[WLAN] Probleem connectie tussen Linksys en Centrino laptop

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:21
Het probleem is dat ik niet kan internetten op de laptop, terwijl ik wel bijv. op de managementpagina's van de router kan komen en de modem kan pingen.

Ik zal bij het begin beginnen (mijn netwerkje):

(ADSL modem ---) Linksys BEFW11S4 - - PC (met WUSB11)
- - Laptop (met intel pro/wireless kaartje)

Beide wireless connecties krijgen een ip adres via dhcp. Dit werkt verder helemaal (ze krijgen ook gateway etc.).

Bij PC werkt het nu als volgt (daar kan ik wel internetten):
Ik heb de "Wireless Zero Configuration" service van windows uitgeschakeld en dan met behulp van een linksys-tooltje (drivers) kan ik op internet en werkt het verder perfect.

Bij de laptop, een Acer Travelmate 800LCib (kan ik dus niet internetten):
Ik heb het eerst geprobeerd met de "Wireless Zero Configuration" service aan, dat werkt niet. Dus nu heb ik de intel drivers geinstalleerd, maar dit werkt ook niet. Ik gebruik momenteel als driver versie 1.1.5.0 en proset software versie 7.0.0.0 (van Dell). Vanaf de PC kan ik de laptop pingen. Via een ethernetkabel kan ik wel gewoon internetten.

Wie heeft de oplossing _/-\o_

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Probeer eerst eens via een vaste kabel tussen je LCi 800 en je Linksys op je gemakje de router goed te configureren.

Probeer van intern naar een extern internet account te ping (Misschien DNS probleem)

Mocht het echt niet lukken hoor ik het graag.
Ik wil deze combo namelijk ook aanschaffen :
mailto:eric@genotix.nl

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Mijn neef heeft hier b.t.w. problemen mee gehad.
Probeer de linksys eens uit te zetten, vervolgens aan zetten terwijl je laptop al aanstaat en dan een nieuw dhcp-request te sturen ("ipconfig /renew").
Wanneer internet dan wel werkt is je router kaduuk. (Mogelijk een vaker voorkomende fout)

Greetz,

@@D (Mailto:eric@genotix.nl)

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Hoedje
Update:
Ik heb vanmiddag maar weer is ff de verschillende helpdesken opgebeld:

Van linksys hoef je niet veel te verwachten, die zeggen gewoon niet ondersteunen en tuut tuut tuut (overigens hebben ze gisteren wel het verbindingsprobleem tussen m'n linksys USB (voor de PC) en m'n linksys acces/router opgelost).

Bij Acer gaven ze me patch en toen nog een patch en daarna zeiden dat ze toch eigenlijk ook niet wisten (nou dat probleem heb ik dus ook, maar voor zo'n antwoord bel ik de helpdesk dus niet).

Toen maar een beetje op de gok Intel opgebeld. Daar verwachtte ik niet zo gek veel van... maar ik kreeg iemand aan de telefoon die (volgens mij) echt wist waar ze het over had. Maar helaas, na een uur aan de telefoon nog helemaal nada. Wij zijn er wel min of meer achter wat het probleem is (dns), en ik wordt teruggebeld/maild.

Het probleem zit em in de hoek van de dns server. Ik kan pingen naar elk willekeurig webadres, zolang het maar in nummertjes is. Ik kan er zelfs naartoe browsen. Ik kan natuurlijk geen links openen of plaatjes zien maar verder gaat het goed. Het vreemde is echter dat ie het wel op de PC wel doet (auto en planet dns). Ik heb zelfs nog een andere dns server adres gehad, maar dat werkt(e) niet. Verder is wel aardig aan te geven dat ik wel kan pingen naar de PC, maar ik kan geen echte netwerkverbinding maken.

Eric --> Ik heb het even getest, maar ik krijg dan helemaal geen ip adres meer van de dhcp server. Als ik dan de laptop reset krijg ik er wel weer één. Overigens werkt inet ook niet met vaste ip adressen. Overigens kan ik de router ook zonder kabeltje configureren :P .

Misschien heeft iemand nog een andere tip/truuk??? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 30-07-2003 19:07 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Hoedje
Ik heb het inmiddels aan de slag gekregen. Met systemrestore heb ik de laptop even teruggezet naar hoe die was toen ik hem kreeg. En ik denk dat ik erachter ben wat het probleem is/was. Het is heel belangrijk om eerst de service wzc te annuleren en daarna de proset drivers te installeren. Het werkt nu perfect. Dit is ook m'n eerste bericht gepost met m'n nieuwe lappie draadloos.

Eric --> Koop em gerust, het werkt, en mocht je nog vragen hebben, je kunt me altijd mailen: rogierpieters [att] hotmail.com.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 24-10-2004 15:37 ]