VCDs/SVCDS authoren op DVDr problemen Iemand wel succes?

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Achtergrondverhaal:
Ik heb een aantal pakketten originele vcds met tv-series die bilangual zijn (links 1 taal, rechts ander). Deze wil ik authoren op DVDr zodat ik 1: een backup heb en 2: niet steeds CDs hoeft te wisselen ook.
Tevens wil ik later een tv-kaart dat mpeg uitspuugt gebruiken om TV op te nemen. Deze wil ik weer op DVDr hebben als DVDvcd.

Eindproduct: mislukt:

Wat ik geprobeerd had:

Poging 1: Volgens de guide op dvdrhelp.com heb ik eerst met Ulead Moviefactory 2 geprobeerd om de VCDs te authoren. Exact alle aanwijzingen gevolgd dus.

resultaat: Ik krijg een werkend DVDr, maar het beeld is gehalveerd. Van het scherm zie je dus een soort ultrabreedbeeld beeld. De onderste helft is zwart ofwel uitgetrokken. Deze is getest op 2 dvdspelers die alles moeten kunnen lezen volgens dvdrhelp.
Het geluid is ook niet meer bilangual maar samengeperst. Ik kan dus niet kiezen voor een taal.
Menu werkt wel

Volgens dvdrhelp wordt ook enkel de audio met UMF2 veranderd, het video blijft hetzelfde. Maar toch gaat ie zeggen dat ie "converting movies" aan het doen is. Een volle DVDr (had eerst op een dvdr gedaan }:O nu wel een DVDrw gekocht) kostte me dus 8 uurtjes om te maken :O En dat met een XP2200....

Dus conclusie: ik heb of ergens een foute instelling gedaan, of de guide klopt niet. Iemand hiermee wel gelukt?

Poging 2: SVCD2DVD gebruikt. De gratis versie, niet de +.
Gewoon gedaan zoals het hoort. Mpg bestand aangeleverd. Complete file patchen aangekozen ipv enkel header. En demuxen naar 2 Elementary bestanden.
Daarna deze doorgegeven aan UMF2 en gebrand.

resultaat: Op 1 dvdspeler (Pioneer) krijg ik een flikkerend beeld. Net of ie een verkeerd codec gebruikt.
Op een andere dvdspeler (Cyberhome) krijg ik perfect beeld maar loopt het vast na 1 minuut.
Het geluid is ook weer samengevoegd.
Menu werkt wel

Poging 3: TMpeg author gebruikt. Trialversie.
Mpeg aangeboden en gekozen voor Bilangual audio. Menuinstellingen gemaakt. Geconverteerd en uiteindelijk met Nero6 gebrand op DVDr.

resultaat: : Op 1 dvdspeler (Pioneer) krijg ik een flikkerend beeld. Net of ie een verkeerd codec gebruikt.
Op een andere dvdspeler (Cyberhome) krijg ik perfect beeld maar loopt het vast na 1 minuut.
Het geluid is WEL bilangual en ik kan kiezen tussen de 2 talen.
MAAR.. ik kan niet skippen en het menu werkt niet.

Poging 4: DVDlab gebruikt.
resultaat.. zelfde als bij Poging 1.....

Na een hele week geklooit te hebben ben ik dus geen centimeter vooruit gegaan. Ik had mijn dvdbrander gekocht voor vcd-authoring eigenlijk.

Mijn vraag is dus. is IEMAND dit wel gelukt en kan ie dan exact uitleggen HOE het moet. Want mij lukt het niet....

Ik weet niet waarom de beelden ofwel gaan flikkeren, ofwel op half scherm draaien ofwel gaan vastlopen.

Het beste zal zijn als ik de resultaten van poging 3 kan aanbieden aan UMF2, maar helaas kan ik geen VOB-bestanden aanbieden schijnbaar....

AARGH... verkeerd forum.. kan een collega deze even schoppen in de goede richting?

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 30-07-2003 13:35 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

athlonkmf schreef op 30 juli 2003 @ 13:33:
Het beste zal zijn als ik de resultaten van poging 3 kan aanbieden aan UMF2, maar helaas kan ik geen VOB-bestanden aanbieden schijnbaar....
Kan je die VOB bestanden niet aanbieden via de VF-Api plugin (een .avi dus) of verlies je dan VOB informatie die je wel wil hebben in je eindproduct?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM > AV :)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Mij is het wel gelukt (svcd 3cds met subs naar mpeg met subs erbij in) echter zonder authoring. Maar ik denk dat als je mijn methode gebruikt om er een compatible mpeg bestand mee te maken en hem dan door een authoring pakket haalt je als nog het gewenste resultataat uit krijgt. Alleen heb ik geen idee wat er met je tweede taal gebeurt (ben bang dat die dan wel foetsie is). Ik wil het hele verhaal wel uitwerken maar wil eerst weten of je die tweede taal nodig hebt.

Hmm ik hoef niet eens te typen. Dit komt op hetzelfde neer.

En lees dit ook even.

En je hebt toch geen codec packs op je systeem geinstalleerd???

En de meeste pioneers lezen +r beter dan -r. (van wie was -r nou nog maar weer? |:( )

[ Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 30-07-2003 14:22 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
sWORDs schreef op 30 July 2003 @ 14:07:
Mij is het wel gelukt (svcd 3cds met subs naar mpeg met subs erbij in) echter zonder authoring. Maar ik denk dat als je mijn methode gebruikt om er een compatible mpeg bestand mee te maken en hem dan door een authoring pakket haalt je als nog het gewenste resultataat uit krijgt. Alleen heb ik geen idee wat er met je tweede taal gebeurt (ben bang dat die dan wel foetsie is). Ik wil het hele verhaal wel uitwerken maar wil eerst weten of je die tweede taal nodig hebt.

Hmm ik hoef niet eens te typen. Dit komt op hetzelfde neer.

En lees dit ook even.

En je hebt toch geen codec packs op je systeem geinstalleerd???

En de meeste pioneers lezen +r beter dan -r. (van wie was -r nou nog maar weer? |:( )
Hmm... als ik het zo bekijk en uitprobeer, dan lijkt het dat deze methode een DVD-compatible mpegbestand aanmaakt, dus opnieuw encode. Maar dan kan ik dus niet alle VCDs die ik wil op 1dvdr zetten lijkt mij, of wel? Verschil tussen authoring en encoding is immers dat de fileformaat niet veranderd, enkel geluid even wordt aangepast bij authoring. Daardoor passen er zo'n 8 VCDs op een DVDr. Maar bij encoding dus maar 4? Ik wil dus eigenlijk het eerste.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien niet wat je wilt, maar ik zou het als volgt doen;

- Codeer de SVCD's naar M2V met AC# streams (2 kanaals) zodat je dus 2 audio streams per film hebt.
Author het zooitje af DVD Maestro.
Als je voor hoge settings hebt gekozen, zul je een gecompileerde DVD overhouden die niet op 1 DVDr past.
Vervolgens haal je je compile door InstantCopy heen, en vlak je 'm af op precies het formaat van DVD-r

Zelf doe ik ook altijd coden op de hoogste niveau (M2V files op 8000 kbps) , en dan InstantCopy gebruiken om het exact passend te maken.
Voordeel hiervan is, dat je niet teveel kwaliteit inlevert met als gevolg dat je nog 500 Mb ruimte overhoud op een schijfje ofzo.

Maarja .. dan heb je dus wel je SVCD's geconverteerd naar DVD.
Weet niet of je dat wilt ?
(ben bang dat je de menus dan zelf zult moeten maken).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1