Toon posts:

[Director] Multimedia CD met RealMedia

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, Momenteel ben ik bezig om een multimedia cd in elkaar te zetten. En heb daarvoor director gevodnen als het meest geschikt maar wel een beetje dure pakket.

De multimedia cd moet een compilatie worden van verschillende realaudio en realvideo formaat lezingen. Ik wil die graag in director afspelen. En wil ik scherm waar het word afgespeeld en aan de andere kant een scroll met 10talle lezingen.

Natuurlijk ben ik zelf begonnen met zoeken en het de ingebouwde extra gevonden van director om realplayer bestanden mee af te spelen. Alleen nu zit ik met een probleem. Director sluit af als hij klaar is met het afspelen op de tijd lijn maar de tijd van de video/audio is dan nog niet afgelopen! Kun je me ergens op wijzen waarbij ik een soort loop kan maken waarbij hij doorspeeld tot hij klaar is (alle lezingen zijn niet even groot, dus de tijdslijn vergroten helpt niet echt). En de applicatie zo wie zo nooit afsluit. Een verwijzing waar ik verder meot zoeken is ook prima, hoef niet alles kant en klaar te hebben ofzo.

Verder zit ik met nog een probleem, kan ik ervoor zorgen dat ik een box ernaast maakt scrollable waar alle lezingen in staan, en als er op geklikt word. Dat de desbetreffende lezing opstart? Dus bijvoorbeeld met lingo de gegevens van bron enz worden verandert?

Als jullie vinden dat ik niet genoeg gezocht heb, kun je dan verwijzen waar ik moet zoeken, ik heb al op macromedia, google (5/6 uur) en verschillende site's dedicated to directer gezocht.. maar niks gevonden over de bovenstaande vragen, wel een heel hoop op andere dingen.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Director is Webdesign & Graphics, moved. Zie ook P&W Faq en zo mbt wat waar hoort :)

Professionele website nodig?

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Je kunt toch gewoon een
code:
1
2
3
on exitframe me
   go to the frame
end me

...gebruiken op het eerst frame om te loopen? Als het goed is speelt je realmedia bestand dan gewoon door. Bij Quicktme iig wel.

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 30 July 2003 @ 13:45:
Director is Webdesign & Graphics, moved. Zie ook P&W Faq en zo mbt wat waar hoort :)
STOM STOM STOM |:( , ben zo een fanatieke lezer in p&w dat ik geneigd was om te denken dat het daarin thuis hoorde, hartelijk bedankt voor het verplaatsen en excusses voor de overlast

Verwijderd

Topicstarter
Minos111 schreef op 30 juli 2003 @ 13:47:
Je kunt toch gewoon een
code:
1
2
3
on exitframe me
   go to the frame
end me

...gebruiken op het eerst frame om te loopen? Als het goed is speelt je realmedia bestand dan gewoon door. Bij Quicktme iig wel.
mhhh vreemd waarom is zoiets simpels dan niet uitgelegd, of zoek ik niet goed? kun jij me vertellen waar jij je kennis vandaan haalt..

zoiets als javadocs, php.net ofzo? heb je dat niet met director?
weet je misschien ook hoe in het object waar in de movie/geluid word afgespeeld kan bereiken? of waar ik dat kan opzoeken?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 14:01 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

kun je niet gebruik maken van cuepoints? go to the frame is algemene kennis die je op school leert ;) Verder zie je het in bijna elke tutorial wel gebruikt worden imho.

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
De help-file van Director zelf is altijd een goed startpunt. ;) Maar ik gebruik zelf ook wel het boek Director Demystified van Peachpit Press...

Wat bedoel je met
weet je misschien ook hoe in het object waar in de movie/geluid word afgespeeld kan bereiken?
?

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel het realmedia object, hoe kan ik zeggen dat hij een andere file meot afspelen
Pagina: 1