Toon posts:

[vb.net] object geeft readonly

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij vb.net een DLL als object toegevoegd, in kan de dll nu aanroepen, alleen als ik een functie uit wil voeren, krijg ik een readonly melding
code:
1
        Dim obj As New ModemLib.CModem()
dus obj is nu een object
dit object heeft maar enkele functies, oa: Open, Read, Write en Close. Met deze functie kan ik een COM1 printertje aansturen, maar als ik een van de functies wil doen, zegt hij altijd:
code:
1
Property 'Write' is 'ReadOnly'
Nou is dit heel erg leuk enzo, maar volgens degene die het heeft gemaakt, hoort dit niet.

Kan het zijn dat dit een 'iets' in VB.net is? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen? Is er misschien een mogelijkheid om de ReadOnly uit te zetten?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45

mulder

ik spuug op het trottoir

Laat even zijn dan hoe je die Write gebruikt, heb geen glazen bol. Nu lijkt het wel of je een waarde toekent aan een functie.

oogjes open, snaveltjes dicht

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Tja, toch zal het zo zijn. Diegene die het gemaakt is, zal die property toch als read-only gezet hebben, anders kan je die fout niet krijgen.

Echter, je zegt dat het functies zijn? Is Write nu een property of een functie? Volgens de foutmelding is het een property, en jij zegt dat het een functie is.
Hoe roep je die write aan?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Don Facundo schreef op 30 July 2003 @ 12:50:
Laat even zijn dan hoe je die Write gebruikt, heb geen glazen bol. Nu lijkt het wel of je een waarde toekent aan een functie.
als aanvulling van het dimmen van obj is hier de regel waarmee ik de Write aanroep.
code:
1
        obj.Write = "toet"
maar hij geeft nog steeds de ReadOnly melding

• whoami
Als write een functie is (zoals je zegt), dan kan je er idd geen waarde aan toekennen.
Is Write een property, dan is die property read-only of heeft ze geen setter (alleen een getter).

Als het een functie is , doe dan eens:
code:
1
object.Write ("toet")

pretty basic eigenlijk dan

[ Voor 25% gewijzigd door whoami op 30-07-2003 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 30 juli 2003 @ 12:52:
Als write een functie is (zoals je zegt), dan kan je er idd geen waarde aan toekennen.
Is Write een property, dan is die property read-only of heeft ze geen setter (alleen een getter).

Als het een functie is , doe dan eens:
code:
1
object.Write ("toet")

pretty basic eigenlijk dan
ik krijg nu een andere melding, en daaruit merk ik dat het dus toch een property is, sorry voor de verwarring...
de fout is nu ineens
code:
1
Property access must assign to the property or use its values.
en dit is met de code van whoami

• whoami
Als het een property is, en je kan er niets aan assignen, dan zal die property geen setter functie hebben.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 30 July 2003 @ 13:17:
Als het een property is, en je kan er niets aan assignen, dan zal die property geen setter functie hebben.
dus dan heb ik er of het moment helemaal niks aan?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 13:20:
[...]

dus dan heb ik er of het moment helemaal niks aan?
Je kan hem dus alleen uitlezen. D'r kan echter wel een method bestaan die de achterliggende waarde vult.

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Private _write as string = ""

Public Sub FillWrite(ByVal value as string)

Me._write = value

End sub

Public Readonly Property Write() as string
    Get
        return Me._write
    End get
End Property

Maar misschien, wat ik zo zie, eens een keertje een basistutorial VB.Net doornemen waarin de verschillen tussen methods en properties uitgelegd worden?

[ Voor 34% gewijzigd door gorgi_19 op 30-07-2003 14:45 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1