Toon posts:

[javascript] iframe content naar textbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een wysiwyg editor. Een gedeelte van de code heb ik al in elkaar gezet.

Ik moet nu nog een stukje code hebben dat de HTML code vanuit het iframe naar een textbox zet. Ik doe het nu via de submit knop ( functie starten die de html naar de textbox zet. )

liever wil ik dat op bijv. een onunfocus een functie start die de html van het iframe naar de textbox zet maar het wil gewoon niet lukken...

HTML:
code:
1
2
<input type="hidden" name="story" value="hallo"><table id=tblCoolbar cellpadding=0 cellspacing=0>
<iframe onUnfocus="test()" onload="busy = load_html()" id="screen" width="100%" height="350"></iframe>

JavaScript:
code:
1
2
3
4
5
6
function test()
{
alert("hallo");
document.diary.story.value = screen.document.body.innerHTML;
diary.submit();
}

heeft iemand een idee waaraan het ligt? als ik de functie aanroep via bijv. een button dan werkt de code wel :s

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

onUnfocus() :? bedoel je niet onBlur() :?

/edit: alert hij wel, of doet hij niets?

[ Voor 35% gewijzigd door Thijsmans op 30-07-2003 11:43 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
uh nee op het moment doet hij niet alerten dus de code wordt gewoon niet uitgevoerd. Ik zal de onblur eens opzoeken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:12

crisp

Devver

Pixelated

In welk window staat die functie test()?

Als die in je hoofddocument staat, dan moet je 'm dus vanuit je iframe mbv parent.test() aanroepen.

En het is inderdaad onblur() :)

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 30-07-2003 16:25 ]

Intentionally left blank