[RPG] Game development voor isometric RPG

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
[b]Het grote naamloze isometric RPG development topic[/b]

:? Waar gaat dit in godsnaam over?
Dit gaat over mensen zoeken voor de development en misschien al enkele basisideen bij elkaar krijgen van een open-source isometric RPG, gebaseerd op D&D third edition. Daarna kunnen we misschien naar een "groot topic" gaan.

:? Wat staat er al vast?
Het game wordt een scrolling, isometric RPG gebaseerd op D&D 3rd Edition. Voor de tiles ed dacht ik bijvoorbeeld aan pixel-pushing. Waarschijnlijk zou je (ook in single player) een server en een client hebben, die je bv in single player tegelijk draait. Dit maakt het simpeler om een dedicated server te hebben, en maakt het ook makkelijker om later, eens de basisengine compleet is, het multiplayer gedeelte te schrijven.

:? Hebben jullie eigenlijk al een naam verzonnen?
Nee. Voorstellen worden erg geaprecieerd.

:? Mogen we betatesten?
Ik gok dat er wel genoeg betatesters zullen zijn, maar ik dacht aan dit als policy:
a) Alpha version is developer ONLY.
b) Beta version is developer + geselecteerde betatesters. Developers kiezen genomineerden, en dan worden er random nummertjes getrokken.
c) Final versions zijn vrij verkrijgbaar voor iedereen, zowel in open source vorm als in binaries.

:? Wie zoeken jullie allemaal op dit moment?
Wie we wel zoeken:
• Mensen die kunnen helpen met het programmeren van verschillende delen van de engine (scrolling engine, game engine zelf (D&D), render engine (OpenGL liefst, anders gaan we voor mogelijke ports naar bv Linux moeten gaan herprogrammeren of WINEX draaien :/), de music- en soundengine)
Wie we (nog) niet zoeken:
• Mensen die storylines maken. We hopen het adventure/wereld apart van de binary te houden, dan kan je zonder problemen je eigen engine maken.
• Pixel-pushing texturers gaan we later wel nodig hebben, maar voor de eerste paar testversies hebben we maar een baksteenmotiefje ofzo nodig, en dat krijg ik zelfs gedaan :P We weten trouwens nog niet met welke spritegrootte we gaan werken :)
• Sound- en muziekpersonen. Je mag best wel al er aan beginnen, maar op dit moment is opdracht nummer een een engine draaiende krijgen :)

:? Waarvoor is dit topic dan?

Voor iedereen die denkt iets nuttig te kunnen zeggen over dit game/de development ervan. Iedereen die mee wil helpen.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Er zijn al een aantal keer van dit soort projectjes langs geweest, of het kans van slagen heeft, wie weet.
* White Dust wil wel hier en daar helpen, maar dan wordt het voornamelijk storyline...
Er zijn wel een paar vragen die in me op komen, jullie willen een D&D third edition setting gebruiken? In wat voor setting wordt dan excact gedacht, Forgotten Realms, Dragonlance, PlaneScape (:9) of iets anders? En dan nog iets anders wat voor soort RPG wordt het, hack&slash (Diablo), puur RPG (PS:T) of daar tussen in (BG).

Ik zal deze draad sowieso in de gaten houden :)

Edit: Ah, damn... je hebt dus een nickchange gehad :+

[ Voor 8% gewijzigd door White Dust op 30-07-2003 12:22 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

heeft zoiets niet meer kans van slagen in P&W?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 10:10

Bosmonster

*zucht*

athlonkmf schreef op 30 July 2003 @ 13:39:
heeft zoiets niet meer kans van slagen in P&W?
Daar heeft net zo weinig kans van slagen ;)

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Why not? dit is Spielerij, alle game-projecten staan hier nu (Alternova, Openfrag)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• lvh
Ik dacht idd eerst ook aa P&W, maar toen ik wat ging nakijken bleek dat game-projecten altijd in Spielerij stonden :)

Alternova schiet trouwens ook wel op, een isometric game is toch *net* iets makkelijker dan een full 3d game lijkt me :)

EDIT: Waarom boeit het dat ik een nickchange heb gehad eigenlijk? :P

[ Voor 50% gewijzigd door lvh op 30-07-2003 19:33 ]

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

TS, je hebt door dat Wizards of the Coast het maken van software gebaseerd op hun regels uitdrukkelijk verbiedt?

Als ze je eindproduct in de smiezen krijgen heb je zo een rechtzaak aan je broek (aangezien WotC onderdeel is van Hasbro zou ik er op rekenen dat ze een rechtzaakje wel aankunnen).

Overigens maakt het geen verschil of het een gratis of betaald product wordt.

Mijn Library Thing catalogus

• lvh
Daar had ik zelf eigenlijk ook al aan gedacht, maar met gebaseerd bedoelde ik wat van de basisregels, die in open source RPG's ook al gebruikt zijn: de feats, skills, classes... En niet letterlijk wat het daar in bv Players Guide staat. Er zouden waarschijnlijk toch nog aanpassinkjes moeten gebeuren.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmm, ik zou niet kiezen voor D&D als systeem, het is echt niet zo enorm practisch voor games. De reden dat het wel veel gebruikt wordt is eerder de goeie naam dan iets anders. How about Eternal Worlds? >:)

Moi wil anders met systeem, story, dialog of evt een beetje gfx wel helpen als het van de grond komt.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• lvh
Hoe bedoel je als het van de grond komt? Wrom wil jij het eigenlijk niet van de grond willen komen? :P

• DarkX

DarkX

Ik?

Mwoch, ik hoop altijd dat dit soort dingen lukken, maar ik ben een realist. Van de 25 keer dat er zoiets opgestart is lukte dat 2 keer ofzo, dus zo enorm hoog schat ik jullie kansen niet, no offence.

Maar ik zou dus niet de feats skills en classes van D&D overnemen, of van D20. Ik zou juist eens heel goed gaan nadenken wat je ZELF de beste dingen lijkt, en dan zelf een systeem bedenken dat veel beter geschikt is voor computer RPG dan D&D, want dat blijft ik een matig systeem vinden hiervoor.

Check anders eens de enorm koele feats e.d. in de ouwe fallout games :)

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Waarom niet het FFX battle system? dus niet time based zoals FFX-2 :(

• DarkX

DarkX

Ik?

Argh, nee, geen console style rpg, ik kies voor western style (fallout engine / infinite engine achtige) rpg boven een FF achtige rpg. Daarbij, we zijn nie voor een console aan het ontwikkelen, dus het is ook niet zo nuttig imo :)

Sterker nog, ik denk niet dat ik aan een console style rpg ga mee doen, of aan een hacknslasher. Niet om te dreigen oid, maar je doet alleen zoiets mee als het resultaat iets wordt wat je zelf ook leuk vind niet? :)

[ Voor 34% gewijzigd door DarkX op 31-07-2003 17:35 ]

Verwijderd

Maak anders een hack & slasher a la Diablo II :?

Verwijderd

Ik wil de muziek wel doen :) was toch al aan het oefenen in het Orchestral/RPG stijl...

Opmerking daarbij: een RPG heeft sterk gethematiseerde muziek, dus zaken als situatie beschrijvingen, concept art of echte beelden etc is zéér handig bij het maken van de muziek.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Maak gewoon Baldur's Gate 3, dan hoeft Interplay dat niet meer te doen. Hehe, iets in die richting zou wel leuk zijn. Mochten jullie zover komen dan wil ik wel helpen met quests en items etc.

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

racoontje schreef op 31 July 2003 @ 12:27:
Daar had ik zelf eigenlijk ook al aan gedacht, maar met gebaseerd bedoelde ik wat van de basisregels, die in open source RPG's ook al gebruikt zijn: de feats, skills, classes... En niet letterlijk wat het daar in bv Players Guide staat. Er zouden waarschijnlijk toch nog aanpassinkjes moeten gebeuren.
En hoe wil je dat dan gaan aanpakken met de OGL, die voorschrijft dat je alle Open Gaming Content (OGC) duidelijk als zodanig moet markeren in je product?

Mijn Library Thing catalogus

Pagina: 1