Toon posts:

[MONITORING] Eventlog only

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn ook al honderden topics over geweest, maar ik vind er niets tussen, en 2 dagen googlen en trial versies proberen hebben ook niets opgeleverd.
Ik zoek een tool die mij centraal beheer geeft over mijn eventlogs van alle nt4 en win2k servers, plus enkele 2k en XP Workstations.
Ik bedoel hier niet Hyena of Dameware mee aangezien we deze al draaien, maar een centrale database waar alle alerts etc samenkomen en waarbij ik zelf via rules acties kan definiëren. Waar ik bvb alle application errors van een geselecteerde groep kan opbragen e.d.
Hier zijn inderdaad tools genoeg voor, maar het probleem is dat al deze tools enorm veel doen EN dit. Dan moet ik ook betalen voor alle andere functionaliteiten waar er al een oplossing voor is hier.
Liefst natuurlijk ook geen tool met een prijskaartje zoals HP Openview :-) Het moet geen freeware zijn, maar zoveel willen we er ook niet aan kwijt zijn.

Ik heb 1 perfect voorbeeld gevonden: ELWIZ van Heysoft. Doet perfect wat ik wil, maar is (sorry dat ik het moet zeggen) absoluut niet stabiel op meerdere systemen hier.
Netlatency, Winalasys, Netidus, eventsentry, eventmon, eventtracker, Gfi Languard ... Allemaal uitgetest maar niets naar mijn goesting gevonden :-)
Kan er hier iemand suggesties in geven? Het liefst van al zou een web-based tool nog het mooiste zijn.

Ik zou graag het huidige systeem van events naar csv exporteren, en dan naar html converteren etc... eruitzwieren, en een iets mooiere oplossing vinden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Kijk eens naar Aelitus of Aelites.. (ik weet niet hoe je het schrijft..)
Is een tool die door de grotere organisaties wel gebruikt wordt..
Het heeft overigens wel een MS SQL server nodig voor het wegschrijven van informatie, maar das alleen maar mooi :P
Als ik een linkje vind, hoor je nog van mij.. ;)

Verwijderd

Tivoli Monitoring van IBM :)

Verwijderd

Topicstarter
Aelitus of aanverwanten kan ik niet vinden.
Tivoli, moet ik daar dan geen IBM server voor hebben draaien om te mogen gebruiken?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Met alchemy Eye kan je een bepaalde actie laten uitvoeren (mail sturen, geluid spelen, proggie draaien, etc) op het moment dat een door jou gedefinieerde event verschijnt in de eventlog. Misschien is dat iets? http://www.alchemy-lab.com

Mijn iRacing profiel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou kunnen overwegen zelf iets te brouwen. Zo kan je een WMI scriptje schrijft dat al je eventlogs leegleest, deze in een SQLServer dumped, en vervolgens lees je die leeg.

Je zou ook met Log Parser aan de slag kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Alchemy ziet er ook niet slecht uit, maar toch net niet helemaal wat ik zocht. Ik ben in ieder geval al een stuk dichterbij maar vrees dat het zelf schrijven zal worden :-)
Momenteel draait er al eentje die ze kan opdelen in application, security en system logs, maar het oogt allemaal niet al te schoon.
Moest er toch iemand nog alternatieven weten, go ahead

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:43
Als het alleen om het monitoren gaat : Eventwatch NT.

Het programma draait als service en kan bij elk event een mail genereren naar een centraal adres waarna je het eventueel via message rules kan sorteren.

Verwijderd

Big Brother ?? bb4.com ...
Pagina: 1