[Flash] Kom er niet uit...

Pagina: 1
Acties:

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-08 16:16
Wordt helemaal gek, ik moet 16 augustus een portfolio af hebben voor school anders kan ik niet verder met 3e jaar multimedia vormgeven. Deze portfolio moet helemaal in Flash uitgewerkt worden. Alleen heb ik nooit veel gewerkt met Flash, en aangezien een portfolio altijd wel een beetje speciaal moet zijn, wordt het al gauw pittig. Nu heb ik dus toch nog een vrij simpel iets bedacht, maar stuit toch tegen de nodige problemen op waar ik zelf helemaal niet uit kan komen.

Het ziet er als volgt uit: er zijn drie driehoeken aanelkaar geplakt (lijkt dus op een ster) en elke driehoek is een button. Als het swf bestandje geopend wordt, draait de 'ster' continu rondjes, totdat er op 1 van de driehoeken wordt geklikt, dan draait de ster namelijk naar de linkerbovenhoek en komt de info tevoorschijn.
Het onderwerp waar je voor gekozen hebt blijft linksboven staan doordat de ster niet helemaal verdwijnt...slechts de driehoek met gekozen onderwerp blijft zichtbaar.

Het klinkt natuurlijk allemaal beetje wazig, daarom heb ik alle bestandjes bijgevoegd.

Wat mijn probleem is, dat het mij niet lukt dat als er op een driehoek geklikt wordt dat de ster dan naar boven vliegt...

zou iemand mij alsjeblieft willen helpen?

bestandjes:
http://www.stevieplace.nl/portfolio_/beta_3.fla
http://www.stevieplace.nl/portfolio_/beta_3.swf

Btw, het is nog lang niet af de portfolio...dis pas een beta versie. Maar gaat er even om dat die ster werkt...kan ik weer verder.
alvast bedankt :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

"Kan iemand even ...?" doen we hier niet aan; ik laat 'm wel open zodat mensen misschien wat tips kunnen geven, maar verwacht geen compleet uitgewerkte code; die moet je zelf schrijven ;)

[ Voor 39% gewijzigd door crisp op 30-07-2003 12:03 ]

Intentionally left blank

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Jij laat 'm open? Hmm, daar heb je mazzel mee Stevie_ want van mij had je een groot hangslot gehad :)

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-08 16:16
ok, sorry. Tips zijn natuurlijk ook van harte welkom :)

Verwijderd

komaan zeg, je doet die studie toch niet voor niets?
verdiep je eens in de help van flash, zoek eens een leuke tut op flashkit.com hoe je
interactieve movies in elkaar draait.

het enigste wat in je fla staat is een lange tween van een draaiend object met drie buttons,
zo moeilijk is het toch niet om als je ergens op klikt een MC aan te sturen?