[HD] Schijfruimte klopt niet meer na verwijderen grote files

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Nadat ik een stuk of 4 Norton Ghost Image Files (samen zo'n 10 GB) heb weggegooid is deze 10 GB schijfruimte er niet meer bijgekomen volgens Windows. Als ik alle mappen (inclusief 'recycler' en 'system volume information') en bestanden op de schijf selecteer geeft ie aan dat het samen 30 GB is. Als ik echter de eigenschappen van de schijf bekijk zegt ie dat er 40 GB gebruikt is. Het verschil is dus die 10 GB die ik zojuist weggegooid heb.

Hoe krijg ik deze 10 GB er weer bij?

Verwijderd

heb je de vuilnisbak geleegd? zo ja: waarschijnlijk zijn je partititie tabellen omzeep... kan iedereen overkomen. heb ik ook wel eens gehad. ik heb toen scandisk gedraait, en toen waren mijn tabellen weer in orde en kon ik de verloren ruimte weer gebruiken.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
idd gewono ffkes scandiskje draaien en dan zou hij het weer moeten doen zoals normaal

Strava | AP | IP | AW

• NoControl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06-2025
Als het niet te veel moeite is, zou ik voor die scandisk eerst je belangrijkste bestanden back-uppen, want ik heb al eens meegemaakt dat de partitietabel om zeep was, maar dat scandisk (was wel nog de oude bij windows98SE) het alleen maar erger maakte en er niet eens meer geboot kon worden, laat staan bestanden gelezen! :s

Ik denk dat dat een uitzonderlijk geval was, maar je weet maar nooit... En een backup op tijd en stond heeft goud in de mond ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic is gesloten.