[W2K] printprobleem users na installatie SP3 op server

Pagina: 1
Acties:

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:18

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Hoi :Y)

Situatieschets
Op al onze vestigingen draaid een W2K server. Hierop hebben we gisteravond (eindelijk) SP3 geinstalleerd. Alleen op onze vestiging in Utrecht nog niet. Op alle clients staat nog SP2, ook windows 2000.

Probleem
Gebruikers loggen in en kunnen vervolgens niet meer printen vanuit windows. (enkele DOS apps is geen probleem) Ze krijgen dan de melding dat ze niet bevoegd zjin om op de desbetreffende printer iets af te drukken.

"Oplossing"
Na de hele ochtend aan het klooien geweest te zijn hebben we een zeker oplossing gevonden. Log in als administrator en draai een testprintje. (meer rechten dus dat gaat wel goed) Laat vervolgens de user weer inloggen et voila, deze kan nu ook weer printen.

En nu¿?
Dit is heel fijn natuurlijk, maar niet echt een gewenste oplossing en ik zie het dan ook meer als een workaround. We moeten namelijk ELKE pc apart langs en dat zijn er best wat. Het de-installeren van SP3 op één van de servers bracht geen succes. Het is zeker dat dit door deze SP wordt veroorzaakt, aangezien users van de enigste NIET ge-update server nergens last van hebben. Is er iemand die een oplossing weet, hier zelf ook wel eens mee te maken heeft gehad en/of mij enkele tips kan geven?

[ Voor 1% gewijzigd door DJTimo op 30-07-2003 13:50 . Reden: typo ]

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Vaag dat door een update op de server, op het werkstation problemen ontstaan 8)7

Wordt de spooler service wel goed gestart op de werkstations?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Stond dat niet in dat gigantische readme.txt die er ook bij zit. (tis maar een vraag hoor)

en heb je als extre test al een client geupgrade naar sp3 terwijl ie nog printproblemen had? Misschien een known (unknown) issue tussen sp2&3

[ Voor 45% gewijzigd door mutsje op 30-07-2003 14:20 ]

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:18

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
momania schreef op 30 July 2003 @ 14:17:
Vaag dat door een update op de server, op het werkstation problemen ontstaan 8)7

Wordt de spooler service wel goed gestart op de werkstations?
Yup, die doet het gewoon.
mutsje schreef op 30 July 2003 @ 14:19:
Stond dat niet in dat gigantische readme.txt die er ook bij zit. (tis maar een vraag hoor)
:D heb er ff snel door heen gebrowsed, maar stond er niet in :)
en heb je als extre test al een client geupgrade naar sp3 terwijl ie nog printproblemen had? Misschien een known (unknown) issue tussen sp2&3
Dit was mijn volgende optie inderdaad. Heb daarnet op die laatse nog niet geupdate server ook SP3 geknald en tevens tegelijk ook op enkele clienst SP3 gezet. Dit ziet er weer goed uit. Printen lukt nu ook weer in windows applicaties.
Het verschil tussen de spooler uit SP2 en SP3 is zo'n halve kilobyte. Als test nog ff de spoolsv.exe van SP3 gekopieerd over die van SP2 heen, maar dat werkte niet.

Conclusie is dus dat zowel server als client van SP3 voorzien moeten zijn. Ligt misschien aan mij, maar ik vind het wel raar. 8)7
Nu dus maar SP3 naar alle clients pushen... :z

waar je allemaal niet druk mee kan zijn op zo'n dag :X

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien een domme opmerking (schiet me maar af) maar mischien SP4 installeren op de servers :?

(wel even goed testen natuurlijk, je moet nooit zomaar een sp installeren op een server)

A wise man's life is based around fuck you

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
SP4 heeft grote problemen met aan/afloggen, dus dat kan je wel even laten voor wat het is.
De mogelijke problemen met SP3 zijn nu redelijk onderkent.

SP3 kan je naar de sysvol folder pushen en het systeem doet de rest.

@Timo: misschien je collega verzoeken om niet in een keer alle servers tegelijkertijd te updaten, maar een voor een. O-)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

sorrie maar wij rollen SP4 ook uit en geen problemen met aan af op onder melden. Is dat al een erkend probleem door Microsoft zoja graag URL er naar toe?

• ziggyzaggy
Aangezien wij veel Citrix gebruiken draait SP4 alleen nog in een test omgeving.
Volgende link heeft dan ook voornamelijk betrekking tot Citrix issues.
click

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

kan ik mij voorstellen maar ik praat ook niet over citrix omgeving met citrix is het altijd appart verhaal :+

• ziggyzaggy
Ik denk dat zolang je geen exotische applicaties hebt draaien en zowel de servers als de werkstations update, dat het wel gaat (blijven) werken.

Ah en Citrix houdt je van de straat......

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gebruik hier ook citrix (metaframe xp 1.0 met FR3) en heb gelijk sp4 eropgezet, (engelstalige server) maar ik heb van de problemen zoals beschreven op de link die je gaf niets ondervonden :z

(uiteraard wel goed getest van te voren)

* Zwelgje houdt niet van verassingen :(

A wise man's life is based around fuck you

• ziggyzaggy
Ik heb hier ook een testbak staan met FR3 en SP4, het enige wat ik tegen kwam is het vertraagde aan/uitloggen. Niet echt ernstig, maar wel merkbaar.
Pagina: 1