Stuur je SMS, MMS of gebruik je GPRS of heb je reversed billing dan klopt die teller al niet. Als je de totalen ziet van deze diensten van een provider zal je zien dat in de praktijk die teller bij vrijwel niemand zal kloppen. Daar heb je dus niks aan. Tel daar bij op de kosten die het een operator kost om klanten dat dan weer uit te leggen als ze steeds bellen en het feit dat er zoals al gezegd misschien mensen zijn die een limiet op een telefoon zetten ... dan begrijp je dat dit kansloos is.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Maestro
  • Laatst online: 17:59
Kippenijzer schreef op 01 augustus 2003 @ 22:03:
Werelds, een topic met zoveel opmerkingen die voor het grootste deel op geruchten gebasseerd zijn :)...

...de kostentelling (dus niet in tijd, maar in geld) wordt door geen enkele provider in nederland ondersteund (en da's idd best slim, maar daar kan en zal de opta niets tegen ondernemen, omdat dat niet gewoon het aanzetten van een switch in de centrale is, daarvoor moeten de volledige centrales vervangen worden). Zie het maar als mensen met een MMS telefoon met een provider die geen MMS ondersteund, dan kun je ook niet MMS-en... Vreemd wel dat mensen dat wel begrijpen, en als je het dan over die kostentellers hebt, wat ook gewoon een, in nederland in ieder geval, zinloze toestelfeature is snapt men het niet... Doh, het wonder der techniek...
Die kosten regsitratie is totaal zinloos. Immers, alleen bij gesprekken zal er een soort digitaal pulsje meegegegeven kunnen worden. Stuur je SMS, MMS of gebruik je GPRS of heb je reversed billing dan klopt die teller al niet. Als je de totalen ziet van deze diensten van een provider zal je zien dat in de praktijk die teller bij vrijwel niemand zal kloppen. Daar heb je dus niks aan. Tel daar bij op de kosten die het een operator kost om klanten dat dan weer uit te leggen als ze steeds bellen en het feit dat er zoals al gezegd misschien mensen zijn die een limiet op een telefoon zetten ... dan begrijp je dat dit kansloos is.
Ben ervan overtuigd dat alle Nederlandse GSM netwerken de ondersteuning voor (correct werkende) kostenweergave al jaren in het netwerk hebben zitten. Tweeweg welteverstaan, dus ondersteuning voor SMS,MMS en GPRS lijkt me ook best mogelijk. Deze functies werden al ondersteund door oude koelkasten uit 1996/97 (Denk aan de Siemens S3, S3com en Nokia 2110). Er werd destijds door de netwerkproviders geroepen dat deze functies zouden worden geactiveerd bij de implementatie van de "GSM Phase2" netwerkstructuur, tegelijk met functies als Enhanced Full Rate Audio. EFR kennen we alweer een paar jaar, echter nog steeds geen kostenweergave op je GSM. Maar waarom zouden de providers het gaan ondersteunen? Ze zijn absoluut niet gebaat bij zo'n systeem, maakt de mensen alleen maar prijsbewust. :) Zal overigens wel niet zolang meer duren totdat je een JAVA beestje op je telefoon installeert, je abonnementsstructuur en nummerroutering instelt in dat progsel en je clientside alsnog correcte weergave van je kosten krijgt ;)

Overigens worden de PIN2 codes soms wel vrijgegeven. Denk hierbij aan de Closed User Groups (Zo heet dat toch op een Nokia?) Een beperkte lijst van nummers die gebeld mogen worden. Ideaal voor ondernemers die hun werknemers alleen naar de zaak en elkaar wil laten bellen, bijvoorbeeld. Ik weet dat KPN voor dit doel de PIN2 codes wel verstrekt aan klanten.

[ Voor 16% gewijzigd door Maestro op 02-08-2003 16:41 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op 02 augustus 2003 @ 09:57:

Al levert die pin 2 natuurlijk niet zoveel extra cash in het laatje...
Idd. Bij SMS/MMS gaat een behoorlijk bedrag om. Bij PIN2 juist niet omdat iedereen dan op zijn kosten kan letten, en er dus minder gebeld wordt.

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
kostenbeheer? T-mobile inloggen op hun site als klant..heb je zo je belstatus die is maximaal 3 dagen oud ofzo..

• Chriztiaan
  • Laatst online: 20:20
Ik had n tijdje geleden (jaartje ofzo) van mn oom een oude ericsson telefoon gekregen ter vervanging voor mn mobiel, omdat die kapot was. Omdat ie al wat langer dan een jaar geleden gekocht was, heb ik dutchtone opgebeld om te vragen of ze m konden unlocken. Na wat gevraag konden ze dat idd. Via n "geheim" menutje dat in ericsson telefoons zit, kon ik wat codes intoetsen. Die muts aan de telefoon heeft me toen 3 verschillende codes gegeven, maar gelukkig was de 2e keer goed. De simlock was er toen af. Opgehangen en wat verder geprutst met die codes en kwam k erachter dat ik ook de Pin2 code en Puk2 had gekregen. Ik die ook proberen te unlocken en ja hoor, functies voor Pin2 unlockt. Ik naar die functies toe, maar toen kreeg ik te horen dat ik ze niet kon gebruiken omdat het netwerk er niet goed voor was...Toen heb ik t maar links laten liggen en er niet meer naar gekeken. Maar de provider heeft dus wel degelijk die codes tot zijn beschikking, maar de NL'se netwerken zijn er niet voor geschikt :)

Verwijderd

waarom geven ze jou pin (of pin2) codes? die horen bij je simkaart. de simlock zit op je toestel.
Pagina: 1