Toon posts:

Webcam i.c.m. adsl-light

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een vriend aan het uitzoeken welk abo hij moet hebben voor adsl. Hij wil deze verbinding vooral gaan gebruiken om te msn'en en af en toe een muziekje te downloaden en een webcam te gebruiken. Nu vraag ik mij af of je een beetje normaal je webcam kunt gebruiken wanneer je een "light" of "lite" adsl abo hebt, dus met een up van 256 en een down van 64.....

Iemand ervaring hiermee???

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 20:17
Het is 256kbit/s down en 64 kbit/s up. ;) Als je je webcam op lage kwaliteit zet moet het wel lukken. En als hij XS4ALL neemt kan hij de Personal Webcast dienst van XS4ALL gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Steije op 30-07-2003 13:27 ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps.... Bedankt voor de correctie!! 8)7
Ik denk dat het Tiscali ADSL Light wordt... Webcam zal gewoon icm msn of netmeeting worden gebruikt, dus op zich hoeft hij niet te webcasten....

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:37

Reptile209

- gers -

Ik zit op @Home kabel, waar ik met de server Active Webcam 3.7 ongeveer 2,5 frames per seconde op 256x192 in RGB-24 haal. De upload is daarbij automagisch de beperking, op @Home zit ik geloof ik op een upload van max. 14 kB/s (128 kbit/s?). Dus verwacht geen TV-kwaliteit, maar het werkt prima. Kleiner beeld maakt het natuurlijk wel stukken beter... :)

Zo scherp als een voetbal!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
ADSL Lite heeft 64Kbit upload. In de praktijk is dit ongeveer 7KB/sec.

Reken uit, dat een jpg plaatje van 40x30 pixels al snel 2-3KB is, en je zult dus maar 2 a 3 frames per seconde halen. Dat zal dus wel flink gaan schokken.

Maargoed het kan wel ja. Nadeel is dat je bij veel programma's (inc. MSN meende ik) niet zo makkelijk kan instellen hoe groot het beeld moet zijn. Dus dan kan het wel lastig worden...

Zie eventueel ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1

Succes !

Dit topic is gesloten.