makkelijk traceerbaar op mirc?

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 13:50
Mensen, als ik iets via mirc/dc/bitorrent download, ben ik dan net zo makkelijk traceerbaar voor iemand (lees het achterhalen van mijn ip), als dat ik het doe via kazaa of emule of iets dergelijks?

Verwijderd

ja, ip heb je zo gevonden (die geef je min of meer mee tijdens het internetten). gewoon tracen. alleen is het de vraag wat je aan alleen een ip hebt; niets eigenlijk

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Via IRC ben je inderdaad net zo makkelijk te traceren voor zover je geen extra beveiligings software gebruikt, of iets van proxy's.

• OcNewB
Niet dat ik iets illegaals wil gaan doen ofzo, maar stel dat ik ooit een film waarvan ik het origineel in bezit heb (dvd) in divx wil hebben en het is beschikbaar op bijvoorbeeld mirc. ZOekt de riaa of de mpa ook op mirc kanalen? Of blijven zij meer op de kazaa/emule achtige programma's zoeken?

en hoe zit het met bitorrent en dc?

[ Voor 8% gewijzigd door OcNewB op 30-07-2003 11:18 ]

Verwijderd

dan moet je die dvd gewoon even rippen. veel sneller, gegarandeerde kwaliteit :)

maar serieus: voorlopig heeft de riaa in nederland nog helemaal niets te melden en de bsa jaagt eigenlijk niet op particulieren

• OcNewB
ik heb het over de mpa, niet de bsa :-) Want de mpa jaagt wel op particulieren voorzover ik weet.
Ik vraag me dus alleen af WAAR ze dat doen. Dus in welke programma's.

[ Voor 27% gewijzigd door OcNewB op 30-07-2003 11:27 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:02
Dat vraag ik me dan ook af want ik heb nog nooit van iemand gehoord die daar last van heeft, gewoon je gang gaan.

Verwijderd

Dan stuur je ze een mailtje :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 12:42

DinX

Motormuis

Ik heb nog nooit gehoord dat ze iemand op deze wijze getraceerd hebben.
Je kan natuurlijk ook een server zoeken waar je door authserv een aangepaste hostmask krijgt. Maar op die servers vind je meestal zoveel niet.

Als je er meer gebruikt maakt kan je denken aan een shell / bouncer accountje in het buitenland. Dan ga je via die bouncer op irc en heb je dus de hostmask van je shell / bnc provider. Dan wordt het al wat moeilijker om je te traceren, omdat ze dan eerst via je buitenlandse provider moeten gaan.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• OcNewB
laat ik verklappen dat ik iemand ken die door de mpa getraceerd is op emule. Hij heeft een ow gekregen van de universiteit. Hij had een film of drie vier geshared staan. Nu heb ik daar geen zin in dus vandaar de interesse.

Verwijderd

Ik word in de gaten gehouden door Interpol :|
Ik ga vandaag ene proxyserver bouwen & shit like that,ik moet nog ff meer over lezen:)
Ik heb ee programma,als ik een IP heb,dan kan ik heb bijna tot de straat aflezen,maar meestal kom ik neit verder dan de provider.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:25

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Op irc ben je binnen een paar seconden getraceerd
/dns <nick> en hoppa je hebt zijn ip.
Met dcc is het nog makkelijker, aangezien je dan je ip meestuurd voor een directe chat.
Met kazaa en dergelijke kan je niet standaard (tot zover ik weet) ip's opvragen, met irc dus wel. (zit zelfs in het protocol)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

OcNewB schreef op 30 July 2003 @ 11:45:
laat ik verklappen dat ik iemand ken die door de mpa getraceerd is op emule. Hij heeft een ow gekregen van de universiteit. Hij had een film of drie vier geshared staan. Nu heb ik daar geen zin in dus vandaar de interesse.
mwa, zal wel komen door actief zoeken. ik weet van de tu twente iig zeker dat ze tegenwoordig actief op hun netwerk zoeken ivm de kosten. en in plaats van het zelf op te lossen (=duur) geven ze gewoon wel eens wat info door...

• OcNewB
Ja, maar de vraag is nu of mpa riaa etc. ook in irc kanalen zoeken of alleen in kazaa/emule/napster klonen
VOlgens hem was het als volgt gegaan:
De mpa zag dat hij wat geshared had staan, vervolgens sturen zij een bericht naar de uni dat ze iemand gevonden hadden en of ze hem dan maar wilden afsluiten oid. Nadat die email bij de uni lag hebben zij deze gewoon geforward met een ow erbij. Het is dus niet dat de uni zat te zoeken maar de mpa zelf, deze heeft het alleen via de uni gespeeld.

[ Voor 65% gewijzigd door OcNewB op 30-07-2003 11:56 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Ja, je bent normaal gesproken makkelijk traceerbaar via IRC (Mirc is een programma he, geen netwerk ;) )

Of de mpa hier ook zoekt naar overtreders: Nooit van gehoord, en ik denk het ook niet. Maar vraag het ze eens, stuur ze een mailtje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.