Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Embedded] AJILE Low Power Java Microprocessor

Pagina: 1
Acties:

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben nog niet zo lang actief op dit forum. Dus als ik onbewust een foutje maak breng me daarvan dan ajb vriendelijk op de hoogte. :)

Recent kwam ik op internet een nieuw wonder qua embedded techniek tegen. Het gaat om de Ajile aJ-100/80 processor met de in eerste instantie door Rockwell ontwikkelde JEM™ core.

Deze processor maakt het volgens de specs. mogelijk om 99% van de beschikbare Java bytecode direct uit te voeren. Voor meer specificaties raad ik aan om de datasheet even door te nemen.

Enkele vragen aan jullie:
- Heet iemand al ervaring met deze CPU? (Projecten? etc.)
- Zijn er meer processors beschikbaar met interne JVM?
- Bij welke shops is deze processor aan te schaffen?
- Zijn er development boards beschikbaar voor deze CPU?
- Kan iemand meer vertellen over de invloed van Java in de embedded techniek?

Aanvullende vragen van jullie kant zijn ook altijd welkom. :)

Alvast bedankt.

Meer informatie is op onderstaande sites te vinden.

Officiele Site Ajile
Datasheet Ajile aJ-100
Datasheet Ajile aJ-80

Afbeeldingslocatie: http://www.ajile.com/images/products.gif

//EDIT: Onderstaande member heeft me erop gewezen dat deze topic niet in het juiste sub-forum staat. Ik heb zelf geen idee waarin hij wel moet. het onderwerp kan namleijk in meerdere onderdelen geplaats worden. Kan een lieve mod hem misschien even juist verplaatsen? Bedankt :>

[ Voor 13% gewijzigd door Oyster op 30-07-2003 15:02 ]

Verwijderd

Uhm, wat doet dit topic in CME ?

Antwoorden op je vragen zou ik niet weten, denk dat ook niet veel mensen dit weten...

Overigens wel een duidelijke openingspost :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Uhm, wat doet dit topic in CME ?
Welkom in CaseModding & Electronica :P

Je kan een hoop leuke dingen doen met dit soort processoren.

Meestal is zo'n ding met weinig electronica op een PC aan te sluiten om hem te programmeren. De software hiervoor is meestal gratis bij de fabrikant te krijgen.

Het grote probleem met dit soort chips is dat ze slecht te krijgen zijn en vaak zijn ze relatief duur tov andere oplossingen zoals PIC's en Atmel cpu's die afgezien van Java hetzelfde kunnen.
En voor PIC's en Atmel chips zijn wel makkelijk de tools en programmers te vinden en ze zijn relatief goedkoop.

Senile! Senile Oekaki

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Ik denk dat dit meer iets is voor Overige Hardware, aangezien
CME eigenlijk CaseModding & -Electronica is. Dus electronica in je case ;)

Verder kan ik je wel vertellen dat Java ook word gebruikt in digitale paspoorten. Ook bij de proeven die in België en Nederland worden gehouden. En geheugenkaartjes voor sattelietontvangers hebben vaak ook Java.

Misschien kan je hier iets mee...

• Oyster
  • Niet online
Voor iedere CPU (platform) is er een Virtual Machine te ontwikkelen. Vaak zien mensen niet in dat dit dus ook mogelijk is voor een 8051, Atmega128, Pic, etc, als het geheugen maar toereikend is. Aangezien ik verder wil met ontwikkeling in Java is dit ook een mogelijke optie.

Dan maar eens naar de J2ME (KVM) spec. kijken. :P

Het mooie van deze CPU is dat de benodigde resources mbt het uitvoeren van Java class files al ingebakken zitten. Er zijn dus zeer weinig externe componenten nodig om een Java enabled systeem te krijgen. Ook kan deze CPU nog eens op 100 cq. 80 MHz draaien.

Iig bedankt voor de reacties. Mocht er nog iemand zijn met andere ideeen hoor ik dit uiteraard graag. :)

PS. Ik zat zelf ook al te twijfelen over waar hij hoort. Persoonlijk vind ik het nu Overige Hardware. :)

Verwijderd

het is idd een leuke processor.hij is volgens mij te programeren via een JTAG interface.deze worden o.a ook gebruikt om nieuwe firmware in een strong8000(d8 ik) digitale satdecoder te zetten.prijs van zo'n jtag is niet zo veel..

• Oyster
  • Niet online
Heeft iemand toevallig nog (online) adressen waar ze allerlei exotische elektrische componenten verkopen? Thnx :)
Pagina: 1