Toon posts:

UTP hot plugable?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik als netwerk newbie iets om zeep help...: kan ik een UTP netwerk kabel in eenrouter en een pc/laptop steken terwijl alles aanstaat? En is het netwerk dan ook meteen bereikbaar of moet je herstarten?

Hetzelfde geldt overigens voor een PCMCIA w-lan kaartje: kan je die ook erin en eruit trekken terwijl alles volop bezig is?

Verwijderd

ja

Verwijderd

In het eerste geval: ja :)

In het tweede geval: hangt van je OS af. Windows ME/9x niet, vanaf 2000 wel. Linux wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 12:48 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 16:49
Tuurlijk kan je een UTP kabel eruit halen, en dat even een andere erin stoppen.

Je kan die PCMCIA kaart er wel uithalen, maar ik denk dat windows dat niet zo leuk vind :)

|>

Verwijderd

Je zal een PCMCIA apparaat altijd moeten stoppen d.m.v. dat icoontje rechtsonderin, hoe heet het, hardware veilig verwijderen ofzo :)

Je netewrk is altijd wel bereikbaar, wat als alles aanstaat behalve je pc, en die er als laatste bijkomt, dan werkt ie ook nog meteen :)

Denk ook aan bijv DHCP Dynamic Host Configuration Protocol, de naam zegt al genoeg. :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
UTP is hot pluggable ja.

Je PCMCIA kaart zou ik er trouwens niet uittrekken zonder 'm te stoppen (daar heb je een icoontje voor in je windows systray als het goed is, "stop hardware"), anders vind windows je niet zo lief.

Voor overige tips en tricks zou ik de FAQ Network Troubleshooting eens bekijken, of gebruik de zoekfunctie eens als je een specifieke vraag hebt, want het is geen helpdesk hier he ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.