Ok ik heb de volgende situatie:
PWS op win98 met mySQL server.
Ik heb een formulier waarin gegevens uit een database worden opgevraagd, als ik die wil editten gaat dit naar een bijwerp.asp, de code daarin is:
Om te verbinden met de database:
En vervolgens om de data toe te voegen(aantal columns wat ingekort):
Op de manier krijg ik het wel voor elkaar om nieuwe records toe te voegen (zonder die where statement dan), maar niet om te editten.
De foutmelding die ik krijg is:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
Query-based update failed because the row to update could not be found.
/SQLklacht/bijwerk.asp, line 178
line 178 is de regel waarin staat objRS.Update
Het vreemde is dat als ik controleer of de SQL statement werkt door in het document iets op te vragen (bv: response.write Klacht of response.write objRS("UID") ) dan werkt dat wel.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik heb al gezocht hier op GoT, google, ExpertsExchange en Microsoft, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een oplossing te vinden.
PWS op win98 met mySQL server.
Ik heb een formulier waarin gegevens uit een database worden opgevraagd, als ik die wil editten gaat dit naar een bijwerp.asp, de code daarin is:
Om te verbinden met de database:
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Dim Conn Dim objRS Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Conn.Open "SQLklacht" Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") Klacht = Request.QueryString("UID") sql = "Select * FROM Klachten WHERE UID =" & Klacht objRS.Open sql,Conn,3,3 |
En vervolgens om de data toe te voegen(aantal columns wat ingekort):
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
| objRS("TelefoonNR") = Request.Form("TelefoonNR") objRS("ReferentieNR") = Request.Form("ReferentieNR") objRS.Update objRS.Close |
Op de manier krijg ik het wel voor elkaar om nieuwe records toe te voegen (zonder die where statement dan), maar niet om te editten.
De foutmelding die ik krijg is:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
Query-based update failed because the row to update could not be found.
/SQLklacht/bijwerk.asp, line 178
line 178 is de regel waarin staat objRS.Update
Het vreemde is dat als ik controleer of de SQL statement werkt door in het document iets op te vragen (bv: response.write Klacht of response.write objRS("UID") ) dan werkt dat wel.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik heb al gezocht hier op GoT, google, ExpertsExchange en Microsoft, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een oplossing te vinden.
Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs