Radeon 9700 --> PC valt uit

Pagina: 1
Acties:

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb pas een club3d ati radeon gekocht en deze in mijn pc gebouwd, sinds die valt mijn pc bij spellen op de vreemdste momenten uit.
Hij valt niet alleen uit bij grote grafische spellen, maar ook bij spellen als D2x
Ik heb de nieuwste catalyst drivers geïnstalleerd.
Ik kan zo echt geen spel spelen, maar ik kan wel gewoon in de desktop blijven, want dan is er geen probleem.

Mijn specs:

asus p4b266 (bios v 1.10)
Q-Tec Voeding 400W Dual Fan Gold
Club3d ati radeon 9700 (non-pro)
P4 1,7ghz
512mb dane-elect cas2 geheugen
Enermax UC-9FAB, 9x9 casefan, variabel toerental
coolermaster DI4-7H53D-03

ps. De videokaart kan ik gewoon vasthouden na het spelen van een spel als splinter cell. (IVM warmte)

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Verwijderd

Heb je een schone Windows installatie? En slaat je PC helemaal vast of kun je terug naar Windows?

• MetalfanBlackness
  • Niet online
Mijn compueter opnieuw installeren wil ik zo lang mogelijk uitstellen, omdat het aantal programma's enzo op mijn pc enorm is en als ik die allemaal opnieuw moet installeren, dan lukt dit niet voor mijn vakantie.

pc valt uit, maar het lampje dat aangeeft dat ie aanstaat staat nog wel aan, maar alles stopt, incl voeding en alles. PC is ook niet meer te rebooten of uit te zetten d.m.v. knop, maar de stekker moet er uit gehaald worden en een x aantal seconden er uit gelaten worden, todat het lampje uit gaat en dan kan ik hem weer opstarten.

[ Voor 25% gewijzigd door MetalfanBlackness op 30-07-2003 13:40 . Reden: bovenste tekst toevoegen ]

Verwijderd

Wat zijn je voltages / temperaturen tijdens het eruit klappen?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
HD's goed bevestigd, op andere molex dan je R9700pro?

//edit
Pssst, hij heeft een 400W Q-tech ;)]

//edit2
offtopic:
Nog welkom op GoT trouwens, kzie je ineens overal posten, altijd leuk wat meer metal fans hier ;)

[ Voor 77% gewijzigd door FragFrog op 30-07-2003 23:35 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

denk dat je voeding t niet trekt, wat voor'n voeding heb je?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• MetalfanBlackness
  • Niet online
@euss: Temp. zijn laag van mijn MB en mijn Proc
ik gok op max 45 graden voor mijn proc en max 35 graden voor mijn MB

@hubert: Q-Tec Voeding 400W Dual Fan Gold

@fragfrog: Ik heb alles behalve mijn HD los gehad en op alle stroom aansluitingen gerobeerd, maar hij slaat nog steeds uit.

• MetalfanBlackness
  • Niet online
In de eventlist krijg ik de volgende error's te zien.

5 keer: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1.
1 keer: Pariteitsfout op \Device\Ide\IdePort1.
6 keer: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1.

Dit probleem treed niet op als ik een andere videokaart gebruik

Verwijderd

Voor alle zekerheid : je hebt niet toevallig je FSB (of PCI bus) hoger gezet dan standaard?

In mijn ervaring zijn de Radeon kaarten namelijk nogal gevoelig voor een te hoge geklokte PCI bus. Hoewel ik niet weet waarom je dan foutmeldingen van je harddisk controller zou moeten krijgen.

• MetalfanBlackness
  • Niet online
Ik heb niets veranderd, dus alles staat op standaard

Verwijderd

Hoe hoog staat je AGP apperture? Ik had ook een tijdje last met diezelfde kaart. Na een bios update (en dus ook bios reset) deed deze het echter wel normaal!

MAW. Kijk ff of je geen IRQ conflict hebt (zal wel niet, maar toch, meest voorkomende fout)
Reset je bios en set AGP apperture op 32MB. Probeer ff wat met FastWrite (BIOS+drivers, moet aan kunnen) en AGP Performance (staat bij mij uit...). Kaart uninstallen....windhoos standaard driver laten installeren...opnieuw driver installen met telkens reboot. VIA drivers opnieuw installen (ivm die IDE-bus fout)

Check ff of alle nVidia drivers ook echt weg zijn (Det Destroyer oid...ff in je register checken etc)

• MetalfanBlackness
  • Niet online
Mijn AGP apperture staat nu op 64mb, maar ik zal hem eens proberen op 32mb te zetten (op de site van ati staat dat ie op 64mb moet staan)
Fastwrite aan of uit zetten helpt niet. Ik heb de drivers al heel vaak opnieuw geïnstalleerd, maar zal het nog eens proberen.
Ik zal maar geen via drivers installeren i.v.m. mijn intel moederbord.
Nvidia drivers zijn echt weg, want Detanator destroyer vond niks.

Ik ga nu ook proberen om oudere drivers te installeren en te kijken of ie het dan wel goed doet.

hebben jullie nog meer sugesties? want ik ga binnenkort op vakantie en dan heb ik geen internet en dan zou ik het graag werkend willen hebben,

Verwijderd

Zoals al eerder gevraagd : post eens de waardes van je 5 en 12V lijn.
(als het even kan onder stress; zou kunnen dat je voeding het namelijk niet trekt)

Je radeon kaart trekt namelijk meer stroom dan je oude kaart.
En weliswaar staat op je voeding 400W, maar dat is piekbelasting en daarnaast is het nog maar de vraag hoe de amperes verdeeld zitten over de verschillende lijnen.

Verwijderd

Aan de ene kant zou je zo denken dat het inderdaad een warmte probleem is maar dan zou de pc echt uitslaan, wat je ook nog even zou kunnen proberen is even met je geheugenbankjes te kloten, de een erin ander eruit en andersom blabla,

als je geheugen een probleem geeft kan dit ook dit soort problemen geven(ervaring mee)

SUCK6!

• MetalfanBlackness
  • Niet online
@moesasji1975nl: zo ver ik me herinner zijn is er geen een voltage dat meer dan 0.04 volt van het normale afweek.
Sorry, maar ik zit nu op mijn werk, dus kan ik niks nakijken, maar ik heb maar kort de tijd thuis, dus ik hoop op veel dingen om uit te proberen in die korte tijd.
En trouwens ik snap niet hoe hij veel stroom kan vragen als ik een spel als Diablo 2: LoD speel.

@Excile: Zou dat kunnen, dan zou dat alleen in combinatie met mijn radeon zijn en niet met mijn asus v7700 geforce 2 pro, want daar werkt alles wel perfect mee...

ps. een collega van mij heeft een radeon 9700 PRO met een asus a7n8x deluxe met een 420watt voeding en die heeft hetzelfde probleem

[ Voor 12% gewijzigd door MetalfanBlackness op 31-07-2003 11:46 . Reden: toevoeging onderste stuk ]

Verwijderd

Je zult me toch echt moeten geloven dat een Radeon significant meer stroom trekt.
Kijk maar eens naar de specs....en er zit niet voor niets een extra powerplug op moet je maar denken. :)

Welk spel zal niet zoveel uitmaken zodra de 3D acceleratie inschakelt zal die veel stroom trekken. Maar als de voltages ONDER BELASTING niet meer dan 0.04V afwijken zit je gewoon goed.

Test in ieder geval je geheugen met memtest86, zoals Excile aangeeft kan het geheugen namelijk zeker een bron van problemen zijn. Memtest86 laat simpelweg zien of je een probleem hebt (hoef je niet meteen met bankjes te gaan knoeien.
(mijn ervaring is dat de resultaten verschillend waren bij verschillende videokaarten --> vandaar de vraag eerder over de FSB).

\edit weggehaald bios vraag; TS heeft de laaste biosversie! ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 12:10 ]

• Ronno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-02 15:37

Ronno

make source && not war

metal: check ff de bios van je radeon of deze goed is, ik heb hetzelfde gehad met mijn Excalibur 9700 np , er zat nl. het bios in van een 9700 pro.

Ik heb wel meerdere problemen gehad met deze kaart i.c.m. een Asus P4T-e, 512 mb rdram (kingston), Iiyama 452, maxtor hd 40, ibm hd 60.

Ik heb vage ideeen dat de radeon conflict met o.a. rdram geheugen en/of Logitech optical.
nadat ik drivers van Logitech had geupdate voor de muis en toetsenbord kreeg ik ook meteen allerlei foutmeldingen en crashes.

High-level multi-tasking : "Drinking coffee while booting-up Windows"

• MetalfanBlackness
  • Niet online
Oke ik ben terug van vakantie en ik heb nog een paar instellingen proberen te veranderen, maar niks helpt.
Dus ik ben heb mijn pc opnieuw geïnstaleerd en ik krijg nog steeds hetzelfde probleem.

Moet ik echt een nieuwe voeding kopen, of kan het ook aan mijn MB of radeon liggen.

De grootste afwijking is bij de 12v lijn en die word dan 11,84, maar op het moment dat de pc afslaat wijken deze waarde niet meer af.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het schijnt dat de q-tech 400watt voeding een slechte reeks is.

Ik zou dus die vervangen :)

Tweakers Discord

• MetalfanBlackness
  • Niet online
Bedankt, ik heb het gemerkt, met mijn orginele 300watt aopen voeding werkt alles perfect (teminste zo ver ik heb gemerkt), ik ga denk ik mijn q-tec inruilen

ps. deze had ik juist vervangen door die q-tec, omdat ik gewaarschuwd was dat 300watt waarschijnlijk te weinig zou zijn.....

ps. denken jullie dat het verstandig is deze te vervangen door een Q-Tec voeding PSU 550W Dual Fan Gold?..
HEt probleem is dat ik mijn fan bij 1to0.nl heb gekocht en deze verkopen bijna alleen q-tec voedingen

PS. Van mij mag het topic worden gesloten.

Ik wil iedereen bedanken voor jullie reacties :)

[ Voor 68% gewijzigd door MetalfanBlackness op 22-08-2003 21:50 . Reden: 3x PS toevoegen ]

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Modbreak: dat Qtec niet denderend is, zullen de meesten met je eens zijn, maar dat is GEEN reden om ongefundeerd te gaan lopen flamen :/

[ Voor 68% gewijzigd door dion_b op 22-08-2003 21:47 ]

Verwijderd

Zie Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringen topic
Het 400W model is imo niet zo'n best ontwerp/uitvoering geweest. Daar zijn veel slechte ervaringen mee. In contrast daarmee is de 550W uitvoering, daar zijn veel positieve ervaringen mee, oa van mij. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 21:22 ]

Verwijderd

Nou, ik heb dus gisteren ook m'n club3d radeon 9700 binnengekregen.
Helaas heb ik hier ook soortgelijke problemen.

Zodra ik iets 3d opstart loopt m'n pc vast.
Ook in de dxdiag tests loopt ie vast bij de 3d testen.

Schone xp pro servicepack 1 installatie met de laatste cataclyst driver.

Ik denk dat het een probleemkaartje is dat ze bij alternate niet lekker aan de gang kregen,
de celofaan was van de verpakking af en de kaart leek ook in een eerder geopende antistatische zak te zitten.
Andere kabeltjes waren nog gesealed op de voedingskabel na.

Nu heb ik de kaart ook als dusdanig gekocht maar dat ging wel raar.
Ik heb sterke vermoedens dat ze deze kaart al in 2 verschillende pc's hebben geprobeerd.

Nu heb ik de 8 dagen niet goed geld terug garantie maar ik wil geen geld terug, zou liever zien dat ie terug ging naar club3d en dat ie gemaakt werd of dat ik er een nette vervanger voor kreeg.

Maar goed, eerst nog in een andere pc proberen en nog een paar dagen aan klooien.

Ik gwebruik een 300w Aopen voeding en temperaturen zijn in orde.

Nog iemand suggesties?
Pagina: 1