Toon posts:

Marquant DVD speler geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist bij de block een marquant dvd spelertje (DVD 333K) gekocht. (jup, een bargain, 70 eurootjes ;))
Nou ik dus fijn aansluiten enzo, maar ik krijg GEEN beeld.
Geluid komt er wel uit.
Ik gewoon het gele rode en witte kabeltje uit me dvd speler naar een scart blokkie toe gedaan, die in me tv gepropt maar dus mooi geen beeld.
Als ik de gele (video) eruit haal gebeurt er nix, lijkt wel alsof dat signaal niet doorgegeven word ofzo.
Ik heb nog een andere composite kabel geprobeerd, werkt ook niet.
Toen nog een svideo kabeltje wat ook niet werkte.
Er zit wel een VGA out op me dvd speler, en gek genoeg werkt die WEL.
Ik zal prolly wel iets heel doms doen ofzo, maar ik heb er weinig verstand van.
So.. PLEASE HELP ME OUT :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Staat er in de manual niets over het schakelen tussen gewone output en VGA output? Je weet zeker dat die scartconvertor een video-in is en geen video-out?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al geprobeerd de scart op mijn dvd speler aan te sluiten en dan de kabeltjes bij de voorkant van me TV erin, werkte ook niet.
En ja ik weet bijna zeker dat et een video-in is, want ik gebruikt em bij mijn gamecube :)
Zal ff de manual checken over het schakelen tussen gewone en VGA output

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de oplossing al gevonden.. bedankt voor jullie "hulp"

Verwijderd

?

Wat was nou de oplossing

verkeerd scart-blokje (IN / OUT)???

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 15:38 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Deel deze oplossing ook even met ons, zodat het topic meer waard wordt voor de search. Als je helemaal in een goede bui bent, kan je ook even een review van de speler en zijn mogelijkheden insturen bij http://www.dvdrhelp.com/newdvdplayer.php, waar deze Marquant nu nog totaal onbekend is.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
DVD speler uiteindelijk ingesteld op RGB uit zeker....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

nou dat denk ik niet, want dat gaat met een composietkabeltje niet werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
:Z als je nou een paar tientjes meer uitgeeft aan een dvd speler, dan heb je tenminste een goeie die niet drie keer per minuut overslaat ***ik speek ervaring 8)7 ***

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Eenmaal in "VGA"-mode, zie je het beeld op je computermonitor. Dan kun je dit in de setup wijzigen naar ik dacht composiet.
Met een Marquant DVD 333K had ik hetzelfde probleem toen ik dacht de beeldkwaliteit te verbeteren, en in de setup de instelling wijzigde (ik dacht naar rgb). Prompt geen beeld meer, behalve, na lang proberen, via VGA. Toen heb ik de instelling weer terug kunnen zetten.

[ Voor 57% gewijzigd door Brothar op 30-07-2003 17:54 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Nee settings wijzigen was niet nodig. Ik heb em nu zonder scart aangesloten (dus gewoon direct in de front van me TV) en met composite, toen ff juiste zendertje gezocht en het werkte :)

@Vlugge Japie: Nog geen last van gehad, vanmiddag ff American History X gekeken, en ik was best wel te spreken over de kwaliteit (voor die prijs dan :))

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Damn, ik had een jaar geleden een Daewoo speler gekocht voor 100 euro (150 euro met drie jaar garantie) maar dat ding slaat af en toe over (bij goedkope originele dvd's). Bij normale dvd's valt het gelukkig mee.
Pagina: 1