Het probleem is dat ik niet kan internetten op de laptop, terwijl ik wel bijv. op de managementpagina's van de router kan komen en de modem kan pingen.
Ik zal bij het begin beginnen (mijn netwerkje):
(ADSL modem ---) Linksys BEFW11S4 - - PC (met WUSB11)
- - Laptop (met intel pro/wireless kaartje)
Beide wireless connecties krijgen een ip adres via dhcp. Dit werkt verder helemaal (ze krijgen ook gateway etc.).
Bij PC werkt het nu als volgt (daar kan ik wel internetten):
Ik heb de "Wireless Zero Configuration" service van windows uitgeschakeld en dan met behulp van een linksys-tooltje (drivers) kan ik op internet en werkt het verder perfect.
Bij de laptop, een Acer Travelmate 800LCib (kan ik dus niet internetten):
Ik heb het eerst geprobeerd met de "Wireless Zero Configuration" service aan, dat werkt niet. Dus nu heb ik de intel drivers geinstalleerd, maar dit werkt ook niet. Ik gebruik momenteel als driver versie 1.1.5.0 en proset software versie 7.0.0.0 (van Dell). Vanaf de PC kan ik de laptop pingen. Via een ethernetkabel kan ik wel gewoon internetten.
Wie heeft de oplossing
Ik zal bij het begin beginnen (mijn netwerkje):
(ADSL modem ---) Linksys BEFW11S4 - - PC (met WUSB11)
- - Laptop (met intel pro/wireless kaartje)
Beide wireless connecties krijgen een ip adres via dhcp. Dit werkt verder helemaal (ze krijgen ook gateway etc.).
Bij PC werkt het nu als volgt (daar kan ik wel internetten):
Ik heb de "Wireless Zero Configuration" service van windows uitgeschakeld en dan met behulp van een linksys-tooltje (drivers) kan ik op internet en werkt het verder perfect.
Bij de laptop, een Acer Travelmate 800LCib (kan ik dus niet internetten):
Ik heb het eerst geprobeerd met de "Wireless Zero Configuration" service aan, dat werkt niet. Dus nu heb ik de intel drivers geinstalleerd, maar dit werkt ook niet. Ik gebruik momenteel als driver versie 1.1.5.0 en proset software versie 7.0.0.0 (van Dell). Vanaf de PC kan ik de laptop pingen. Via een ethernetkabel kan ik wel gewoon internetten.
Wie heeft de oplossing
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."