Ik ben al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een programma dat gebruikt wordt voor verkoop/inkoop/voorraad etc. etc, hier komen dus veel bedragen in voor. Dit had ik gekoppeld aan Microsoft SQL Server 2000. Sinds een paar dagen heb ik de DB overgezet naar MySQL. Dit werkt verder allemaal prima, behalve 1 ding. En ik weet niet hoe ik dat op moet lossen:
De DBGrids zijn gekoppeld aan data waar bedragen in voorkomen. In Microsoft SQL gaf je een kolom als type "Money" als je daar dan een DBGrid aankoppelt kwamen in het grid netjes de €-tekens er bij te staan. In MySQL bestaat er geen type "Currency" dus heb ik het type "float" gebruikt. Dat werkt verder wel maar hoe krijg ik nu in de grids weer netjes de €-tekens te zien?
Ik weet niet of het relevant is maar ter info: De grids zijn als volgt gekoppeld aan MySQL:
DBGrid -> Datasource (BDE) -> Query (BDE) -> ODBC.
De DBGrids zijn gekoppeld aan data waar bedragen in voorkomen. In Microsoft SQL gaf je een kolom als type "Money" als je daar dan een DBGrid aankoppelt kwamen in het grid netjes de €-tekens er bij te staan. In MySQL bestaat er geen type "Currency" dus heb ik het type "float" gebruikt. Dat werkt verder wel maar hoe krijg ik nu in de grids weer netjes de €-tekens te zien?
Ik weet niet of het relevant is maar ter info: De grids zijn als volgt gekoppeld aan MySQL:
DBGrid -> Datasource (BDE) -> Query (BDE) -> ODBC.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 11:38 ]