• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Ik zoek een apparaat dat de aanwezigheid van een GSM detecteert in een bepaalde ruimte. Weet iemand of zoiets bestaat en waar ik het kan halen. Het principe van de flash-sleutelhanger van Blokker werkt eigenlijk net zo, maar nu voor bedrijfsmatige doeleinden. Geen illegale zaken dus.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ja dat bestaat, maak de receiver van Blokker iets sterker of bouw er zelf eentje, zet in plaats van het lichtje een alarm, relais, .... Je kunt ook het signaal 'jammen' maar in sommige landen is dat niet toegelaten of beperkt.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• pkouwer
in hoeverre is het eenvoudig om de receiver te versterken, wat moet ik me hier bij voorstellen ? Kan ik met simpele huis-tuin-en-keuken componenten zo'n ontvanger maken ?

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 22:03
Houd er wel rekening mee dat een gsm niet constant verbinding maakt/straalt en dus ook niet de hele tijd te detecteren is.

• pkouwer
is het niet zo dat hij eens in de zoveel tijd polt/pingt? Kan ik dit signaal niet oppikken ?

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

de ene telefoon doet dat volgens mij sterker als de ander, ofniet?

Bij mijn vorige tel (3310) had ik nooit last met boxen ed, maar nu met die nec 21i (imode) heb ik er veel meer last van (zelfde boxen).

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:56
wdekreij schreef op 30 July 2003 @ 13:40:
de ene telefoon doet dat volgens mij sterker als de ander, ofniet?

Bij mijn vorige tel (3310) had ik nooit last met boxen ed, maar nu met die nec 21i (imode) heb ik er veel meer last van (zelfde boxen).
Omdat hoogst waarschijnlijk die een always on verbinding heeft ;)

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 22:03
Inderdaad, hij pollt wel af en toe, maar dat is per telefoon verschillend.
Ligt er dus aan hoe snel je wil weten of er een gsm in de buurt is.

• pkouwer
het gaat er om dat het een kastje is dat in een vergaderruimte gezet wordt. Dus toch al binnen enkele minuten moet het zichtbaar zijn dat er een GSM aanstaat. Wat is het interval waarmee gepolt wordt ?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 01:35
Ik denk dat het vrij lastig wordt; omdat hij inderdaad maar heel af en toe verbinding maakt / iets dergelijks.

Is het niet makkelijker om zo'n telefoon-killer bij de deur op te hangen?
(Die schakeld ze dus uit als je in de buurt komt)

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Het zal waarschijnlijk per netwerk verschillend zijn. Ik weet dat de GSM-Mast (apparatuur) waarbij je aangemeldt staat iedere 15 minuten kijkt of een bepaalde geregistreerde gebruiker nog aanwezig is. Volgens mij is tegenwoordig deze "ping" tijd verandert naar 8 minuten wegens de grote hoeveelheid gsm's.

Er schiet me wat te binnen!
Als een GSM zn verbinding met de toren kwijt raakt, blijft deze continue zoeken naar een andere verbinding. Dus zorg ervoor dat een GSM geen verbinding kan maken (kooi van faraday oid) en dan maar luisteren naar noodkreten van die dingen. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Oyster op 30-07-2003 14:09 ]

• Guru Evi
  • Laatst online: 23-12-2025
Kooi van Faraday helpt niet veel voor zulke frequenties. (Zelfs in tunnel en appartementgebouw uit staal & beton is het mogelijk een volledig ontvangst te hebben).
Als je het signaal totaal wil stopzetten moet je op die bepaalde frequentie's een breedbandig spectrum uitzenden m.a.w. GSM & DCS Jammer.
Dus: frequentiespectrum genereren --> versterken --> uitzenden door antenne.
Er bestaan projecten daarvoor (oa ook voor GPS enzo) maar wegens het meestal 'illegale' gebruik hiervan, zoek je beter ff op google voor zulke dingen. Je moet wel zien dat je bepaalde wetten niet overtreedt (vb. in Belgie van de BIPT) omdat je niet zomaar een signaal mag uitzenden.
Je kunt zo'n apparaten kopen of zelf maken maar dat vraag je beter in forum casemodding en elektronica om het zelf te maken (ideen, stukken schema enz.).

[ Voor 10% gewijzigd door Guru Evi op 30-07-2003 15:16 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Guru Evi schreef op 30 July 2003 @ 15:15:
Kooi van Faraday helpt niet veel voor zulke frequenties. (Zelfs in tunnel en appartementgebouw uit staal & beton is het mogelijk een volledig ontvangst te hebben).
Als je het signaal totaal wil stopzetten moet je op die bepaalde frequentie's een breedbandig spectrum uitzenden m.a.w. GSM & DCS Jammer.
Dus: frequentiespectrum genereren --> versterken --> uitzenden door antenne.
Er bestaan projecten daarvoor (oa ook voor GPS enzo) maar wegens het meestal 'illegale' gebruik hiervan, zoek je beter ff op google voor zulke dingen. Je moet wel zien dat je bepaalde wetten niet overtreedt (vb. in Belgie van de BIPT) omdat je niet zomaar een signaal mag uitzenden.
Je kunt zo'n apparaten kopen of zelf maken maar dat vraag je beter in forum casemodding en elektronica om het zelf te maken (ideen, stukken schema enz.).
De theorie achter de kooi van Faraday is een bewezen techniek en zal dus altijd werken. Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe fijnmazig je het vlechtwerk maat. Met in het uiterste geval een dichte stalen bak. :)

De rest van de oplossingen die je aandraagt zouden natuurlijk ook goed kunnen, maar zullen ongetwijfeld pretty expensive zijn. :)

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Misschien is dit wat voor je; een "handy-blocker"

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Pagina: 1