Toon posts:

Probleem met exchange 5.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows NT 4.0 server met exchange 5.5 draaien
Vroeger (gisteren) had ik nog geen adsl en werden de emails via dialup verbinding opgehaald. Pine stuurde alle mailtjes door naar mijn ip adres.

Nu ik bij pine mijn IP adres veranderd heb, komen er helemaal geen emailtjes meer binnen.
Ik wil graag de emailtjes via mijn adsl verbinding ophalen.
Ik zat er aan te denken om een pop3 connector te installeren, maar deze kan je alleen installeren als je een SBS derver hebt. (en die heb ik dus niet)

heeft iemand nog goede ideen?, ik kan hierover ook weinig vinden bij onze vrienden van microsoft.

Kan het eventueel ook aan mijn ADSL router liggen?

Verwijderd

Hoi,

Aangezien je nu ADSL hebt lijkt me het beste om voor jou domein een MX Record te laten zetten naar het nieuwe IP Adres van je.

Op die manier wordt alle e-mail aan joudomein.nl rechtstreeks afgeleverd op jou mailserver.

Laat ook een MX Record opnemen naar Pine toe, dit voor fallback als jou ADSL of Mailserver plat ligt. Je e-mail blijft dan toch bewaard.

Denk eraan dat DNS Wijzigingen gemiddeld 1 á 2 dagen nodig hebben voordat ze bekend zijn op alle DNS Servers in de wereld.

Máár je hebt dus een ADSL Router, je zal dan poort 25 moeten mappen naar het interne ip adres van je mailserver.

Anders komt de e-mail nooit aan op je mailserver.

Succes.

Matthey

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een e-tech router, waar kan ik dit instellen. Ik heb gisteren tegen 18.00 MX Record laten verzetten naar het nieuwe IP Adres. Ik kan wel emails versturen via de router.

Verwijderd

Paulus,

Je hebt waarschijnlijk een Web-interface bij die router (http://192.168.1.1 ofzo).
Daar kom je denk ik een optie NAT (Network Adress Translation) tegen.

Stel daar in dat poort 25 wordt doorgestuurd naar het IP Adres van je mailserver op poort 25.
Voorbeeld:
Source Port: 25
Dest. IP: 192.168.1.10
Dest Port: 25

Gisteravond een MX Record gewijzigd is wachten tot minimaal vanavond.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 13:44:
Paulus,

Je hebt waarschijnlijk een Web-interface bij die router (http://192.168.1.1 ofzo).
Daar kom je denk ik een optie NAT (Network Adress Translation) tegen.

Stel daar in dat poort 25 wordt doorgestuurd naar het IP Adres van je mailserver op poort 25.
Voorbeeld:
Source Port: 25
Dest. IP: 192.168.1.10
Dest Port: 25

Gisteravond een MX Record gewijzigd is wachten tot minimaal vanavond.
Zowat goed.....'k heb gisteravond nog een E-tech router geconfigureerd...je moet een virtuele server aanmaken (virtual server) en daar als 'intern ip' het ip van je mailserver opgeven. Volgens mij kun je bij external port en internal port (of zoiets) gewoon bij beide 25 invullen...

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Pagina: 1